Regulamin Forum Crohn.home.pl

1. Postanowienia Ogólne

Forum dostępne jest do czytania dla wszystkich, jednakże żeby móc na nim pisać wymagana jest rejestracja. Pisanie i czytanie forum jest bezpłatne. Pamiętaj aby przy rejestracji podać prawidłowy adres e-mail, jest on używany do aktywacji konta, zmiany hasła, itp. Login podany przy rejestracji, nie może być wulgarny ani obraźliwy, nie może być też adresem strony internetowej, albo samym numerem. Powinien mieć więcej niż 4 znaki. Pisząc na forum zgadzasz się na zamieszczenie Twoich postów w miejscu widocznym dla niezalogowanych użytkowników. W razie jakichkolwiek wątpliwości czy zdarzeń nie uwzględnionych w regulaminie proszę pisać na forum w temacie "Propozycje i sugestie".

2. Zasady Ogólne

  1. Zabrania się posiadania więcej niż jednego konta na forum. W przypadku, gdy użytkownik założy więcej niż jedno konto i będzie ono aktywne - wszystkie konta zostaną zablokowane a użytkownik zostanie zbanowany (tzn. zabrana mu będzie możliwość zalogowania się na forum). W razie problemów ze starym kontem należy skontaktować się z administracją forum pod adresem: admin@crohn.home.pl
  2. Zabrania się umieszczania na forum treści pornograficznych, rasistowskich, faszystowskich, drastycznych, obraźliwych i wulgarnych (w tym grafik) ani żadnych linków do stron o takiej tematyce czy będących wbrew obowiązującemu prawu RP.
  3. Zabrania się używania forum do celów komercyjnych w innych wątkach niż do tego przeznaczone.
  4. Administratorzy oraz Moderatorzy są Osobami Odpowiedzialnymi za Forum. Wszelkie decyzje odnośnie forum i użytkowników podejmowane są przez dyskusje w kręgu Administratorów i Moderatorów. Jeżeli wymaga tego sytuacja, do dyskusji dopuszczone są osoby trzecie.
  5. Problemy techniczne prosimy zgłaszać bezpośrednio do Administratorów bądź na forum w temacie "Propozycje i sugestie" najlepiej z załączonym print screenem zaobserwowanego błędu - po upewnieniu się że zaistniały problem nie wynika z Twojej winy. Obsługa Forum zrobi wszystko co w jej mocy aby pomóc rozwiązać problem. Natomiast sprawy prywatne załatwiamy poza forum lub przez Prywatną Wiadomość.
  6. Językiem obowiązującym na forum jest język polski, z wyjątkiem materiałów naukowych i specjalnie wydzielonych wątków.
  7. Jeżeli nie zgadzasz się z decyzją czy zdaniem Obsługi Forum, uważasz coś za niesprawiedliwe, masz jakieś uwagi co do funkcjonowania forum - pisz bezpośrednio do Administratorów lub Moderatorów, albo na forum "Propozycje i sugestie". W razie jakichkolwiek wątpliwości - ostatnie słowo należy do Obsługi Forum.

