skutki uboczne przy AZA

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ita71
Doświadczony ❃
Posty: 1885
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:45
Choroba: CD u dziecka
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: ita71 » 19 sty 2010, 22:43

maggie0278 pisze: My już to z itką obgadałyśmy w zeszłym roku, co nie ?
Dokładnie zagłębiłyśmy się w temat :wink:
W lipcu zeszłego roku z powodu leukopenii lekarz odstawił imuran
i musze stwierdzić,że jest poprawa...co bardzo pozytywnie odbiło
sie na ocenach i ogólnie z koncentracją jest dużo lepiej.
Nigdy nie mów nigdy...

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 19 sty 2010, 23:06

maggie0278 pisze:leki jakie przyjmuje mogą obniżać pamięć i koncentrację i w znacznym stopniu wpływać na naukę.
Kurcze, na dorosłych chyba działa tak samo, ja nie mogę się nauczyć do egzaminu! Normalnie słabo przyswajam jak nigdy... :(

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: funia » 20 sty 2010, 10:27

ja tez mialam problemy z koncentracja przez pierwsze 2 miesiace brania azy i sterydow, potem jakos to sie unormowalo.
co do wlosow, to zaczely wypadac po ok 5 meisiacach, odrosly po kolejnych 3 (z duza pomoca suplementow)

Maczosito
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2010, 22:30
Choroba: CD
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław, Bolesławiec
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Maczosito » 15 lut 2010, 22:50

Ja zaczołem brac imuran od kilku dni i dziś w poradni dowiedziałem sie ze ma on wplyw na choroby moich przyszlych dzieci ponoc gdybym teraz dajmy na to mial mic dziecko z jakas to jest duze prawdopodobienstwo ze dziecko bedzie chore tak mówi moja pani doktor. Mam pytanie do was czy to naprawde prawda?
Obecnie:
175cm na 85 kg
CRP i morfologia w normie
Kaltoprotektyna 259
W ocenie doktor choroba w remisji lecz
stały ból brzucha i biegunki bądź zaparcia
Czekam na badanie rezonansem magnetycznym
Na leku Asamax500 2x2

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Natalka » 15 lut 2010, 22:53

Maczosito, po raz drugi przypominam o niepisaniu w kilku tematach tego samego posta i przejrzyj linki które podałam Ci w tym temacie viewtopic.php?t=8642&postdays=0&postorder=asc&start=15
:smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
mgiełkaa
Doświadczony ❃
Posty: 1415
Rejestracja: 24 mar 2010, 19:44
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: mgiełkaa » 27 wrz 2010, 10:09

Czy możliwe jest, że po Aza mam wysypkę na nogach? Całe nogi pokryte są drobno-grudkową pokrzywką, zajęte są tylko nogi, wygląda to jak zaczerwieniona gęsia skórka...
Mieliście coś podobnego?
Wzrost 167cm, waga 64kg, ASAMAX 500mg 3x2tabl. AZATHIOPRINE 75mg

Leczenie: MSWiA Warszawa

Piciu
Znawca ❃❃
Posty: 2061
Rejestracja: 02 wrz 2006, 02:13
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Piciu » 27 wrz 2010, 14:25

Od kiedy bierzesz Aze mgiełko ? Nie zaczęłaś brać w ostatnich dniach jakiegoś nowego leku? Zastosowałaś nowy krem, kosmetyk na nogach ?

Awatar użytkownika
mgiełkaa
Doświadczony ❃
Posty: 1415
Rejestracja: 24 mar 2010, 19:44
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: mgiełkaa » 27 wrz 2010, 17:28

Od 3 tygodni. Zwlekałam od marca aż mnie przypiliło tak, że już muszę...kremów nowych nie wprowadzałam ani na basen nie chodzę i wody innej niż w domu do kąpieli też nie używałam. Ta wysypka po prostu jest, nie swędzi, jedynie ją widać i czuć przy dotyku, takie drobne grudki...
Moje leki takie jak w podpisie, no i jeszcze niestety Poltram...
Wzrost 167cm, waga 64kg, ASAMAX 500mg 3x2tabl. AZATHIOPRINE 75mg

Leczenie: MSWiA Warszawa

Piciu
Znawca ❃❃
Posty: 2061
Rejestracja: 02 wrz 2006, 02:13
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Piciu » 27 wrz 2010, 21:22

W sumie niską dawke Azy bierzesz, lecz oczywiście ona może być powodem alergii skórnej. Czemu się ociągałaś z jej braniem ,- bałaś się skutków ubocznych ? A co nie szkodzi ? :roll: Może winowajcą jest właśnie poltram ?

