skutki uboczne przy AZA

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Elcia
Początkujący ✽✽
Posty: 60
Rejestracja: 07 lip 2006, 14:19
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Elcia » 23 wrz 2007, 23:15

Cieszyłam sie że już te krochy dały mi spokój na jakiś czas ale gdzie tam znowu zaatakowały moja twarz fakt sa mniej bolesne i mniejsze ale są :smutny:

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Natalka » 25 wrz 2007, 19:15

W sumie nie wiem czy ten spiryt z detreomycną mi pomaga, gorzej nie jest ale jakoś dużo lepiej to chyba też nie. Strasznie mnie swędzi skóra przy tej całej kuracji i chyba to właśnie od spirytusu :smutny: bo gdy go przestaję używać to wtedy nie swędzi aż tak. Ależ to było odkrywcze stwierdzenie :wink: A gdy użyłam spirytusu na twarz to rzeczywiście jakby więcej takich drobnych krostek swędzących mi przybyło :neutral:

Beata G.
Debiutant ✽
Posty: 25
Rejestracja: 08 lut 2008, 23:18
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Beata G. » 20 lis 2008, 09:06

Skóra swędzi bo jest wysuszona, chyba lepiej jest używać produktów nie zawierających spirytu a odkażający i dezynfekcujących skórę. Jak brałam Metypred, który na marginesie bardzo źle na mnie działał doprowadzil ze wyladowałam w szpitalu, dostalam okkkkkkropnego trądziku na plecach, wrrr, okropności. Po wizytach u dermatologa powoli powoli wszystko wróciło do normy i teraz są wporządku. :wink:
Beata G.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: ranka » 20 lis 2008, 15:31

spiturys chyba zalatuje PRL-em. teraz wszystko co dobre to bez spirytusu
Obrazek

kasia_rumia
Początkujący ✽✽
Posty: 58
Rejestracja: 24 paź 2008, 08:40
Choroba: CU u rodzica
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: kasia_rumia » 21 lis 2008, 11:40

Mój Daniel bierze Imuran od 5 roku życia czyli już 5 lat i jak do tej pory nie ma żadnych skutków ubocznych.

Awatar użytkownika
megi_25
Aktywny ✽✽✽
Posty: 640
Rejestracja: 17 lut 2007, 13:11
Choroba: CD u partnera
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: megi_25 » 21 lis 2008, 14:45

Wracając do wypowiedzi powyżej Natalki ja też używam spirytusu /tzn.nie dokładnie spirytusu,a aknosanu,chociaż to chyba to samo/.Jedynie on pomaga mi na "niedoskonałości"cery.Stosuje go miejscowo i nic się nie dzieje.Oczywiście przecieranie całej twarzy odradzam,chociaż mi nic się nie dzieje.

A odnośnie właściwego tematu to mój mąż też nie ma skutków ubocznych przy azie.
Żona Crohnowca mama urwisów Wiktora i Wojtka :-)))
Mąż: Leki: BRAK,po humirze dwa lata remisji endoskopowej teraz nawrót !!!!!

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: ranka » 21 lis 2008, 16:07

to chyba uzaleznione osobniczno - ale dermatolodzy raczej odradzaja
Obrazek

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Natalka » 22 lis 2008, 01:48

No mi dermatolodzy właśnie polecili taką kurację spirytusem salicylowym i w dodatku z antybiotykiem. Sama odkryłam :idea: że mi szkodzi, jakieś rany czy nadkażenie mi się robiło po tym, tak więc nie polecam. A lekarze tak trochę się dziwili że można mieć na ten specyfik uczulenie (oświadczyłam im że wydaje mi się że to uczulenie, taka reakcja) :neutral:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Misia

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Misia » 22 lis 2008, 11:01

treść wpisu została usunięta na prośbę użytkownika

Elcia
Początkujący ✽✽
Posty: 60
Rejestracja: 07 lip 2006, 14:19
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Elcia » 23 lis 2008, 21:45

Od ostatniego mojego posta wiele sie zmieniło :) na lepsze. Znalazłam super panią deramtolog przepisała mi antybiotyk RULID (to jedyny antybiotyk stosowany doustnie ktory nie szkodzi na moje jelitka :) ) wybralam 2 opakowania oraz maść AKNEMYCIN poprostu rewelacja! Od stycznia tego roku nareszcie mam spokój zadnej krostki piekna gładziutka buzia :)

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 22 sty 2009, 17:22

Mam do Was wszystkich pytanie już nie o krosty tylko troszkę inne, czy spadł Wam poziom białych krwinek po aza? A jeśli tak, to co należy wtedy zrobić? Ja odebrałam właśnie dziś wyniki i mam poniżej normy, a do tej pory miałam w normie (ponad 6). Nie wiem, co o tym myśleć, wizytę u gastro mam za 2 tyg. Poradźcie proszę.

Awatar użytkownika
podblond
Początkujący ✽✽
Posty: 307
Rejestracja: 19 cze 2006, 21:50
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: podblond » 22 sty 2009, 17:29

Zależy jak duży masz spadek tych krwinek... Jak mały to chyba normalne... Ja miałam duży - poniżej 4,0·109/l (4000 /mm3), doszło do leukopenii (miałam straszne bóle głowy i wymioty co 5 minut). Co zrobiłam? Zadzwoniłam do Pani Doktor :) Najbezpieczniej :) Musiałam odstawić, bo wyszło na to, że Azatiopyny w ogóle nie toleruję.
Nie bój się cieni. One świadczą o tym, że gdzieś znajduje się światło...

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 22 sty 2009, 17:45

Ja mam w tej chwili 3,8 a norma jest od 4. Nie jest to znowu tak dużo poniżej, ale znaczy, że coś się dzieje. Czy może mieć coś z tym wspólnego silne przeziębienie, które przechodziłam ostatnio? Do tej pory po aza nic mi nie było i tak jak pisałam wcześniej miałam sporo powyżej normy (zażywam drugi miesiąc).

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Mamcia » 22 sty 2009, 21:51

Nie jest to powód do paniki, ale trzeba dmuchać na zimne.
Kiedy była poprzednia morfologia i jaki był wynik? Czyli jak jest dynamika zmian od kiedy zaczęła zażywać AZA. Jeśli spadek nie nie jest gwałtowny to bym zrobiła kontrolną morfologię za tydzień.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 22 sty 2009, 21:58

Poprzednia morfologia była dwa tygodnie temu, wyniki to 6,3. Poprzednie wyniki w okolicach 5. Postanowiłam, że zrobię jutro powtórnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”