3. Pisanie na forum

  1. Pisząc na forum pamiętaj o kulturze osobistej oraz o przyjętych zasadach netykiety. W dyskusji używaj argumentów. Zabrania się stosowania wyzwisk, wulgaryzmów, czy innych obraźliwych zwrotów. Osoby w jakikolwiek sposób obrażające innych użytkowników forum zostaną ukarane [patrz pkt 4. Kary]. O tym czym jest "obrażanie" decyduje osoba "obrażana" bądź Obsługa Forum. Jeżeli oskarżenia zostaną uznane za absurdalne lub niezasadne Obsługa Forum może wyznaczyć karę osobie oskarżającej. Za obraźliwe uznawane są również ukryte wulgaryzmy tj. oznaczone gwiazdkami lub innymi znakami w miejscu brakujących liter wyrazu.
  2. Zanim założysz Nowy Temat użyj opcji Szukaj i sprawdź czy ktoś już nie odpowiedział na Twoje pytanie. Nowy Temat zakładaj w dziale forum najlepiej pasującym do tego i wtedy, gdy nie znajdziesz odpowiedzi czytając wcześniejsze wątki na forum. W przypadku, gdy nie znalazłeś/znalazłaś odpowiedzi a obsługa forum tak, to podany zostanie link do istniejącego już tematu, a Twój temat zostanie zamknięty. Jeżeli istnieje już temat poruszający Twój problem, ale nie ma tam odpowiedzi, która Cię satysfakcjonuje - dopisz się opisując dokładnie Twój problem. - Temat powinien odzwierciedlać treść posta, krótko opisywać problem. Nie używaj ogólnych haseł typu: "Pomocy!", "Czy ktoś to widział?", "Mam problem" itp. - Przestrzegaj zasady: jeden temat w jednym wątku do tego przeznaczonym.
  3. Pisząc post w odpowiedzi - staraj się pisać zgodnie z tematem wątku, na który odpowiadasz. Pisanie poza tematem [tzw. off topic - OT] wiąże się z wydzieleniem postów do śmietnika. Przy niezmiennym, mimo uwag Obsługi Forum, łamaniu tego punktu wymierzana będzie kara [patrz pkt. 4. Kary] adekwatna do przewinienia.
  4. Nie pisz po kilka razy tego samego tematu/postu. Powtarzające się posty zostaną usunięte.
  5. Staraj się pisać zrozumiale używając poprawnej polszczyzny. Nie nadużywaj emotikonek. Mogą sprawiać, że post stanie się mało czytelny. Posty zawierające tylko emotikonki, umieszczane w forach merytorycznych, będą usuwane. W postach niemerytorycznych dopuszczalne jest stosowanie powszechnie przyjętych akronimów pochodzących z języka angielskiego np. BTW, IMHO itp. Wykaz najczęściej spotykanych akronimów wraz z ich polskim znaczeniem znajduje się w podforum FAQ.
  6. Forum służy do wymiany myśli i jest dobrem nas wszystkich, dlatego odpowiedzi na swój problem oczekuj na forum. Niemile widziane są prośby o odpisanie poza forum: na GG/emaila/priv itp. Jeśli znajdziesz rozwiązanie swojego problemu poza forum po założeniu tematu, poinformuj o tym innych (wtedy wyjątkowo bez narażania się można pisać tuż pod swoim postem).
  7. Masz prawo do zgłoszenia żądania usunięcia założonego konta w dowolnym momencie. OF niezwłocznie usunie konto, natomiast posty pozostaną na forum bez informacji o nazwie użytkownika jaki je zmieścił. Jednocześnie informujemy że nie będą usuwane cytaty postów użytkownika, który żąda usunięcia jego konta. Obsługa Forum nie udostępnia użytkownikom kopii ich wpisów oraz innych informacji zawartych na forum. Jeśli istnieje potrzeba skopiowania takich informacji, istnieje możliwość zrobienia tego poprzez kopiowanie treści bezpośrednio z forum przez samego użytkownika, gdyż posty są ogólnie dostępne na forum.

4. Kary

Kary wymierzane są przez Obsługę Forum użytkownikom łamiącym zasady Regulaminu. Karami są: upomnienie, ostrzeżenie, skasowanie posta, czasowe zablokowanie konta, usunięcie konta. Użytkownikowi przysługuje prawo obrony oraz prawo do odwołania się od decyzji Obsługi Forum i prośba o ponownie rozpatrzenie sprawy. Jeżeli użytkownik nie ustosunkuje się do zarzutów w ciągu 5 dni od oskarżenia poprzez kontakt za pomocą PW z osobą która nałożyła karę, a jest aktywny na forum - decyzja może zostać podjęta bez jego udziału. Obsługa Forum może podjąć w trybie doraźnym działania mające na celu zablokowanie użytkownikowi możliwości łamania regulaminu.

5. Postanowienia Końcowe

Korzystając z forum godzisz się na przestrzeganie tego Regulaminu. W razie złamania regulaminu zostaniesz ukarany - patrz pkt. 4. Kary. Obsługa Forum ma prawo przenosić, edytować, kasować itp. Twoje posty. Zobowiązujemy się prowadzić Forum sprawiedliwie, otwarcie i przyjaźnie dla użytkowników, jak również zapewnić działanie forum od strony technicznej. Aby wspomóc wyżej wymienione działania rejestrowane są adresy IP autorów. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które wpiszesz będą przechowywane w bazie danych.

Forum wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. Pliki cookies (inaczej ciasteczka) nie zawierają żadnych informacji, które podałeś i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum.

Podany w trakcie rejestracji adres email jest wykorzystywany dla potwierdzenia podanych informacji oraz hasła (również dla przesłania nowego hasła, gdybyś zapomniał stare) oraz przesyłania informacji od OF dotyczących zmian na forum lub innych informacji o treści informacyjnej związanej z działalnością forum oraz jego właściciela. Na podany podczas rejestracji adres email nie będą przesyłane żadne informacje handlowe ani marketingowe pochodzące od osób i instytucji nie związanych z właścicielem forum. Właścicielem forum jest Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita", ul. Ks. Trojdena 4, 02-109 Warszawa.

Akceptując regulamin zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rejestracji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) przez właściciela forum oraz przesyłania informacji związanych z jego działalnością.

Zgoda ta nie jest równoważna ze zgodą na otrzymywania newsletter’a w którym zawarte będą informacje ważne dla osób z NZJ (zmiany w prawie , refundacji leków, badań klinicznych itp.).

Kwestie nieuregulowane niniejszym regulaminem nie podlegają dowolnej interpretacji i będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.

Administratorem bazy danych osób zarejestrowanych na forum jest: Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita", ul. Ks. Trojdena 4, 02-109 Warszawa.

Kontakt w sprawach forum: admin@crohn.home.pl

Regulamin obowiązuje od dnia 14.03.2014 r.