proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Miejsce na interpretacje wszelkich wyników badań

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
dash29
Debiutant ✽
Posty: 45
Rejestracja: 22 cze 2006, 15:11
Choroba: CU
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Post autor: dash29 » 18 mar 2007, 13:03

jeśli ktoś może mi przetłumaczyć określenie- gastritis chronica ex.Hernia hiatus oesophagi. Refluxoephagitis A.
wiem, że człon zaczynający się od hernia...oznacza przepuklinę rozworu przełykowego. mniej weięcej wiem co to jest ale jeśli kotś mógłby mi dokładnie opisać tą część rozpoznania jak i resztę, będę wdzięczny.
dash29

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Post autor: ranka » 18 mar 2007, 21:02

Przewlekle zapalenie zołądka z przepuklina rozworu przelykowego.Refluks zoladkowo-przelykowy(chyba zjadles literki bo powinno byc:refluxoesophagitis).
Nie wiem co chcesz zeby ci objasnic?napisz wiecej,jesli chodzi o sama przepukline to jest troche do opowiadania. :roll:
Obrazek

dash29
Debiutant ✽
Posty: 45
Rejestracja: 22 cze 2006, 15:11
Choroba: CU
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

cd. do ranki i innych osób

Post autor: dash29 » 19 mar 2007, 17:07

jeśłi możesz to napisz ile wiesz na temat tej przepukliny i reszty opisu.

z góry dzięki
dash29

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Post autor: ranka » 19 mar 2007, 17:43

Przepuklina rozworu przelykowego powstaje na skutek przemieszczenia czesci zoladka do klatki piersiowej,lub calego zoladka.wtedy ma sie zoladek ponad przepona czyli w klatce i jesli sa dolegliwosci z zoladka wowaczas odczuwamy je wlasnie w tym miejscu.mozna naprawiac przepukline,czyli przyszywac zoladek do sciany klatki ale nie poleca,bo tak naprawde malo osrodkow sie w tym specjalizuje i czasami nie zawsze to wychodzi.wiec jesli nie masz objawow ktore by ci dokuczaly to daj sobie spokoj.to co moge polecic to czeste jedzenie pokarmow w malych ilosciach,zeby nie rozpychac zoladka.

Jesli chodzi o refluks to trzeba to leczyc,bezwarunkowo!skutki nieleczonego refluksu to zaczerwnienie nie przelyku do jego zapalenia,nadzerki,owrzodzenia w koncu przelyk Barreta czyli stan przedrakowy.tzw. zgaga musi wystepowac regularnie zeby mowic o refluksie ale ty masz opis z gastroskopii wiec to najbardziej wiarygodne.leczys ie blokerami receptorow histaminowych,inhibitorami pompy protonowej.

Przewlekle zapalenie zoladka ma rozne przyczyny a najczesciej to Helicobacter pylori.Czy miales badania na jej stwoerdzenie?bo jesli ja masz to musisz ja wyleczyc.badania te polegaja najczesciej na tym ze bierze sie podczad gastroskopii wycinek blony sluzowej i zaraz ocenia na podstawie koloru na specjalnym czytniku.rowniez blona sluzowa zoladka ma tazw. charakterystyczne brukowanie w postaci kocich lbow.przewleklego zapaleniea juz nie wyleczysz,ale HP mozesz.
Obrazek

dash29
Debiutant ✽
Posty: 45
Rejestracja: 22 cze 2006, 15:11
Choroba: CU
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

cd.do ranki

Post autor: dash29 » 19 mar 2007, 20:50

dzięki za odpowiedź.odnośnie refluxu to jest tak, że nie odczuwam zbyt cżesto zgag(tak przynajmniej mi się wydaje), ale za to dość często mam uczucie "zbierania na wymioty", i czasami tym się to kończy.jeśli wiesz coś jeszcze to napisz proszę. jak to leczyć itd. na razie dostąłem jakiś lek o nazwie helicid. ponieważ biorę asamax od prawie roku to mój lekarz stwierdził , że być może jego długotrwałe branie powoduje te odruchy i dlatego ten helicid. tylko nie wiem czy reflux i przepuklina mają jakiś wpływ z braniem asamaxu itd, czy jest to sytuacja poboczna.

w opisie było napisane, że są mocne zaczerwienienia i przekrwienia oraz nadżerki o długości około 4mm.oraz ten reflux i przpuklinah

Nie pisz dwoch postow po sobie - edytuj pierwszy.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2007, 22:23 przez dash29, łącznie zmieniany 1 raz.
dash29

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Post autor: ranka » 19 mar 2007, 21:09

no tak,ale w rozpoznianiu masz gastritis chronica czyli przewlekle zapalenie zoladka.a nic o Helicobacter nie pisze?
Obrazek

dash29
Debiutant ✽
Posty: 45
Rejestracja: 22 cze 2006, 15:11
Choroba: CU
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

cd

Post autor: dash29 » 20 mar 2007, 19:52

czyli jak pisze ze jest zapalnie przewlekłe zółądka + reflux + przepuklina a nie pisze nic o helicobacter to co to znaczy? kiedys mialem robiony wynik na hwlicobacter i wyszedl ok ale to bylo kilka lat temu wiec pewnie sie mogło zmienic.w kilku zdaniach co to jest , jak to leczyc i co moze z tego wyniknac ewentualnie(jakies powikłania itd)?
dash29

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Post autor: ranka » 20 mar 2007, 21:06

niestety o ile ja wiem to przewleklego zapalenia zoladka nie wyleczysz,chyba ze masz HP ale ty piszesz ze nie masz wiec raczje nic z tego.natomiast powinno sie to kontrolowac.aha nie masz napisane jaki to typ zapalenia przewleklego?
czynniki sa rozne.oprocz HP jeszcze autoimmunologiczne,albo spowodowane zarzucaniem zolci.sprobuj unikac czynnikow ktore powoduja u ciebie bole zoladka,pij siemie lniane.
Obrazek

dash29
Debiutant ✽
Posty: 45
Rejestracja: 22 cze 2006, 15:11
Choroba: CU
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

cd

Post autor: dash29 » 21 mar 2007, 21:17

mam tylko napisane że urządzenie wprowdzono aż do dwunastnicy i generalnie opis jest taki jak podałem w pierwszym npisanym na ten temat poście. ponadto pisze że są przekrwienia na ścianach żołądka oraz nadżerki 4 mm.ponadto ta przepuklina rozworu przełykowego.jeśli coś wiesz to napisz mi coś na temat tego że nie można tego wyleczyć- czy jest jakięs przeciwskazanie do tego że nie można tego wyleczyć? czy przepuklinę i refluź można leczyć czy też jest to nieuleczalne?z góry dzięki za wszelkie info i jeśłi znasz jakieś linki o tym. czy znasz może jakieś linki do stron o chorobach kręgosłupa ( głównie chodzi mi o część lędźwiową )?
dash29

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: proszę o przetłumaczenie- dotyczy żołądka

Post autor: ranka » 21 mar 2007, 21:31

napisalam ci w pierwszym poscie wszystko.refluks leczysz,przepukliny raczej nie,chyba ze daje bardzo duze dolegliwosci.ale nie polecam operacji.
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Interpretacja wyników”