Strona 1 z 2

Encorton

: 28 sty 2011, 10:18
autor: domcia-d2
Witam, w dniu dzisiejszym byłam u lekarza i stwierdził, że powinnam zacząc brać Encorton. Strasznie się tego boję, bo to jest steryd, a nie chce przytyć itd. Proszę dajcie znać co może się ze mną dziać, bo nie wiem czy w ogóle zacząć to brać. Dziękuję

Re: Encorton

: 28 sty 2011, 11:07
autor: Mamcia
Czasem trzeba. Gdzie masz zmiany w jelicie??? od kiedy chorujesz? gdzie się leczysz?

Re: Encorton

: 28 sty 2011, 11:22
autor: domcia-d2
Choruję od ponad roku, biorę cały czas Budenofalk, Sulfazalazynę i Gasek. Leczę się u dr. Gietki, który jest wspaniały. Dostałam niby najmniejszą dawkę, ale boje się że urosnę, spuchnę itp.

Re: Encorton

: 28 sty 2011, 11:24
autor: mustafa
Nie bój sie.. nie wszyscy reagują tak samo. Ja poza trądzikiem na czole i osłabieniem włosów nie miałem innych skutków ubocznych..włączając w to opuchliznę i nadmierne przybranie na masie czy zebranie wody podskórnej...

Nie martw się. Ten lek ma CI pomóc a nie na odwrót.

Re: Encorton

: 28 sty 2011, 17:53
autor: matigos
szczerze mówiąc ja bardzo dobrze znoszę przyjmowanie Encortonu... czuje sie po nim bardzo dobrze, samopoczucie swietne
trochę przytyłem ale to raczej jest związane z powrótem do normalnego apetytu niz "apetytem ponad norme".. w zaostrzeniu sporo schudłem a teraz to mi wraca..

[ Dodano: 28-01-2011 ]
i tak jak piszą inni... nie martw się na zapas
może zareagujesz tak jak ja... czyli bez większych skutków ubocznych

Re: Encorton

: 28 sty 2011, 22:01
autor: Mamcia
Nie napisałaś w jakiej części/częsciach jelita są zmiany. jakie masz objawy, że jest decyzja o sterydach ogólnych i co to jest ta najmniejsza dawka?

Re: Encorton

: 28 sty 2011, 22:29
autor: Cinimini
Ja jestem od miesiąca na dawce 15 mg rano i 0,5 w południe - czuje sie bardzo dobrze, pełna energii i tylko sie rozglądam za jedzeniem - co w moim przypadku dobrze mi robi, bo sama skóra i kości. Dodatkowo zaokragliłam sie na twarzy, ale jak to sie mówi 'zdrowo'. Tak, że jak ktos nie wie, że jestem w trakcie zaostrzenia to wręcz może sądzić, że właśnie 'zdrowo wyglądam'.

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 09:27
autor: Miska Ryżu
Zacznij brać, zdrowie jest najważniejsze. Wcale przytyć nie musisz, ja na sterydach chudne. co do skutków ubocznych to najlepiej przeczytać ulotkę informacyjną ;) i wątek o skutkach. może by scalić te z viewtopic.php?t=623&postdays=0&postorde ... &start=585 w jeden?

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 09:32
autor: Misia
treść wpisu została usunięta na prośbę użytkownika

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 15:17
autor: Cinimini
Niszka pisze:Jedyne co, to trądzik posterydowy.


O przypomniało mi się, że podczas brania Encortonu mocno mnie wysypało na twarzy i dekolcie. Ale zeszło jakiś czas po odstawieniu
A ja odpukać mam super gładka buźkę, żadnego trądziku, a sterydy biorę od miesiąca.

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 19:25
autor: leila
napiszcie jak dawkowac encorton jak utrzymuje sie zywa czerwona krew?po ile mg brac ?jak wam lekarz ustawił?

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 20:09
autor: mgiełkaa
każdy indywidualnie, ściśle według wskazówek lekarza i pod kontrolą lekarza. Nie wolno samemu włączać ani odstawiać. Dawkę ustala lekarz i stopniowo schodzi się z niej.

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 20:13
autor: madeleine
A ja chciałam Was podpytać jak szybko po zastosowaniu encortonu zaczęło Wam się poprawiać i czy na długo. To już moja druga kuracja - poprzednia była latem...
Mam brać przez pierwszy miesiąc po 40mg a potem schodzić o 5mg co tydzień. To chyba spora dawka... W każdym razie biorę już 10dni i biegunki ustąpiły ale dziś po raz pierwszy od kiedy biorę encorton pojawiła się krew :( poza tym nie jest źle, czasem tylko bóle brzucha - głównie rano.

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 22:59
autor: madeleine
Nie, wciąż mam 40mg bo muszę brać tyle przez pierwszy miesiąc a biorę dopiero 10dni.
Dlatego wciąż biorę maxa i nie obniżam jeszcze...
Kurczę, zaczynam się denerwować...

p.s. 60mg to dopiero końska dawka!

Re: Encorton

: 29 sty 2011, 23:19
autor: Cinimini
madeleine pisze:A ja chciałam Was podpytać jak szybko po zastosowaniu encortonu zaczęło Wam się poprawiać i czy na długo.
Ja mam tak, że zaczynam odczuwać poprawę (stopniową) juz po 3-4 dniach brania encortonu - teraz biorę 15 mg rano i 0,5 mg w południe. Niestety ze mną jest tak, że jak schodzę z dawki to stan zdrowia znów się pogarsza, dlatego w moim przypadku sterydy to rozwiązanie czasowe, nie wnoszące długotrwałej poprawy. No i jak je biorę długo to zaczyna mi 'siadać psychika' w sensie, że mija juz ten fajny stan 'naergetyzowania' i zaczyna sie stan 'wstrętu do lustra' (buźka jak księżyc w pełni) ;).