Strona 1 z 1

czy to normalne?

: 20 cze 2015, 11:09
autor: volks
hej,

ostatnio jem enzymy trawienne do posiłków, ale chyba nie za bardzo to działa. Unikam węglowodanów, ale z ciekawości ostatnio zjadłem woreczek ryżu brązowego i następnego dnia zrobiłem ogólne badanie kału.


Wynik:
- PH 6,5
- ciałka redukujące 0,30%
- kwasy tłuszczowe liczne WPR

rozumiem, że enzymy trawienne nie mogą tak sfałszować wyniku? (objawy miałem już przed stosowaniem enzymów).

ps. lekarz póki co na urlopie więc nie mogę się skonsultować

Re: czy to normalne?

: 20 cze 2015, 20:44
autor: Mamcia
Nie rozumiem o jakim zafałszowaniu wyników mówisz?? Jeśli zmienia się dietę, to układ trawienny musi się do tego dostosować.

Re: czy to normalne?

: 20 cze 2015, 21:51
autor: volks
Mamcia pisze:Nie rozumiem o jakim zafałszowaniu wyników mówisz?? Jeśli zienia się dietę, to uklad trawienny musi się do tego dostosować.
chodziło mi o to czy spożywanie enzymów trawiennych może tak wypaczyć wynik, bo badanie robiłem już na enzymach. Wydaje mi się to mało prawdopodobne, pytam na wszelki wypadek. Znając życie to lekarz mi powie, że to normalne :) :cry: :oops:

Re: czy to normalne?

: 20 cze 2015, 22:33
autor: obyty.z.cu
volks pisze:chodziło mi o to czy spożywanie enzymów trawiennych może tak wypaczyć wynik, bo badanie robiłem już na enzymach.
powiedziałbym, że Twoje posty to zagadka dla nas, to jak pytanie o to co masz w głowie, a skąd my mamy to wiedzieć?
Samo pytanie sugeruje, że coś się naczytałeś, coś próbujesz, ale dlaczego i po co to już nie piszesz. Czyli zgaduj zgadula...
Enzymy to sami produkujemy, a ich działanie zależny także od tego np. jak spożywasz jedzenie, bo wtedy zaczynają one działać, jeśli dobrze popracujesz zębami w ustach, to tam zaczynają działać, do tego odpowiednie działanie układu pokarmowego z sokami żołądkowymi i jego kwasami i dalej.
Jeśli w to wszystko wmieszasz suplementy, a chyba o tym piszesz, to już zupełne pomieszanie...
Pytanie jest podstawowe : po co i co mają zrobić ?

Wypaczyć wynik ?
wypaczyć to może wszystko...nawet woda, którą powinno się popić dopiero po jedzeniu a nie w trakcie...bo ta woda pita podczas jedzenia rozwadnia działanie enzymów !

Reasumując...pytając -trzeba napisać coś więcej niż znak zapytania.

a może zacznij od tego
http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/u ... 40864.html

Re: czy to normalne?

: 20 cze 2015, 23:22
autor: volks
obyty.z.cu pisze:
volks pisze:chodziło mi o to czy spożywanie enzymów trawiennych może tak wypaczyć wynik, bo badanie robiłem już na enzymach.
powiedziałbym,że Twoje posty to zagadka dla nas,to jak pytanie o to co masz w głowie,a skąd my mamy to wiedzieć?
Samo pytanie sugeruje,że coś się naczytałeś,coś próbujesz,ale dlaczego i po co to już nie piszesz.Czyli zgaduj zgadula...
Enzymy to sami produkujemy,a ich działanie zależny także od tego np. jak spożywasz jedzenie,bo wtedy zaczynają one działać,jeśli dobrze popracujesz zębami w ustach,to tam zaczynają działać,do tego odpowiednie działanie układu pokarmowego z sokami żołądkowymi i jego kwasami i dalej.
Jeśli w to wszystko wmieszasz suplementy,a chyba o tym piszesz,to już zupełne pomieszanie...
Pytanie jest podstawowe : po co i co mają zrobić ?

Wypaczyć wynik ?
wypaczyć to może wszystko...nawet woda ,którą powinno się popić dopiero po jedzeniu a nie w trakcie...bo ta woda pita podczas jedzenia rozwadnia działanie enzymów !

Reasumując...pytając -trzeba napisać coś więcej niż znak zapytania.

a może zacznij od tego
http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/u ... 40864.html
bez urazy, ale mam problem ze zrozumieniem tego co napisałeś (niestety nie ze względu na kwestie medyczne). Wiem czym są enzymy trawienne i dla twojej informacji zapisał mi lekarz i tyle (nie wiem o jakie inne suplementy ci chodzi, bo takowych nie biorę). Na enzymach miało być na nich lepiej, a nie jest. Inaczej mówiąc dalej załatwiam się na tłuszczowo-żółto.

Oczywiście, że czytam różne źródła medyczne na temat problemów z przewodem pokarmowym ponieważ próbuje rozwiązać moje problemy, a nie czekać na cud.

Rzeczywiście woda wypaczy wynik na tyle, że w kale pojawią się tłuszcze w ilości znacznej. Dzięki na to nie wpadłem. :neutral:

Chyba lepiej będzie jak poczekam na powrót lekarza.

Re: czy to normalne?

: 21 cze 2015, 22:24
autor: Anette28
volks pisze:Wiem czym są enzymy trawienne i dla twojej informacji zapisał mi lekarz
enzymy czy lek na pobudzenie enzymów?

Re: czy to normalne?

: 22 cze 2015, 05:26
autor: volks
Pandziaak pisze:
volks pisze:Wiem czym są enzymy trawienne i dla twojej informacji zapisał mi lekarz
enzymy czy lek na pobudzenie enzymów?
Jak działa lek Kreon Travix
Enzymy zawarte w leku Kreon Travix działają poprzez trawienie pokarmów przechodzących przez jelito cienkie. Lek Kreon Travix należy przyjmować podczas lub po głównych posiłkach lub przekąskach. Pozwoli to na dokładne zmieszanie enzymów z pokarmem

Kreon Travix zawiera mieszaninę enzymów trawiennych nazywanych „pankreatyna”.
Pankreatyna pomaga trawić pokarm. Enzymy są pozyskiwane z trzustek wieprzowych.

Re: czy to normalne?

: 22 cze 2015, 10:33
autor: Anette28
niemerytoryczne wątki zostały przeniesione do śmietnika

Re: czy to normalne?

: 22 cze 2015, 10:46
autor: Anette28
volks pisze:z ciekawości ostatnio zjadłem woreczek ryżu brązowego i następnego dnia zrobiłem ogólne badanie kału.


Wynik:
- PH 6,5
- ciałka redukujące 0,30%
- kwasy tłuszczowe liczne WPR

rozumiem, że enzymy trawienne nie mogą tak sfałszować wyniku? (objawy miałem już przed stosowaniem enzymów).
wydaje mi się, że to nie winna ryżu tylko tego napoju z którym przyjąłeś lek czyt.
Preparat należy przyjmować w trakcie posiłku lub bezpośrednio po nim. Kapsułki należy połykać w całości (bez rozgryzania, żucia) popijając odpowiednią ilością płynu, około 100 ml. Jeżeli połykanie kapsułek sprawia trudność (np. w przypadku dzieci lub osób w podeszłym wieku) można je ostrożnie otworzyć i wsypać zawartość (tzw. minimikrosfery) do miękkiego pokarmu niewymagającego żucia lub płynu, np. soku owocowego (pH < 5). Mieszanie minimikrosfer z pokarmem o pH wyższym niż 5,5 może doprowadzić do rozpuszczenia otoczki i w efekcie do wcześniejszego uwolnienia enzymów trzustkowych i utraty ich aktywności, a także do podrażnienia błony śluzowej jamy ustnej. Mieszaninę zawartości kapsułki z pokarmem lub płynem należy przyjąć niezwłocznie, nie wolno jej przechowywać. Istotnym jest, aby w okresie leczenia zadbać o odpowiednie nawodnienie, zwłaszcza w okresach nasilonej utraty płynów. Niewłaściwe nawodnienie może nasilać zaparcia.
Ten lek z jakiego powodu przyjmujesz? Bo przeczytałam, że jest on zapisywany:
Wskazaniem do stosowania preparatu jest zewnątrzwydzielnicza niewydolność trzustki spowodowana:
· zwłóknieniem torbielowatym (mukowiscydozą)
· przewlekłym zapaleniem trzustki
· ostrym zapaleniem trzustki
· usunięciem trzustki
· usunięciem żołądka
· rakiem trzustki
· zespoleniem żołądkowo-jelitowym (np. gastroenterostomia sposobem Billrotha II)
· zwężeniem przewodu trzustkowego lub przewodu żółciowego wspólnego (np. z powodu nowotworu)
· zespołem Shwachmana i Diamonda
i stąd nasza nie wiedza na temat enzymów i tego leku bo jest to forum o nzj. Być może ktoś tutaj wie coś więcej.
pozdrawiam

