OPuchlizna po Encortonie

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 07 lip 2007, 17:41

Witam wszystkich.Od niedawna jestem zarejestrowana na tym forum. Jeszcze się na nim nie udzielałam, czytałam tylko posty.W grudniu wykryto u mnie CU. Od marca jestem na kuracji sterydowej(encorton), jednak od czerwca stopniowo przechodzę na Imuran, z powodu nieskuteczności encortonu. Moim problemem jest opuchlizna twarzy. Chciałabym dowiedziec sie po jakiej dawce opuchlizna zaczyna się pomniejszac, ile trwa taki powrót do normalnego stanu i czy ten czas mozna przyspieszyc braniem np. jakis lekow?? :smutny:
:)

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: kasinp » 07 lip 2007, 17:46

Pyzol, ja biore encorton w dawce 40mg dziennie podzielonej oczywiscie . jak teraz od przyszlego tygodnia bede zmiejszac na 20mg to zobacze czy odpuchne , ale niestety caly czas wygladam jak chomik , tez sie zastanawiam kiedy to zejdzie , wiedzialam od znajomych ze to przejsciowe a biore lek od 25maja i jeszcze nic nie przeszlo do tego mam tez wielki ciążowy brzuch tez mial spasc po jakims czasie zobaczymy po zmianie na mniejsza dawke , poki co trzymaj sie w koncu odpuchniesz!! napewno ktos wiecej bedzie wiedzial , to ci napisza ;))

exa
Doświadczony ❃
Posty: 1741
Rejestracja: 28 sie 2006, 19:13
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź/Piaseczno

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: exa » 07 lip 2007, 17:52

u mmnie zaostrzenie zawsze konczyło sie na zastosowaniu encortonu....ale nigdy nie opuchłam ani na twarzy ani w żadnym innym miejscu..
w sumie nie pomogłam... :wink: ...
choruję od 96 roku, diagnoza od 98, remisja: od 2004 z 3 miesięczną przerwą:) bez leków (nie polecane)

Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 07 lip 2007, 17:56

Ja teraz jestem na 15 mg i jeszcze nie odpuchłam :smutny:
:)

Awatar użytkownika
Agnieszka2
Początkujący ✽✽
Posty: 212
Rejestracja: 14 gru 2006, 21:15
Choroba: CD
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Bruksela
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Agnieszka2 » 07 lip 2007, 17:57

Biore Medrol. Zaczynalam od 32mg dziennie, potem 16, 8, znow 16, 8 a teraz od wczoraj 4mg dziennie. Tez mam ciazowy brzuch i kolezanka stwierdzila, ze na buzi wygladam strasznie. Jestem na sterydach od marca i ok brzuch szybko i pogrubial ale buzia mi spuchla az tak mocno od niedawna.Ogolnie przytylam 6 kg. Nie machyba reguly. Tak czy owak tez mam nadzieje, ze to minie - zwlaszcza na buzi.Ale i tak najwazniejsze jest, ze leki dzialaja - chyba. Pozdrawiam wszystkie pyzy i chomiki!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 07 lip 2007, 17:59 przez Agnieszka2, łącznie zmieniany 1 raz.
Aga
Przyjazn jest najdelikatniejszym kwiatem, ktory rozwija sie z wzajemnych kontaktow miedzyludzkich. Jezeli nie dbamy o niego cierpliwie i niestrudzenie,więdnie i usycha, zanim otworzy wszystkie swe paki.

Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 07 lip 2007, 17:59

A we wrześniu chciałabym wyglądac znośnie, bo idę do szkoły.Zawsze miałam okrągłą twarz a teraz to już wogle. Tym gorzej , że ogónie nie przytyłam i to wyglada trochę dziwnie ;/

A co myślicie o lekach moczopędnych ??

prosze nie pisac dwoch postow pod soba ;-) tylko edytowac poprzedni, przycisk do edycji jest w gornym prawym rogu posta
Ostatnio zmieniony 07 lip 2007, 18:01 przez Pyzol, łącznie zmieniany 1 raz.
:)

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Mamcia » 07 lip 2007, 21:09

To jak bardzo się puchnie na twarzy i gdzie indziej oraz jak szybko to schodzi jest indywidualne. Dziwi mnie, że kasinp ma zejśc z 40 mg do 20 ksiązkowo i praktycznie to 5 mg na tydzień.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: kasinp » 07 lip 2007, 21:17

Mamcia pisze: Dziwi mnie, że kasinp ma zejśc z 40 mg do 20 ksiązkowo i praktycznie to 5 mg na tydzień
a to nie dobrze ?
pom szpitalu mi powiedzieli ze po 5 tygodniach z 40 na 20 mg a potem co 5 dni po 5 mg w dół , to odczuwalne bedzie ??

