Strona 1 z 2

Gorączka po AZA?

: 21 lis 2010, 21:03
autor: izo.sim
Jak w tytule - czy w początkowych dniach brania Azathioprine może występować skacząca gorączka? Syn od 10.11 ma włączony ten lek w dawce 50 mg 1xdziennie. Miewa 36,1 , 37, a w nocy z wczoraj na dziś i od 3 godzin 38,2 stopnia (mimo, że podałam mu 4 godziny temu Panadol. Dodam, że bardzo mało ostatnio je.

Gorączka skoczyła do 39. Co ja mam robić? Spróbuję dodzwonić się do kliniki, ale może Wy coś poradzicie?

Re: Gorączka po AZA?

: 21 lis 2010, 22:10
autor: KrzysiekŻyrek
Najlepiej się skontaktować z lekarzem moim zdaniem. Ja po Azie nie gorączkowałem ale leżał w klinice koło mnie kolega, który tak miał

Re: Gorączka po AZA?

: 21 lis 2010, 22:13
autor: izo.sim
Przed chwilą rozmawiałam telefonicznie z gastrologiem. Pani doktor powiedziała, że gdyby to od AZY, gorączka byłaby od razu, a nie po 10 dniach. Radziła podać paracetamol i jutro do rodzinnego, bo może to jakaś infekcja.

[ Dodano: 25-11-2010 ]
KrzysiekŻyrek pisze:Najlepiej się skontaktować z lekarzem moim zdaniem. Ja po Azie nie gorączkowałem ale leżał w klinice koło mnie kolega, który tak miał

Czy z powodu tej gorączki cofnięto AZĘ, albo gorączka przeszła?

Re: Gorączka po AZA?

: 27 lut 2012, 19:49
autor: kalka_96
Postanowiłam się dopisać, bo nie będę zakładać nowego tematu.
Biorę Imuran od 8 lutego, w sobotę pojawiła się gorączka w nocy 38 st, w niedziele gorączka też się pojawiła 40 st, gastro kazała narazie odstawić imuran i zobaczyć, dzisiaj nie zażyłam i gorączki jak narazie nie ma, byłam też u lekarza rodzinnego i dostałam antybiotyk, mam spuchnięte i przekrwione gardło, do tego kaszel i wielkie węzły chłonne, lekarz twierdzi że gorączka od tego, a gastro że może po imuranie.
Co o tym myślicie?

Re: Gorączka po AZA?

: 27 lut 2012, 20:01
autor: tom-as
kalka_96, miarodajna będzie opcja że najpierw jedno wykluczasz. Doprowadzasz do ładu gardło i dopiero potem się bierzesz ze Imuran. Mając 2 możliwości jednocześnie ciężko coś orzec. A jeszcze one obie moge się 'podgrzewać'. :-)

Re: Gorączka po AZA?

: 27 lut 2012, 20:04
autor: kalka_96
właśnie, takiego już mam pecha, że wszystko na raz się sypie, i nie wiadomo dlaczego. :mad: no cóż, będę obserwować.

[ Dodano: 07-03-2012 ]
to znowu ja, odstawiłam imuran na tydzień, od razu po odstawieniu gorączka błyskawicznie spadła, potem leczyłam się Duomoxem, od poniedziałku nie biorę, dzwoniłam do gastro i kazała od dzisiaj znowu wziążć imuran w dawce 75 mg, wcześniej po zwiększeniu dawki do 75 wystąpiła właśnie ta gorączka, dziś znowu, po zażyciu dostałam gorączki, czyli to jednak od imuranu? nie wiem co mam robić, dopiero jutro bede się kontaktować z gastrologiem, boje się bo w imurane była cała moja nadzieja na remisje, a chyba będe musiała odstawić :smutny:

Re: Gorączka po AZA?