Re: czy to normalne?

: 22 cze 2015, 12:16
autor: volks
Pandziaak pisze:
volks pisze:z ciekawości ostatnio zjadłem woreczek ryżu brązowego i następnego dnia zrobiłem ogólne badanie kału.


Wynik:
- PH 6,5
- ciałka redukujące 0,30%
- kwasy tłuszczowe liczne WPR

rozumiem, że enzymy trawienne nie mogą tak sfałszować wyniku? (objawy miałem już przed stosowaniem enzymów).
wydaje mi się, że to nie winna ryżu tylko tego napoju z którym przyjąłeś lek czyt.
Preparat należy przyjmować w trakcie posiłku lub bezpośrednio po nim. Kapsułki należy połykać w całości (bez rozgryzania, żucia) popijając odpowiednią ilością płynu, około 100 ml. Jeżeli połykanie kapsułek sprawia trudność (np. w przypadku dzieci lub osób w podeszłym wieku) można je ostrożnie otworzyć i wsypać zawartość (tzw. minimikrosfery) do miękkiego pokarmu niewymagającego żucia lub płynu, np. soku owocowego (pH < 5). Mieszanie minimikrosfer z pokarmem o pH wyższym niż 5,5 może doprowadzić do rozpuszczenia otoczki i w efekcie do wcześniejszego uwolnienia enzymów trzustkowych i utraty ich aktywności, a także do podrażnienia błony śluzowej jamy ustnej. Mieszaninę zawartości kapsułki z pokarmem lub płynem należy przyjąć niezwłocznie, nie wolno jej przechowywać. Istotnym jest, aby w okresie leczenia zadbać o odpowiednie nawodnienie, zwłaszcza w okresach nasilonej utraty płynów. Niewłaściwe nawodnienie może nasilać zaparcia.
Ten lek z jakiego powodu przyjmujesz? Bo przeczytałam, że jest on zapisywany:
Wskazaniem do stosowania preparatu jest zewnątrzwydzielnicza niewydolność trzustki spowodowana:
· zwłóknieniem torbielowatym (mukowiscydozą)
· przewlekłym zapaleniem trzustki
· ostrym zapaleniem trzustki
· usunięciem trzustki
· usunięciem żołądka
· rakiem trzustki
· zespoleniem żołądkowo-jelitowym (np. gastroenterostomia sposobem Billrotha II)
· zwężeniem przewodu trzustkowego lub przewodu żółciowego wspólnego (np. z powodu nowotworu)
· zespołem Shwachmana i Diamonda
i stąd nasza nie wiedza na temat enzymów i tego leku bo jest to forum o nzj. Być może ktoś tutaj wie coś więcej.
pozdrawiam

hej,

Sprawa wygląda tak nie przyjmuje kreonu (enzymów trawiennych) z napojem po prostu po pijam je łykiem wody. Nie pije żadnych napojów oprócz wody. Kapsułki połykam tak jak napisane w ulotce czyli w trakcie posiłku.

Wracając do powodu dla którego miałem przypisane enzymy to ten powód to biegunki tłuszczowe i żółty stolec.

pozdrawiam