Imuran

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
sylvia nowak

Imuran -

Post autor: sylvia nowak » 16 sie 2008, 12:52

biore imuran od 6 miesiecy ale bylam po nim bardzo slab a teraz zmniejszylam dawke do jednej tabletki dziennie jest ok jest remisja mam taka nadzzieje ale pojawiaja mi sie wrzody i skóra na twarzy tez sie zmienila i nie zabardzo wiem co z tym zrobic

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Natalka » 17 sie 2008, 22:16

sylvia nowak pisze:pojawiaja mi sie wrzody i skóra na twarzy tez sie zmienila
ale gdzie te wrzody? i jak Ci się skóra zmieniła?
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
asiulek
Debiutant ✽
Posty: 43
Rejestracja: 09 sie 2008, 02:32
Choroba: CD
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: tam gdzie zawsze

Re: Imuran

Post autor: asiulek » 17 sie 2008, 22:59

Witam, Sylvia mnie po azatioprynie(od 9 miesiecy) zmieniła się skóra na twarzy. Kiedyś nie miałam problemu z cerą a przy leku ropne, bolące krosty pojawiają się na czole, nosie, brodzie (sporadycznie na policzkach). Muszę się przyznać, że bez wiedzy lekarza odstawiłam lek (stopniowo zmniejszając dawkę) na 1 miesiąc. Skóra od razu mi się poprawiła, ale niestety zaczęły się stany podgorączkowe więc nie radzę eksperymentować. :wink:
Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, gdy nasze skrzydła zapomniały jak latać.

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Natalka » 17 sie 2008, 23:13

Ja mam podobny problem z plecami. Na początku brałam razem Encorton i Imuran i myślałam że to od sterydów, ale dawno już ich nie biorę tylko sam Imuran a na plecach co raz mi takie bolące duże krosty wyłażą :smutny: dobrze że nie na gębie :wink: no ale to i tak przeszkadza i nie barrdzo wiem co z ym zrobić, jak idę do dermy to ona się na mnie tak bezradnie patrzy i nie potrafi nic poradzić na to g...o ;/
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
magdusia
Początkujący ✽✽
Posty: 368
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:16
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: magdusia » 18 sie 2008, 22:48

imuran biorę od maja,2-tyg temu zeszłam z metypredu...krosty wyłażą mi na szyi i karku,rzadziej ale sa tez i na twarzy

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: Imuran

Post autor: ewkunia » 23 sie 2008, 01:01

mam tez krosty,ale takie jakies do przezycia. na buzce malutko, plecki więcej:) włosy mi się nieziemsko przetłuszczają,ale może to lato. najabrdziej wnerwia mnie narażenie na drożdzaki;/
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

Awatar użytkownika
magdusia
Początkujący ✽✽
Posty: 368
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:16
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: magdusia » 23 sie 2008, 01:27

mi teraz okropnie kark wysypało : :oops:
włosy mi się przetłuszczały jak brałam salazopyrine en (lekarz powiedział mi,że to niemożliwe) musiałam je myć codziennie...po przejściu na salofalk tabl. tego problemu już nie mam :roll:
polecam dobry,wydajny i w miarę tani szmpon do kupienia w aptece (te sklepowe nic nie dawały):Ce-Ce MED przeznaczony specjalnie do włosów tłustych z łupieżem
Magda,CU & Celiakia (Marsh IIIa).
Leczenie:
Vedolizumab
Asamax tabl.3x2,
Imuran 125mg,
Remicade(III dawki),
Budenofalk rectal foam,
dieta bezglutenowa.W KOŃCU REMISJA
Lekarz prowadzący:szpital MSWiA W-wa

Ika
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:39
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Ika » 09 wrz 2008, 08:56

Witam bardzo serdecznie.Chciałabym prosić wszystkich biorących lek IMURAN o zdanie na temat skutków ubocznych tego leku.Lekarz mi powiedział że muszę ten lek brać a ja po przeczytaniu ulotki jestem przerażona.Proszę o opinie bo naprawdę mam stracha.Dzięki.
IKA

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: ranka » 09 wrz 2008, 09:40

wszystko zalezy od tolerancji twojego organizmu. obserwuj siebie wnikliwie, ulotka jest wazna ale nie zawsze musza wystapic wypisane dzialania niepozadane. a firmy farmaceutyczne musza sie jakos ubezpieczac
Obrazek

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Natalka » 09 wrz 2008, 13:47

Mnie też ta ulotka wystraszyła na początku, ale tak jak ranka pisze, po prostu takie info musi być na ulotce choćby jakiś skutek uboczny wystąpił tylko raz na milion przypadków, takie są przepisy.
Biorę Imuran od lutego 2007 i jak na razie jest o.k., jakieś tam swędzenie skóry mam ale nie wiem czy to od tego leku, poza tym niczego więcej nie zauważyłam. A no i oczywiście mam remisję dzięki niemu też :]
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Ika
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:39
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Ika » 09 wrz 2008, 15:35

Dziękuje tym co mi odpisali, tak to wszystko sobie wlasnie tłumacze jednak już kiedyś miałam złe doswiadczenia z metrotestatem, zabraa mnie karetka z domu, dlatego tak bardzo boję się nieznanych leków a jeszcze jak piszą w ulotce o nowotworach i złych rzeczach to poprostu mam dosc. Musze jednak się przełamać bo mam problemy z chodzeniem i mam nadzieje że mi IMURAN pomoże.
IKA

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: ranka » 09 wrz 2008, 15:47

nowotwory przy bardzo dlugim braniu ( tylko prosze mnie nie atakowac)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kropelka
Początkujący ✽✽
Posty: 115
Rejestracja: 05 lip 2008, 18:20
Choroba: CD
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Kropelka » 09 wrz 2008, 21:40

mi dzisiaj pani gastrologo rowniez zapisala Imuran i od jutra zaczynam brac - po przeczytaniu ulotki rowniez troche sie wystraszylam ale moja pani doktor przygotowala mnie na to bo uswiadomila mnie jak dziala ten lek i jakie moga byc negatywne i pozytwne skutki jego brania, poza tym po tygodniu musze zglosci sie na badania krwi. mam nadzieje ze ten lek zadzila i upragniona remisja jest juz tuz, tuz.... :smile:
"Nadzieja przychodzi do człowieka wraz z drugim człowiekiem."

Ika
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:39
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Ika » 10 wrz 2008, 11:04

Właśnie dzisiaj wzięłam pierwszą dawkę IMURANU dalej mam obawy,ale wiem ze muszę bo musi mi się poprawić.Tak bardzo bym chciała znów normalnie chodzić. Ranka bardzo Cię proszę napisz mi coś więcej na temat tego leku i jego działaniu będę wdzięczna.Pozdrawiam.
IKA

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: ranka » 10 wrz 2008, 15:54

poczytaj wątek :)
tutaj duzo juz o nim napisali :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”