: 12 mar 2012, 23:56
autor: greeg
Mam gorączkę od 2 tygodni,po kilku latach azy,niespodziewanie coś się dzieje z białymi krwinkami.Od 3 dni nie biorę leków,jutro jakieś prześwietlenie po którym nowa terapia,ale coś to troszkę mi nie pasuje,gorączka to już po prawie 40,non stop,ale jak szybko i człowiek robił tą krew regularnie,ale że aż tak szybko?

Re: Gorączka po AZA?

: 18 gru 2012, 22:32
autor: eskam
Ja biore AZE 50 mg od 8 dni, od 2 dni w ciagu 2 godzin po zazyciu pojawia sie goraczka 38 stopni, ktorej nie da sie zbic apapem. Z lekarka prowadzaca moge sie skontaktowac dopiero w czwartek. Kilka osob pisalo, ze w takiej sytuacji odstawialo lek od razu. Czy to jest bezpieczne? Czy z AZY nie schodzi sie zmniejszajac dawke?
Wybaczcie naiwne pytania, ale to moj pierwszy kontakt z tym lekiem.

Re: Gorączka po AZA?

: 18 gru 2012, 22:34
autor: Natalka
eskam pisze:Czy z AZY nie schodzi sie zmniejszajac dawke?
można normalnie odstawić, Ty i tak bierzesz małą.

Re: Gorączka po AZA?

: 18 gru 2012, 22:39
autor: eskam
Sklaniam sie zeby jutro nie zazyc tabletki, a pojutrze do lekarza. Tylko ciekawe co mi zaproponuje przy zaostrzeniu ze sterydozaleznoscia - inny lek immunosupresyjny?

Re: Gorączka po AZA?

: 18 gru 2012, 23:15
autor: greeg
Moje zaostrzenie w tym roku to się nie kończy.W listopadzie na ostatniej tabletce sterydu kiedy czułem się dobrze,to od początku te same objawy,gorączka sukcesywnie z dnia na dzień do góry o jelitach nie wspominam.W ostatni czwartek lekarz mi przepisał sterydy,w piątek zażyłem rano a w południe gorączka przeszła gdzie, c r p już było 100.Więc domyślam się że też mam tą sterydo zależność,teraz chyba pozostanie tylko pomarzyć o cudownym leku jakim jest aza.

Re: Gorączka po AZA?

: 19 gru 2012, 21:18
autor: Mamcia
Niestety z immunosupresją tak bywa - wiele lat badania OK, a potem nagle pojawia się supresja szpiku. Zawsze trzeba mówić lekarzowi o branych lekach, robić morfologię jeśli coś się dzieje. O regularnych badaniach kontrolnych nie wspominam.

Re: Gorączka po AZA?

: 20 gru 2012, 00:41
autor: greeg
Kto wie co jeszcze się dołączy?Sięgając do do opisu tej choroby to moje krwinki są teraz o.k,skrzep też tak jakby się rozpuścił,ale no właśnie kto wie?jeżeli to u każdego inaczej się objawia.U mnie bardziej bym obstawiał na przewężenie a wiem Mamciu co radzisz w takich przypadkach i to szanuję.Mam prośbę czy może ktoś mógłby mi podrzucić jakiś temat o stanach zapalnych,kiedyś gdzieś tu coś takiego widziałem,kto miał jak wysokie ob lub crp?nie pamiętam dokładnie,a nie daje mi to spokoju.Dziękuję z góry.

Re: Gorączka po AZA?

: 20 gru 2012, 12:54
autor: Natalka

Re: Gorączka po AZA?

: 15 paź 2013, 17:11
autor: emalkadream
Wzięłam dziś 5 tabletkę AZY coś mnie tknęło by zmierzyć temperaturę bo coś mi się wydawała nie normalna no i wyszło 37,1 czy powinnam się tym niepokoić?
Wiem że gorączka jest wpisana w skutki uboczne, czy coś z tym robić,czy przeczekać?

Wizytę kontrolną mam we wtorek, w poniedziałek badania krwi.