Powiklanie antybiotykoterapii?

Czyli wszystko, co dotyczy chorób wątroby, żołądka (np. refluks), trzustki, itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Martyna00000
Debiutant ✽
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2016, 13:56
Choroba: inna choroba jelita
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: poznań

Powiklanie antybiotykoterapii?

Post autor: Martyna00000 » 24 lip 2016, 14:09

Cześć,

To mój pierwszy post tutaj. Mam problem ze zdrowiem. Historia zaczyna się od Augumentinu 1000, który dostałam na ząb, 3 razy na dobę. Po jednej dobie biegunka, ból brzucha i odstawiłam. Dostałam rovamicyne. 8 dni - dobrałam do końca.

Niestety pojawił się nalot na języku, zdiagnozowany jako grzybica - test negatywny. Dostałam na to orungal 8 dni - wybrałam do końca. Język się nie poprawił.

Po 3 tygodniach od skończenia antybiotyku język się zaostrzył, okazało się ze to zapalenie języka - język geograficzny. Do tego infekcja gardła i powiększony migdal. Później gorączka od 37 do 38 nie więcej. Mdłości, bol brzucha, przelewanie, gazy, wzdęcie. I stolec żółty i cuchnący, ale oddawany raz dziennie - nie biegunka.

Na sorze powiedzieli ze neurolog - dali mi leki przeciwbólowe i odesłali do domu. To było w sobotę tydzień temu. W poniedziałek niestety nowy sor w innym mieście. Tu diagnoza przedłużający się nieżyt żołądkowo - jelitowy. Dostałam xifacan 2X2 dziennie przez 7 dni, debutir i dicoflor. Dziś jest 7 dzień - wciąż mdłości, wczoraj stan podgorączkowy, stolec bez zmian - żółty i cuchnący.

Lekarze to ignorują - ja czuje się coraz gorzej.

Morfologia w normie, usg brzucha w normie - co powinnam zrobić? czy miał ktoś takie objawy?

Bardzo proszę o pomoc, nie wiem co robić.

[ Komentarz dodany przez: lorema: 12-11-2016, 11:42 ]
Temat zamykam ponieważ porady już są w tym temacie http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.php?t=18548

3rn1
Debiutant ✽
Posty: 1
Rejestracja: 10 lis 2016, 16:03
Choroba: nie ustalono
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Powiklanie antybiotykoterapii?

Post autor: 3rn1 » 10 lis 2016, 16:20

Czesc,

Moze Ci w jakis sposob pomoge. W marcu 2016 zdiagnozowano u mnie zapalenie pluc. Dostalem tez augumentin. Wybralem wszystko mimo negatwynych obajwow. Minelo 8 miesiecy, od tej pory schudlem 25kg potem przytylem 12kg. Robiono mi USG, TK brzucha (powiekszone wezly chlonne z prawodpowodobnie powodu zapalenia po antybiotykoterapii), badania krwi przez hematologa wykazały niewielka neutropenie wrodzona. Robilem badania na CD, nosicielstwo na pasaozyty, celakie, miałem robiona gastroskopie z pobraniem probek histopatologicznych nic nie wykazało. Do tej pory boli mnie brzuch (skórcze, uczucie rozdecia, czasami klocie raz po lewej stronie raz po prawej). Badan uzbierala sie cala ksiazka i zadne nie wykazalo co jest powodem. Jesli masz jakies pytania pytaj na priv.
Pozdrawiam
E.
Erni

Jacekx
Znawca ❃❃
Posty: 2717
Rejestracja: 29 lip 2006, 21:24
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Powiklanie antybiotykoterapii?

Post autor: Jacekx » 10 lis 2016, 18:10

Martyna00000 pisze:Cześć,

To mój pierwszy post tutaj. Mam problem ze zdrowiem. Historia zaczyna się od Augumentinu 1000, który dostałam na ząb, 3 razy na dobę. Po jednej dobie biegunka, ból brzucha i odstawiłam. Dostałam rovamicyne. 8 dni - dobrałam do końca.

Niestety pojawił się nalot na języku, zdiagnozowany jako grzybica - test negatywny. Dostałam na to orungal 8 dni - wybrałam do końca. Język się nie poprawił.

Po 3 tygodniach od skończenia antybiotyku język się zaostrzył, okazało się ze to zapalenie języka - język geograficzny. Do tego infekcja gardła i powiększony migdal. Później gorączka od 37 do 38 nie więcej. Mdłości, bol brzucha, przelewanie, gazy, wzdęcie. I stolec żółty i cuchnący, ale oddawany raz dziennie - nie biegunka.

Na sorze powiedzieli ze neurolog - dali mi leki przeciwbólowe i odesłali do domu. To było w sobotę tydzień temu. W poniedziałek niestety nowy sor w innym mieście. Tu diagnoza przedłużający się nieżyt żołądkowo - jelitowy. Dostałam xifacan 2X2 dziennie przez 7 dni, debutir i dicoflor. Dziś jest 7 dzień - wciąż mdłości, wczoraj stan podgorączkowy, stolec bez zmian - żółty i cuchnący.

Lekarze to ignorują - ja czuje się coraz gorzej.

Morfologia w normie, usg brzucha w normie - co powinnam zrobić? czy miał ktoś takie objawy?

Bardzo proszę o pomoc, nie wiem co robić.
Po objawach
to raczej nie jest NZJ ( nieswoiste zapalenie jelit).
Raczej lekarze mają rację...diagnozując
przedłużający się nieżyt żołądkowo - jelitowy

Gdyby się biegunka się nasiliła, pojawiła się krew, śluz i towarzyszące bóle przy wypróżnianiu to bym się na konsultację do gastroenterologa udał to raz.

Dwa byłaś i chyba jesteś pod kontrolą lekarzy przynajmniej lekarza rodzinnego a skoro oni się nie martwią to bym na razie uspokoił się.
Wygląda mi to na rozjechane u Ciebie jelita po antybiotykoterapii czy innych lekach ( np. przeciwbólowych) .
Ja tak miewam czasami szczególnie po praktycznie wszystkich środkach przeciwbólowych :smutny: ( poza pyralginą ale ja tak mam - czemu często lekarze dziwią się) .

Teraz gdy np. zastosuję dozwolone przy moim CU przez gastroenterologa antybiotyki (tzn. antybiotyki z grup - chinolony, amoksycyliny czy metronidazol) to tak mam jak Ty.

Właśnie obecnie jestem na ciągu antybiotyków : Cipronex teraz Augumentin i też stolec nie jest fajny ale 1 wypróżnienie na dobę to moim zdaniem jeszcze nie choroba.

A to, że stolec cuchnący to jego prawo a to, że żółty to może wątroba obciążona a może rodzaj pożywienia.

Trzy antybiotyk Rovamecyna nie jest dobra na jelita to antybiotyk z grupy makrolidów.
W moim CU mam np. zakazane antybiotyki z grupy makrolidów.

Uspokój się poczytaj trochę jak chcesz dane pod poniższymi linkami ...nigdy wiedzy za dużo
ale nie wariuj a z swoim lekarzem ogólnym przeprowadź jeszcze raz spokojną debatę nad stanem swego zdrowia.

Zadając podstawowe pytanie - Co mi jest Pani Doktor / Panie Doktorze.


https://pl.wikipedia.org/wiki/Makrolidy

Tabletka rovamecyny zawiera spiramycynę
http://www.sanofi-aventis.com.pl/produk ... oduktu.pdf

Zablokowany

Wróć do „Powikłania ze Strony Ukł. Pokarmowego”