Źródła wapnia i witaminy D w diecie

wszelkiego rodzaju zapytania o diety, nowości dietetyczne, luźne rozmowy

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ewesz92
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 27 sty 2015, 15:20
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: ewesz92 » 17 sie 2016, 18:14

Witam, jestem studentką dietetyki na UM we Wrocławiu i przygotowuję ankietę do pracy magisterskiej.

Chciałam zapytać u źródła, jakie produkty spożywacie Państwo na co dzień będące żródłem wapnia i witaminy D w diecie? Czy stosujecie Państwo jakąś suplementację lub produkty wzbogacane w te składniki?
Moja praca ma na celu zbadać czy dzienna norma jest realizowana przez osoby chorujące na nzj, dlatego też chciałabym umieścić w mojej ankiecie produkty, po które właśnie osoby chore sięgają najczęściej.

Jeśli ktoś ma chwilkę i chciałby się ze mną podzielić kilkoma produktami, które najczęścięj spożywa to będę bardzo wdzięczna za pomoc.


Ewelina

Awatar użytkownika
chrzanovy
Znawca ❃❃
Posty: 2134
Rejestracja: 30 lis 2014, 13:44
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Głogów Młp/Rzeszów
Kontakt:

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: chrzanovy » 18 sie 2016, 22:09

ewesz92, ostatnio zmagam się z niedoborem D i staram się jeść lepiej. Śniadania staram się konstruuować z : jaja wiejskie na miękko, twaróg, ser żółty bez laktozowy, wędlina nie tłusta drobiowa lub świnkowa, pieczywo białe dowolne, ewentualnie pomidor, dżem najlepiej swój domowy, miód, kawa z mlekiem bezlaktozowym, herbata czarna. Praktycznie zjedzenie czegokolwiek innego to pewnw problemy u mnie :)
Ogólnopolska Akcja Podnoszenia Wiary w Jednostkę

Oddział Podkarpacki zaprasza na grupę wsparcia Brygada-J w każdy ostatni wtorek mc w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie

Awatar użytkownika
michal_mg
Aktywny ✽✽✽
Posty: 532
Rejestracja: 11 paź 2013, 18:39
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: michal_mg » 25 sie 2016, 02:19

ewesz92, raczej drogą pokarmową nie da się utrzymać poziomu wit D nawet na poziomie minimalnym. Raz, że dawki w pokarmach są minimalne, dwa nie ma jej w zbyt wielu produktach. Suplementacja to jedyne co pozostaje lub solaria z lampami UVB. Chyba, że jest jakiś sposób, który nie jest popularny a skuteczny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisio
Debiutant ✽
Posty: 13
Rejestracja: 13 sie 2016, 17:30
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: Fisio » 26 sie 2016, 14:59

Podobno do 10 minut opalania w samo południe to największe źródło wit D. Co do pokarmu to ciężko. Ja przy dość restrykcyjnej diecie i supli z wit D mam jej: 18,0 ng/ml co jest sporym niedoborem :roll: Od dwóch dni się grzeje w południe i zobaczymy czy to coś da za jakiś czas :roll:

Awatar użytkownika
chrzanovy
Znawca ❃❃
Posty: 2134
Rejestracja: 30 lis 2014, 13:44
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Głogów Młp/Rzeszów
Kontakt:

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: chrzanovy » 26 sie 2016, 15:42

Fisio, o ile nie bierzesz azy bo wtedy nie wolno sie opalac, od razu wywala czerwone swędzoce plamy
Ogólnopolska Akcja Podnoszenia Wiary w Jednostkę

Oddział Podkarpacki zaprasza na grupę wsparcia Brygada-J w każdy ostatni wtorek mc w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie

Awatar użytkownika
Fisio
Debiutant ✽
Posty: 13
Rejestracja: 13 sie 2016, 17:30
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: Fisio » 26 sie 2016, 17:34

Biorę ale na razie nic mi nie wyskoczyło :roll:

Awatar użytkownika
chrzanovy
Znawca ❃❃
Posty: 2134
Rejestracja: 30 lis 2014, 13:44
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Głogów Młp/Rzeszów
Kontakt:

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: chrzanovy » 26 sie 2016, 22:18

Fisio pisze:Biorę ale na razie nic mi nie wyskoczyło :roll:
no to luzik a jak zacznie swędzieć to odrazu bedziesz wiedział o co kaman, nie wskazane jak napisali w ulocie :)
Ogólnopolska Akcja Podnoszenia Wiary w Jednostkę

Oddział Podkarpacki zaprasza na grupę wsparcia Brygada-J w każdy ostatni wtorek mc w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie

Awatar użytkownika
michal_mg
Aktywny ✽✽✽
Posty: 532
Rejestracja: 11 paź 2013, 18:39
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: michal_mg » 28 sie 2016, 21:21

Fisio pisze:Podobno do 10 minut opalania w samo południe to największe źródło wit D.
Różnie jest z tą teorią - łącznie z taką, że dopiero po 20 minutach zaczyna się produkcja. Natomiast ludzie, którzy eksperymentowali wg tych zasad w badaniach poziomu witaminy D nie zauważyli znaczącej zmiany. Dlatego jestem raczej za tym aby suplementować ją cały rok na jednakowym poziomie i badać jej poziom.
Obrazek

grabalik
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2019, 07:57
Choroba: niesklasyfikowane NZJ u dziecka
województwo: mazowieckie
miasto: Warszawa

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: grabalik » 01 sie 2019, 10:02

Regularne eksponowanie ciała na promienie UV zwiększają istotnie ryzyko raka skóry, a także przyspieszają procesy starzenia. Generalnie nie zaleca się tego robić w celu uzyskania większej ilości witaminy D. Wystarczy codzienne wchłanianie przez niezakrywane na co dzień cześć ciała, takie jak twarz czy dłonie. O wile lepszym pomysłem jest stosowanie preparatów naturalnych, które są bogate w tą witaminę.

Dorota1973
Początkujący ✽✽
Posty: 70
Rejestracja: 05 lut 2019, 20:55
Choroba: CD u dziecka
województwo: warmińsko-mazurskie
miasto: Kętrzyn

Re: Źródła wapnia i witaminy D w diecie

Post autor: Dorota1973 » 02 sie 2019, 19:19

grabalik pisze:
01 sie 2019, 10:02
Regularne eksponowanie ciała na promienie UV zwiększają istotnie ryzyko raka skóry, a także przyspieszają procesy starzenia. Generalnie nie zaleca się tego robić w celu uzyskania większej ilości witaminy D. Wystarczy codzienne wchłanianie przez niezakrywane na co dzień cześć ciała, takie jak twarz czy dłonie. O wile lepszym pomysłem jest stosowanie preparatów naturalnych, które są bogate w tą witaminę.
Pewnie że lepszym. A czy możesz coś polecić? Może z własnego doświadczenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dietetyczne Rozmówki”