mdłości z powodu imuranu?

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
angi
Debiutant ✽
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:18
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

mdłości z powodu imuranu?

Post autor: angi » 15 lis 2008, 19:49

witajcie!! jestem nowa i puki co tylko sledziłam wasze wypowiedzi aż w końcu postanowiłam napisać. mam CU od ponad 2 lat i właściwie to nie wiem czy miałam w tym czasie tak naprawde remisje :smutny: raz jest lepiej raz gorzej... brałam matypred 16mg praktycznie od samego początku choroby aż do października tego roku bo moja nowa pani doktor postanowiła z tym skończyć... i dobrze bo najwyższy czas.... stałam się sterydoodporna... pojawiły się skutki uboczne... okrągła twarz :smutny: , wysypka na niej, bule stawów. i tu pojawia się moje pierwsze pytanie do bardziej doświadczonych ile po odstawieniu sterydów wraca się do normalnego wyglądu w sensie tej twarzy jak księżyc okrągłej...???? teraz biore 100mg imuranu od miesiąca i właśnie martwią mnie straszliwe mdłości :smutny: na siłe wciskam w siebie jedzenie bo na sama myśl o nim robi mi się niedobrze :smutny: jeśli ktoś zechce mi odpisać będę bardzo wdzięczna!!! a może ktoś ma jakąś radę na to???pozdrawiam...

Doprecyzowałem tytuł.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2008, 20:45 przez angi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: ewkunia » 15 lis 2008, 20:53

hm mialam podobnie. minęło.. samo:) dietę stosowałam lekką, ale nie przesadzając:) Poprosilam lekarza także o leki na rexluks- polprazol, co trochę zalagodziło szalejące kwasy i żółć...
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

angi
Debiutant ✽
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:18
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: angi » 15 lis 2008, 21:02

to wiary dodaje bo ja już myślałam ze będe musiała się z tym męczyć zawsze ehh

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: ewkunia » 15 lis 2008, 21:04

nie jest źle:) początkowo byłam ogólnie okropnie osłabiona po imuranku:) biorę 3razy 50 mg ... Teraz jest , odpukać;p , ok:) Choć włoski trochę wypadają:(
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

angi
Debiutant ✽
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:18
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: angi » 15 lis 2008, 21:05

co do diety to ja tez aż tak strasznie z nią nie przesadzam zwłaszcza teraz kiedy cudem jest jak mam na coś ochotę z tych potraw które powinnam jeść...

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: ewkunia » 15 lis 2008, 21:12

Będzie lepiej: ) Jeszcze jakiś czas temu nie moglam patrzeć na obiad, a teraz zjadlabym z dwa;p Bez mdłości;p
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

angi
Debiutant ✽
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:18
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: angi » 15 lis 2008, 21:19

dzięki:) mam nadzieje...bo przecież jedzenie ma w jakims stopniu sprawiac przyjemnosc a nie wstręt..a powiedz mi choc wiem ze to na inny temat czy mialaś opuchlizne na twarzy po sterydach???

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: ewkunia » 15 lis 2008, 21:25

patrz: prywatna wiadomosc. Nie chcę opr od Admina;p Wyslałam Ci właśnie kilka slów o sterydach :)
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

Elcia
Początkujący ✽✽
Posty: 60
Rejestracja: 07 lip 2006, 14:19
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: Elcia » 16 lis 2008, 21:55

Cześć angi :)
Ja tez mam mega nudności po imurane (przyjmuje go od 3 lat, obenie w dawce 100mg). Przyzwyczailam sie do nich ale czasami sa nie do wytrzymania nio i tak jak Ty mam momenty że mam wstret do jedzenia na samą myśl o jedzenu mam ochote wymiotować. Jem to co lubie nie stosuje zadnej diety(bo bez wzgledu na to co jem i tak mam nudnosci mniejsze lub wieksze ale i tak są) czasami parze sobie i popijam miętke :) Nio a jak nic nie pomaga to ssam sobie tabletke rennie.

Awatar użytkownika
podblond
Początkujący ✽✽
Posty: 307
Rejestracja: 19 cze 2006, 21:50
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: podblond » 17 lis 2008, 00:20

Hej angi! Też miałam okropne nudności po Imuranie. Zdarzało się, że co 5 minuty wymiotowałam tylko żółcią. Okazało się, że nie toleruję tego leku i już go nie zaźywam...
RADA? Jeżeli te nudności przeszkadzają Ci w normalnym funkcjonowaniu porozmawiaj o tym ze swoim gastro - na pewno znajdzie na to rozwiązanie...
Nie bój się cieni. One świadczą o tym, że gdzieś znajduje się światło...

angi
Debiutant ✽
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:18
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: angi » 17 lis 2008, 20:24

dzięki wam:) 26 listopada mam wizytę u mojej gastro wiec pogadam z nią o tym mam nadzieje że coś doradzi bo w sumie na dłuższa metę to jest to ciężkie do zniesienia bo w sumie w brzuchu burczy a jeść się nie da...

tymon2
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 18 maja 2009, 17:12
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: koszalin toruń
Kontakt:

Re: mdłości z powodu imuranu?

Post autor: tymon2 » 10 maja 2010, 21:52

Tak sobie przeglądam forum i może komuś pomoże mój post w przyszłości bo ja też miałem mdłości. Lekarz też kazał czekać że mam przetrzymać i przejdą. Ja po prostu rozbiłem sobie dawki i pomogło. Nie ma różnicy czy bierzesz cała dawkę na cały dzień czy np połowę rano a połowę wieczorem. Mi to pomogło i jest super

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”