5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
deth
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3110
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:33
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Reda

5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: deth » 02 lis 2013, 18:49

Poprawiacze nastroju bez recepty. Drogokosztujące, ale czy działające. Ma ktos z Was doświadczenia ?

Awatar użytkownika
Nibiru
Początkujący ✽✽
Posty: 462
Rejestracja: 01 wrz 2012, 20:40
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląskie

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: Nibiru » 07 lis 2013, 02:46

Mam w domu w szufladzie wszystkie, które wymieniłeś, ale jeszcze nie użyłem, w komplecie. Niestety tak mam kupuje, a potem nie zażywam :/
5-HTP brałem jedynie kiedyś, ale nie polecam. Placebo jak dla mnie. L-teanina, otworzyłem opakowanie wziąłem 3 razy może, faktycznie trochę bardziej wyluzowany się czułem. Żeby więcej powiedzieć bym musiał dłużej brać. Nie jestem systematyczny w przyjmowaniu suplementów. Jak się zmobilizuje to ułożę sobie zestawik co łykać kiedy i dam znać po dłuższej terapii.

Awatar użytkownika
deth
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3110
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:33
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Reda

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: deth » 07 lis 2013, 13:11

5-HTP zażyłem wczoraj wieczorem. Obudziłem sie po godzinie po bardzo kolorowym śnie. Trudno mi mówić czy owy, bardzo realistyczny sen był efektem 5-HTP, czy po prostu, dwudniwym pracowym maratonem z deficytem snu. Teraz godz temu, wziąłem SAM-E i jest jedynie - hmmm. Pierwszy mam w dawce 200, drugi - 250. Nie wiem co o tym myśleć i czy podobnego stężenia tryptofanu, nie osiąga się zjadając kostki twarogu czy 5 bananów :wink: Tak sobie to przekładam, bo taki "poziom uspokojenia" uzyskuję po wypiciu filiżanki bardzo mocnej zielonej herbaty, jakiego nie zaznałem po łyknięciu L-teaniny w dawce 200mg :wink:
Łykanie GABA - podobno nic nie daje, bo słabo przekracza barierę krew-mózg, także nie kupowałem, choć opis producenta, był równie zachęcający, co innych produktów tego typu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Nibiru
Początkujący ✽✽
Posty: 462
Rejestracja: 01 wrz 2012, 20:40
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląskie

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: Nibiru » 07 lis 2013, 22:35

deth pisze:5-HTP zażyłem wczoraj wieczorem. Obudziłem sie po godzinie po bardzo kolorowym śnie. Trudno mi mówić czy owy, bardzo realistyczny sen był efektem 5-HTP, czy po prostu, dwudniwym pracowym maratonem z deficytem snu. Teraz godz temu, wziąłem SAM-E i jest jedynie - hmmm. Pierwszy mam w dawce 200, drugi - 250. Nie wiem co o tym myśleć i czy podobnego stężenia tryptofanu, nie osiąga się zjadając kostki twarogu czy 5 bananów :wink: Tak sobie to przekładam, bo taki "poziom uspokojenia" uzyskuję po wypiciu filiżanki bardzo mocnej zielonej herbaty, jakiego nie zaznałem po łyknięciu L-teaniny w dawce 200mg :wink:
Łykanie GABA - podobno nic nie daje, bo słabo przekracza barierę krew-mózg, także nie kupowałem, choć opis producenta, był równie zachęcający, co innych produktów tego typu :mrgreen:
Z badań i opisów ludzi stosujących powyższe preparaty polecane jest SAME, efekt uzyskuje się po 10 dniach stosowania, w domu mam 200mg. Najlepsze efekty daje ponoć DHEA, poprawia samopoczucie i jest po części stosowane w leczeniu choroby Crohna. Od jutra zaczynam łykać DHEA rano + SAME.
Co do L-teaniny, to masz racje może lepiej pić zieloną herbatę, GABA faktycznie to mega ściema. Co do 5-htp brałem kiedyś ale nie zauważyłem efektów, może za krótko brałem hmm, w domu mam 5htp w kapsułkach po 200mg 60 caps firmy NOW FOODS, i 5-htp do ssania też NOW FOODS jakby ktoś chciał to odsprzedam.
Jak znajdę artykuł o DHEA w leczeniu crohna to wkleje, coś zniknął z netu bo nie umiem znaleźć.