Awatar użytkownika
mgiełkaa
Doświadczony ❃
Posty: 1415
Rejestracja: 24 mar 2010, 19:44
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: mgiełkaa » 30 wrz 2010, 20:01

Wysypka minęła.... nie mam pojęcia co to było. Może dlatego, że aza zawiera laktozę a ja mam nietolerancję? Jestem alergikiem i mam skazę białkową.
Ociągałam się z braniem Azy ze strachu, że mnie osłabi i nie będę mogła pracować. Ponadto nie miałabym jak chodzić tak często na morfologię. W mojej pracy o dzień wolny trzeba żebrać. Teraz jestem na zwolnieniu lekarskim więc to wszystko zmienia.
Do tej pracy już z pewnością nie wrócę.
Nadal boję się skutków ubocznych ale teraz już nie mam wyboru. Na sterydy nie zgodziłam się więc została aza i tylko modlić się, żebym mogła to brać.
Poltramu mam serdecznie dosyć niestety sama go nie odstawię. Biorę to świństwo od 2006 roku. Teraz tylko pod kierunkiem lekarza będzie możliwe od tego odejść. Mimo tego, że cały ten okres czasu biorę tę samą dawkę to skutki odstawienne są nie do przejścia dla mnie (objawy grypowe itd.....)

[ Dodano: 30-09-2010 ]
Piciu, od czasu jak biorę aza regularnie boli mnie po lewej stronie pod żebrami (esica)
Jutro chyba idę do lekarza bo morfologia też nie za bardzo. Wolę nie eksperymentować...
Wzrost 167cm, waga 64kg, ASAMAX 500mg 3x2tabl. AZATHIOPRINE 75mg

Leczenie: MSWiA Warszawa

adam3_
Początkujący ✽✽
Posty: 73
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:08
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: adam3_ » 01 paź 2010, 08:23

Witam ja po Aza dostaje wymiotów i biegunki :(

Awatar użytkownika
mgiełkaa
Doświadczony ❃
Posty: 1415
Rejestracja: 24 mar 2010, 19:44
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: mgiełkaa » 01 paź 2010, 08:31

Mnie było na początku niedobrze (mdłości) pomimo tego, że zawsze brałam lek po jedzeniu.
Teraz nie mam już takich akcji. Niestety od czasu brania tego leku boli mnie pod zebrami. Dziś mam lekarza więc będzie wiadomo co i jak( mam nadzieję).
Czy wolno podczas kuracji korzystać ze słońca i solarium? Przy sterydach to podobno odpada, a jak jest przy Aza?
Wzrost 167cm, waga 64kg, ASAMAX 500mg 3x2tabl. AZATHIOPRINE 75mg

Leczenie: MSWiA Warszawa

Awatar użytkownika
ita71
Doświadczony ❃
Posty: 1885
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:45
Choroba: CD u dziecka
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: ita71 » 01 paź 2010, 10:08

mgiełkaa pisze:Czy wolno podczas kuracji korzystać ze słońca i solarium? Przy sterydach to podobno odpada, a jak jest przy Aza?
Przy Azie też odpada.
Z ulotki "....Podczas stosowania leku należy unikać zbytniego narażenia
na promienie słoneczne..."
Nigdy nie mów nigdy...

Awatar użytkownika
mgiełkaa
Doświadczony ❃
Posty: 1415
Rejestracja: 24 mar 2010, 19:44
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: mgiełkaa » 01 paź 2010, 11:50

W tej ulotce tyle było strasznych rzeczy, że widocznie pominęłam :oops:
Trudno, to nie problem. Pozostanę przy balsamie brązującym, będzie z korzyścią dla skóry.
Byłam już u lekarza. Ból pod żebrami nie jest od leków ale z powodu chorego jelita. Widać na remisję przyjdzie mi długo poczekać.
Wzrost 167cm, waga 64kg, ASAMAX 500mg 3x2tabl. AZATHIOPRINE 75mg

Leczenie: MSWiA Warszawa

Piciu
Znawca ❃❃
Posty: 2061
Rejestracja: 02 wrz 2006, 02:13
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Piciu » 03 paź 2010, 13:47

mgiełkaa pisze:Wysypka minęła
- to super :roll: ,
mgiełkaa pisze:Czy wolno podczas kuracji korzystać ze słońca i solarium? Przy sterydach to podobno odpada, a jak jest przy Aza?
- ponoć nie można , ja korzystam od czasu do czasu z solarium , natomiast latem nie mogę się oprzeć słońcu i wygrzewam się się w jego promieniach i jak na razie wszystko okey :wink:
mgiełkaa pisze:Ból pod żebrami nie jest od leków ale z powodu chorego jelita. Widać na remisję przyjdzie mi długo poczekać.
- trzymam kciuki aby ból minął i przyszła remisja :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”