Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Wszystko co nie pasuje do innych merytorycznych działów.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
tymon2
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 18 maja 2009, 17:12
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: koszalin toruń
Kontakt:

Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: tymon2 » 14 lis 2009, 17:06

Mam pytanko. Nie widziałem zeby temat był poruszny. Interesuje mnie jak dlugo goiło się u was przewężenie. Mam guza 5cm pod koniec cienkiego, jestem na koncowce terapii sterydowej i na azie 100mg od 3 miesiecy. Nie wiem czy mam zabliznialego tego guza bo mi tam kolonoskopia nie zagladali tak gleboko, mialem rezonans. Jak to wygladlo u was? No bo jak mi sie nie zagoi to opercja. Wiem tylko tyle ze moja kupa ciagla tak samo cienka niestety.

tymon2
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 18 maja 2009, 17:12
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: koszalin toruń
Kontakt:

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: tymon2 » 14 lis 2009, 17:11

cos z przegladarka mi sie spieprzylo nie wiem gdzie skaskowac wiec jak mozesz to skasuj jeden

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: Słonko » 14 lis 2009, 19:43

Ja tam wątpię, by przewężenie się "zagoiło", lekarz mi kiedyś powiedział, że leki są po to, żeby się nie zwiększyło, 5 cm to dość dużo, ale pewnie twój gastro wie co robi. Może ktos jeszcze się wypowie...

MILKA
Debiutant ✽
Posty: 29
Rejestracja: 11 gru 2006, 18:17
Choroba: CD
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: MILKA » 15 lis 2009, 20:02

Działania jakie podejmują lekarze w związku z przewężeniem uzależnione są z objawami jakie dają przewężenia. Wszystko zależy od wpływu przewężenia na Twój stan zdrowia, i motorykę układu pokarmowego. Jeśli nie ma jakiś komplikacji to przeważnie lekarze zalecają obserwację i odpowiednią dietę ( to bardzo ważne aby nie doprowadzić do niedrożności). Ja sama miałam przewężeń kilka na różnych odcinkach jelita cienkiego, oraz pseudoguza stworzonego z posklejanych pętli jelit. Początkowo leczenie standardowe i obserwacja oraz dieta. Z czasem pojawiały się podniedrożności, silne bóle, blokady treści jelitowej, ogólnie zły stan. Nie pomogły: sterydy, aza, metronidazol, ani dieta, ani żywienie pozajelitowe. Później była także próba remicade ( trzy dawki ) bez zmian.
Ale tak było w moim przypadku, a każdy jest inny.
Ostateczne rozwiązanie operacja- hemikolektomia prawostronna, usunięcie pseudoguza oraz ok 60 cm jelita cienkiego z zastawką bauhina.
Efekt: pół roku po operacji czuje że żyje, nie mam bóli, tolerancja jedzenia dobra, leki zminimalizowane, pozostały biegunki i najważniejsze nareszcie nie wymiotuje :).
Tak to wyglądało u mnie. Ale decyzje podejmuje lekarz prowadzący, operacja to ostateczność.
Pozdrawiam :)

dethleffs

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: dethleffs » 15 lis 2009, 21:00

MILKA - ciesze sie, ze lepiej Ci po zabiegu. Sam stoje przed takim wyborem: meczyc sie, czy kroic sie. bo wszelakie sposoby farmakologiczne niestety juz wykorzystane (humira, tez nie wiele dala). Co do tematu : to jednym tak innym siak, nie ma tu jakis specjalnych praw, ale ale - u mnie akurat siak i dupa blada

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: Słonko » 15 lis 2009, 22:32

Ja już jednego guza mam z głowy, wycięty, bardzo długo nie wiedziałam, że go mam, nie dawał praktycznie objawów, dopiero pod koniec jak był już wielki. Dlatego trzeba uważać i brać leki, żeby nie doprowadzić do katastrofy, no i badania robić.

tymon2
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 18 maja 2009, 17:12
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: koszalin toruń
Kontakt:

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: tymon2 » 16 lis 2009, 12:54

Czytałem wlasnie ze ogolnie pacjenci sa bardzo zadowoleni po operacjach http://www.kh-itzehoe.de/deutsch/Unsere ... /page.html . Szkoda tylko ze nie ma nikogo komu udalo sie to zaleczyc. W kazdym razie jedyne co wiem to bol od takiego przewezenia jest dosyc mocny wiec troche boje sie odstawic sterydy zeby znowu nie cierpiec

MILKA
Debiutant ✽
Posty: 29
Rejestracja: 11 gru 2006, 18:17
Choroba: CD
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: MILKA » 16 lis 2009, 14:33

życzę Ci dużo wytrwałości i polepszenia oczywiście :)
a ze sterydami trzeba uważać (doraźnie są dobre), ale myślę że lekarz o tym wie. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: Słonko » 18 lis 2009, 19:44

tymon2 pisze:jedyne co wiem to bol od takiego przewezenia jest dosyc mocny wiec troche boje sie odstawic sterydy zeby znowu nie cierpiec
Ja tam bólu zwykle nie odczuwam, ale jak się np. zje za dużo albo nie to co trzeba, to można wylądować na ostrym dyżurze z powodu podniedrożności, wtedy owszem ból jest niemały.

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: Słonko » 03 gru 2009, 14:00

Miska Ryżu, a dlaczego bierzesz steryd ogólny a nie miejscowy? gdzie masz to zwężenie? Ja mam budenofalk i czuję się ok, nic nie czuję.

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2418
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: kasinp » 03 gru 2009, 14:07

jak w temacie , mysle ze przewezenie to tylko operacyjnie prawda ? czy sie myle?

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: Słonko » 03 gru 2009, 16:33

No nie wiem, czy tak zaraz operacyjnie, ostatecznie wiadomo, że tak :)

kubuś puchatek
Debiutant ✽
Posty: 7
Rejestracja: 25 lut 2009, 10:20
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: kubuś puchatek » 06 gru 2009, 20:59

ja tez mam przewezenie na razie czekam na leczenie biologiczne.....zobaczymy

tymon2
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 18 maja 2009, 17:12
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: koszalin toruń
Kontakt:

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: tymon2 » 13 gru 2009, 21:11

hej jestem na 6 mg metypredu i już czuję przewężenie. Czy macie też coś takiego, że przed wypróżnieniem was lekko pobolewa i czujecie to miejsce? Chyba mi się nie zagoiło a aza jeszcze nie działa a czekam już od września na działanie. Boje się ze znowu może być podniedrozność bo przedtem też mnie tylko lekko pobolewalo a potem jak zaczelo to nie było za przyjemnie

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przewężenie kiedy zniknie (jesli w ogole) ???

Post autor: Słonko » 13 gru 2009, 22:41

Pobolewa miejsce przewężenia, czasem też tak sobie, nie tylko przed wypróżnianiem. Jak czuję takie mocne napięcie dłuższy czas w tym miejscu to biorę no-spę, żeby nie doszło do podniedrożności. Zresztą to się czuje kiedy "niebezpieczeństwo" nadchodzi :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o NZJ”