Awatar użytkownika
Nibiru
Początkujący ✽✽
Posty: 462
Rejestracja: 01 wrz 2012, 20:40
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląskie

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: Nibiru » 08 lis 2013, 13:40

deth pisze:Poprawiacze nastroju bez recepty.
Dla mnie to chyba by musiały być mocne dropsy od psychiatry bo nastrój mam mega fatalny od dłuższego czasu.

Awatar użytkownika
deth
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3110
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:33
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Reda

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: deth » 08 lis 2013, 14:05

No ja dziś obudziłem sie wypoczęty, co zdarza mi sie bardzo rzadko :| i pozytywny nastrój mam. Na noc łyknąłem 5-htp i L-teanine.

Nibiru, jeśli suplementy Ci nie pomagają, to warto rozważyć leki. Swego czasu wybrałem się do specjalisty, takiego polecanego w okolicy. Odpłatnie. Zdumiało mnie, że wiedział co to Crohn i dobrał mi leki pod kątem dolegliwości. W ich skutkach ubocznych były właściwosci zapierające i wzmożony apetyt. Co dla mnie w tym czasie było tylko na plus.

Dżordż
Aktywny ✽✽✽
Posty: 617
Rejestracja: 09 lut 2011, 18:54
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: lubelskie
Lokalizacja: lubelskie

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: Dżordż » 08 lis 2013, 18:26

To sulpiryd ma takie wlasciwosci?

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7581
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: obyty.z.cu » 08 lis 2013, 19:08

deth pisze:W ich skutkach ubocznych były właściwosci zapierające i wzmożony apetyt. Co dla mnie w tym czasie było tylko na plus.
Dżordż pisze:To sulpiryd ma takie własciwosci?
dlatego ja zrezygnowałem z sulpirydu. :wink:
Gdzieś na forum jest o nim temat.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
Nibiru
Początkujący ✽✽
Posty: 462
Rejestracja: 01 wrz 2012, 20:40
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląskie

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: Nibiru » 09 lis 2013, 00:43

deth pisze:No ja dziś obudziłem sie wypoczęty, co zdarza mi sie bardzo rzadko :| i pozytywny nastrój mam. Na noc łyknąłem 5-htp i L-teanine.

Nibiru, jeśli suplementy Ci nie pomagają, to warto rozważyć leki. Swego czasu wybrałem się do specjalisty, takiego polecanego w okolicy. Odpłatnie. Zdumiało mnie, że wiedział co to Crohn i dobrał mi leki pod kątem dolegliwości. W ich skutkach ubocznych były właściwosci zapierające i wzmożony apetyt. Co dla mnie w tym czasie było tylko na plus.
A jakie leki Ci przepisał ? Ktoś wspomina wyżej sulpiryd. Odnośnie sulpirydu, źle na mnie działa niestety, arytmia serca. Jest to w skutkach ubocznych i niestety taki skutek po zażyciu tego specyfiku u mnie występuje.

Odnośnie 5htp jakiej firmy zażywasz ?? Może dzisiaj na noc sobie też taki zestawik zrobię 5htp + L-teanina , jutro dam znać czy też byłem bardziej wypoczęty po śnie niż zwykle.
Informuj na bieżąco jakie suple wg Ciebie coś dają, bo to cenne porady.

Awatar użytkownika
deth
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3110
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:33
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Reda

Re: 5-HTP, L-Teanina, SMA-e, GABA, Tryptofan, itp....

Post autor: deth » 09 lis 2013, 17:28

Nibiru pisze:A jakie leki Ci przepisał ?
Anafranil i Sulpirtd. Z tym, ze Sulpiryd brałem krórtko, bo urosły mi sutki :mrgreen:
Tutaj Opisywałem "skutki uboczne" Anafranilu.

Co do suplementów, to wszystkie są marki Puritan's Pride, tylko dlatego, ze w sklepie w którym je brałem, ta marka miała najlepszy stosunek mg/kapsułka do ceny. SAM-E o nazwie Maizinol
Nibiru pisze:Informuj na bieżąco jakie suple wg Ciebie coś dają, bo to cenne porady.
nie chce prowadzić bloga, ale chętnie powymieniam doświadczenia ;)

[ Dodano: 12-02-2014 ]
Nibiru pisze:Od jutra zaczynam łykać DHEA rano + SAME.
i jak ?
http://www.crohns.net/Miva/education/ar ... rone.shtml

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”