Strona 1 z 1

Metypred a aktywność fizyczna

: 26 mar 2012, 22:11
autor: lukaszkasjan
Od niedawna przyjmuję Metypred (jak na razie 32 mg dziennie). W internecie wyczytałem że podczas stosowania tego leku nie jest wskazane uprawianie sportu. Skutki uboczne leku to m. in. osłabienie organizmu, wolniejsza regeneracja po wysiłku, zmniejszenie się masy mięśniowej itd. Jak myślicie czy delikatny trening na siłowni (bardziej fitness z niewielkim obciążeniem) może mi zaszkodzić? To samo pytanie jeżeli chodzi o jazdę rowerem (trasy ok. 25-30 km w lekkim terenie)

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 27 mar 2012, 15:29
autor: Sari92
Też mnie to interesuje jak ktoś się orientuje jak to z tym jest.

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 17 maja 2012, 18:07
autor: Raoul_Duke
Mnie też :wink: Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 17 maja 2012, 18:35
autor: Duduś
Ja stosuje już 3 mc-e,dawkę miałem 20mg /dobę,obecnie schodzę o 4mg co 2 tyg.
Jedno jest pewne,osłabiony nie jestem,waga wzrosła,nawet o5 kg,z tym że jestem ten czas na zwolnieniu lekarskim,natomiast dużo się pocę,no i pojawił się trądzik.

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 17 maja 2012, 19:55
autor: Raoul_Duke
Duduś, Dzięki za odpowiedź, a jak w przypadku ćwiczeń na siłowni? Jak wiadomo metypred ma działanie kataboliczne stąd ciężko uzyskać przyrost masy mięśniowej. Poza tym problemy ze stawami.

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 18 maja 2012, 10:58
autor: Duduś
Powiem ci tak,jak stosuje Metypred czy stosowałem Encorton,super mięśnie przybierały i fajnie wyglądały,ale z tego co wiem to jest to też zasługa wody w mięśniach która w tym czasie się znacznie odkłada,ja ćwiczę lecz z umiarem :roll:

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 22 maja 2012, 21:01
autor: Raoul_Duke
Duduś pisze:super mięśnie przybierały i fajnie wyglądały,

w to nie uwierzę. :wink:

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 22 maja 2012, 22:56
autor: Qger
pewnie przybierały z racji tego że te sterydy powodują retencje wody w organizmie, szkoda tylko że ta woda odkłada się pod skóra a nie w mięśniach :P

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 26 maja 2012, 20:51
autor: artur11
ja od pięciu miesięcy jestem na encortonie 10 mg i cały ten okres staram się ćwiczyć, siłownia 3 razy w tygodniu, piłka nożna 1,5h-raz w tygodniu, mniej więcej. Nie odczuwam zadnych skutków ubocznych jesli chodzi o wysiłek czy nienaturalny przyrost mięsni(czy tez jego brak) ogólnie wszystko w normie, moze to stąd ze jest to tylko 10 mg, ale za to miałem okrągłą twarz przez jakieś pierwsze 2 miesiące.

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 26 maja 2012, 22:38
autor: Raoul_Duke
Ja jednak odczuwam, chodzę na siłownię od 4 lat i zauważyłem, że jestem bardzo osłabiony po tym metypredzie i dźwigam o wiele, wiele mniej niż dźwigałem dotychcas :smutny: Poza tym bolą stawy jak cholera.

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 26 maja 2012, 23:26
autor: Qger
niedawno gastrolog zmienił mi lek z Encortonu na Metypred w dawce 32mg i ćwicząc w domu nie odczuwam już tak wysiłku po stawach, nie meczę się tak szybko i nie zalewam się potem, nie wiem czy to z racji zmiany leku ale jest lepiej niż po Encortonie i co najlepsze nie puchnę jak po teściu ^^

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 27 maja 2012, 10:34
autor: Raoul_Duke
32 mg to bardzo duża dawka, ja brałem taką przez pierwsze 10 dni, w sumie na metypredzie jestem 55 dni, teraz zszedłem do 8 mg. Na samym początku nie odczuwałem większych problemów z siłą i kondycją, a teraz różnica jest spora. Dopiero po 2 tygodniach brania jestem bardzo osłabiony. Więc pewne znacznie ma jak długo przyjmujesz lek. Dodam, że Encorton to prawie to samo co Metypred, więc powinno się mieć teoretycznie podobne skutki uboczne.

Jak zejdę całkowicie to pewnie jeszcze z 2 tygodnie będzie lipa, oby Cronhik nie zawrócił. :razz:

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 29 maja 2012, 15:22
autor: aweb
Jesli chodzi o sport to podczas brania sterydówna nasze schorzenia na poczatku nie powinno sie podejmowac duzego wysiłku fizycnego tak powiedział mi lekarz. Ja go nie posłuchałam i przekonałam sie na własnej skorze, ze miał rację. Po pierwsze podczas jazdy rowerrm jestem bardzo zmeczona, nie mam tyle sił na podjazdy pod górki, twarz pulsuje i robi sie czerwona, o poceniu sie nie wspomnę. Jazda konna niby az tak nie męczy ale po godzinie mam wrazenie jakbym maraton przebiegła. Zmniejszam dawki Metypredu juz ale nadal moja sparwnosc fizyczna nie wygląda za ciekawie. No i to pocenie sie, zreszta do tego nie musze nic robic, bo nawet jak spię to jestem mokra. No coz, mam tylko nadzieje, ze nie kazdy organizm reaguje tak samo i co niektórzy nie beda musieli rezygnowac z tego co lubią. pozdrawiam serdecznie

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 25 maja 2015, 12:44
autor: tyson1004
Witam ja ćwiczyłem regularnie 2 lata na siłowni brałem kreatyne białko i inne suplemeny podczas i po treningu miałem tez diete podkreslam choruje od 3 lat na CU.pod koniec sierpnia tamtego roku złapało mnie dwa tygodnie się meczyłem az w koncu trafiłem do szpitala ,w szpitalu po dwóch tygodniach puściło w sumie miesiąc czasu z 90 kg spadłem na 70kg byłem strasznie wycieńczony i po szpitalu zapisał mi lekarz metypred bodajze 42mg i schodzenie w dół to powiem szczerze nogi wygladały jak patyki zreszta jak i rece a geba to mi sie zaokragliła jak balon i brzuch i cycki.Więc nie było mowy zebym ja zrobił martwy ciag a juz nie wspomne o przysiadach ze sztanga połamał nbym sie.Wziałem hantla w domu z 8 kg i juz sorawiało mi to problem wiec zrezygnowałem z cwiczen skonczyl misie metypred i zaczalem dochodzic do siebie dopiero w lutym nabrałem masy i zaczalem cwiczyc na silce i juz jest duzo lepiej.Takze po swoich doswiadzceniach wiem ze podczas brania metypredu nie moge cwiczyc i nie polecam tez wam jesli sie skonczy brac to wtedy mozna zaczynac powoli cwiczyc.(tez myslalem ze strydy to mi dadza kopa a tu jednajk nie bo to nie sa te sterydy dla "sportowców")pozdrawiam

Re: Metypred a aktywność fizyczna

: 14 mar 2016, 09:28
autor: lesioo
Witam,

na każdego na pewno sterydy działają inaczej, jednak nie polecałbym większego wysiłku - znam z autopsji - bo można się zajechać. Sterydy, to nie witaminy, wręcz przeciwnie, strasznie pustoszą organizm i myśle, że na okres kuracji, tfu... na okres trucia się tym dziadostwem, lepiej trochę zwolnić.

Pozdrawiam mordeczki :papa: