Bol serca przy Sulfasalazine

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Agikkus
Początkujący ✽✽
Posty: 423
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:11
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: UK/Herts
Kontakt:

Bol serca przy Sulfasalazine

Post autor: Agikkus » 16 cze 2008, 01:13

Od paru dni odczuwam silny bol z lewej strony klatki persiowej. Jak bardzo kuje, to prawie nie moge sie ruszac. Przeczytalam na opakowaniu, ze jednym z efektow ubocznych moze byc zapalenie miesnia sercowego. Ktos cos o tym slyszal? Przechodzil?

Awatar użytkownika
misiek1
Aktywny ✽✽✽
Posty: 889
Rejestracja: 09 gru 2006, 19:43
Choroba: CD
województwo: lubuskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Bol serca przy Sulfasalazine

Post autor: misiek1 » 16 cze 2008, 10:05

Zapalenie mięśnia sercowego objawia się trochę inaczej jednak nie powinnaś tego bagatelizować i jak najszybciej zgłosić się do lekarza.

Zapalenie mięśnia sercowego objawia się między innymi zmniejszeniem tolerancji wysiłku, kołataniem serca, zaburzeniami rytmu, tachykardia.
Wykazać to mogą też badania krwi między innymi OB które będzie szybciej opadać oraz badania EKG.
Rzuć okiem na tą stronę http://www.resmedica.pl/zdart2016.html
Tylko nie wynajduj sobie choroby a idź do lekarza ;)
Martwisz się chorobą ? ale z Ciebie egoista, na tej samej ziemi umiera codziennie tysiące dzieci z głodu, to jest prawdziwa choroba.

Zaglądam tu raz na jakiś czas ale nie są to godziny ani dni a nawet tygodnie :)

Heidi
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 06 sty 2009, 11:23
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bytom

Re: Bol serca przy Sulfasalazine

Post autor: Heidi » 06 sty 2009, 12:16

Agikkus pisze:Od paru dni odczuwam silny bol z lewej strony klatki persiowej. Jak bardzo kuje, to prawie nie moge sie ruszac. Przeczytalam na opakowaniu, ze jednym z efektow ubocznych moze byc zapalenie miesnia sercowego. Ktos cos o tym slyszal? Przechodzil?
Miałam to samo!
Ja nie czytam już ulotek od leków, bo potem zauważam u siebie wszystkie skutki uboczne ;P Brałam sulfasalazynę nie wiedząc jakie może powodować powikłania i też po 2 dniach stosowania - brałam 2 tabletki 4 razy dziennie z tego co pamiętam - pojawily się u mnie bóle w klatce piersiowej. Myślałam, że to może z wysiłku bo zaczęłam sporo biegać na uczelnię: 2-godzinny dojazd, potem bieganie tam na miejscu, zero czasu na posiłek i powrót. Z każdym dniem było coraz gorzej, aż zaczęłam się dusić, jakoś tydzień po rozpoczęciu leczenia sulfasalazyną. Serce waliło mi jak oszalałe, ciśnienie skoczyło na maxa, nie umialam złapać oddechu i się uspokoić, leżałam i łapałam powietrze jak ryba wyciągnięta z wody. Od razu trafiłam do lekarza, zaproponował żebym nie brała przez kilka dni nic, a potem żebym wróciła do leczenia ale z dawką zmniejszoną o połowę. tak też zrobiłam. Niestety znów po 2 dniach zaczęło mnie boleć w okolicach serca. Spróbowałam sobie sama ponownie zmniejszyć dawkę o połowę ale to też nic nie dało. Lekarz stwierdził, że branie jeszcze mniejszej i tak mi nic nie pomoże i kazał w ogóle odstawić sulfasalazynę.
Oprócz tego bólu miałam jeszcze drżenie rąk, bezsenność i pomarańczowy mocz ;)
Zapisz się do lekarza, już teraz spróbuj może zmniejszyć dawkę, ale jak to nic nie da to się już więcej nie męcz bo sobie możesz zaszkodzić.
Pozdrawiam!

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Bol serca przy Sulfasalazine

Post autor: Natalka » 06 sty 2009, 14:25

Heidi pisze:Zapisz się do lekarza, już teraz spróbuj może zmniejszyć dawkę,
na pewno Agikkus już sobie poradziła z tym problemem, jej post jest sprzed ponad pół roku :smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Joanna23
Doświadczony ❃
Posty: 1007
Rejestracja: 31 mar 2008, 08:27
Choroba: CU
województwo: śląskie
miasto: bytom
Lokalizacja: Bytom

Re: Bol serca przy Sulfasalazine

Post autor: Joanna23 » 06 sty 2009, 21:36

Heidi, Ja również mam to samo. Tylko że Ja pierw co podejżewałam to że mam coś nie tak z oskrzelami. Bóle pojawiaja sie nie non stop, ale co jakiś czas. Niekiedy bywało tak, że problem miałam z wejściem po schodach na pierwsze piętro, problem z oddychaniem bo brał mnie tam skurcz.
Biorę: Asamax tabl 500mg 2-2-2-2, asamax czopek 0-0-1 ircolon 1-0-1, probiotyk, intesta, nospa. Stan: Zaostrzenie. Waga / Wzrost : 40,5 kg/ 158cm.

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”