rozszyfrowanie wyników morfologii - hhheeelp
Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy
rozszyfrowanie wyników morfologii - hhheeelp
Moi Drodzy prosze o pomoc. Mam przed soba swieze wyniki mojej morfologii, które niestety nic mi nie mówią. Czy ktos moglby mi pomoc w ich rozszyfrowaniu:
leukocyty 13,4 norma 4-10
hemoglobina 10.4 12-16
hematokryt 31 37-47
srednia masa hemoglobiny w erytrocytach 26,7 27-32
srednia objętosc plytek krwi 6,8 6,9-11,4
i to przystko co widze ze mam poza normą
Czy ktos moglby mi wyjasnic co i jak????
co oznaczają? hhheeelp
z góry dziekuje
leukocyty 13,4 norma 4-10
hemoglobina 10.4 12-16
hematokryt 31 37-47
srednia masa hemoglobiny w erytrocytach 26,7 27-32
srednia objętosc plytek krwi 6,8 6,9-11,4
i to przystko co widze ze mam poza normą
Czy ktos moglby mi wyjasnic co i jak????
co oznaczają? hhheeelp
z góry dziekuje
-
- Początkujący ✽✽
- Choroba: CD u rodzica
Re: rozszyfrowanie wyników morfologii - hhheeelp
Nie znam się w szczegółach, ale co poniektóre wyniki mogę wyjaśnić. Leukocytów masz za dużo, co świadczy o czynnym perocesie zapalnym. Hemoglobiny jest za mało co sugeruje lekką anemię. Wskazuje na to również obniżony hematokryt. Czerwone krwinki są za słabo nasycone hemoglobiną, to także, jak pamiętam, wskaźnik anemii. A sprawdzałaś poziom żelaza ? I poziom CRP ( białka c-reaktywnego)? Może warto ...
- martineden
- Debiutant ✽
- Choroba: nie ustalono
krwinki białe, leukocyty
norma - 0-5 krwinek w polu widzenia
coś nie tak - więcej niż 5 krwinek
co to znaczy - powyżej 10 krwinek występuje w stanach zapalnym nerek, dróg moczowych bądź przy gruźlicy
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
hemoglobina/Hb
norma - kobiety 12-16 g/dl, mężczyźni 13-18 g/dl
coś nie tak - obniżenie lub podwyższenie stężenia
co to znaczy - podwyższone obserwuje się w stanach odwodnienia i w nadkrwistościach, a obniżone w niedokrwistościach i w stanach przewodnienia