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Mamcia » 07 lip 2007, 21:42

A co bedzie odczuwalne??? Poniżej wyjątek na temat dawkowania encortonu z medycyny praktycznej - portal dla lekarzy
Dawkowanie: Indywidualne i zmienne, w zależności od etiologii choroby, stanu ogólnego pacjenta, tolerancji i reakcji na lek. Zwykle początkowo podaje się dawki większe, a następnie stopniowo się je zmniejsza. Podawanie prednizonu powinno się odbywać zgodnie z rytmem dobowym wydzielania nadnerczy. Podczas długotrwałej terapii lek odstawia się stopniowo, w przypadku dużych dawek zmniejsza się o 1 mg na miesiąc, w trakcie krótkiego okresu leczenia o 2,5-5 mg co 2-7 dni. Jeśli jest podawany w dawce 30 mg/d krócej niż 7 dni, można go odstawić bez ryzyka zahamowania osi przysadka-nadnercza. Dorośli i dzieci po 14. rż.: p.o. początkowo 5-60 mg/d, za bezpieczną dawkę podtrzymującą uważa się 5-10 mg/d. Dzieci do 14. rż.: p.o. początkowo 1-2,5 mg/kg mc./d; w niektórych przypadkach podaje się do 5 mg/kg mc./d. Leczenie podtrzymujące należy prowadzić jak najkrócej.
Zmiana dawki z 40 na 20 po 5 tygodniach przyjmiwania jest niezgodna zasadami. Można sobie bardzo zaszkodzić. Poza tym sterydy powinny być przyjmiwane jak najkrócej można - czyli znaczna poprawa kliniczna zmniejszamy stopniowo dawkę. \brak poprawy zmniejszamy dawkę wprowadzając inne leczenie - np. immunosupresję.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: kasinp » 07 lip 2007, 22:04

to moze zmiejsze teraz dawke o 10mg i potem cotydzien o 5 mg bo szczerze mowiac troche sie przestraszylam, jak sądzisz?

Awatar użytkownika
aleksandra12
Aktywny ✽✽✽
Posty: 959
Rejestracja: 07 lut 2006, 22:09
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: aleksandra12 » 07 lip 2007, 23:00

Pyzol - uczciwie odpuchłam dopiero jak zeszłam na zero ze sterydami.
Pozdrawiam, Aleksandra

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: kasinp » 07 lip 2007, 23:01

cholerka na wypisie ze szpitala jerst napisane " Encorton(5mg) 4*2tabl przez 5 tygodni, potem 2+1+1 tabl i do dalszej decyzji przez gastrologa, Pentasa 3*2tabl, Azatiopryna (50mg) 2 tabl rano" koniec cytatu

co teraz??

edit :
5 tydzien wchodzi 11 lipca ;(

Tomy
Doświadczony ❃
Posty: 1161
Rejestracja: 07 sty 2006, 13:46
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Polska

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Tomy » 07 lip 2007, 23:15

Potwierdzam, tez zawsze miałem podobne zalecenia jak Zeno. Mnie przez pierwsze dwa tygodnie trzymano na dawce 40mg, a potem co tydzień o 5 mg mniej. I całą dzienną dawkę sterydów kazano brać rano. Naśladuje się w ten sposób naturalne wydzielanie hormonów przez nadnercza.

Takie dawkowanie, to dla mnie nowość, przyspieszył bym tę "dalszą decyzję gastrologa" i odwiedził go przed 11 lipca, żeby się wypowiedział, dlaczego są tak nietypowe zalecenia w dawkowaniu sterydów.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Mamcia » 08 lip 2007, 12:13

I dlaczego na tak dużej dawce bez kontroli przez 5 tygodni??? Co to za szpital i co to za lekarz???
Ja bym już dziś zeszła do 35 mg jak odjawy minęły.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 08 lip 2007, 15:05

Ja na początku schodziłam o 5 mg co 4 dni. Potem jak byłam na 20 mg dziennie to lekarz zalecił żebym schodziła o 5 mg co tydzień ale w sumie nie wiem dlaczego . :wink:
:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Prednizon”