Strona 2 z 2

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 05 kwie 2016, 09:51
autor: obyty.z.cu
Libia pisze:Dzisiaj pojawiły mi się nowe objawy obrzęku. Przedramienia w okolicach nadgarstków. Dziwne umiejscowienie.
mi do tego "sztywniały" palce u rąk, wypadnięcie widelca czy noża to była "normalka".
Nikt nie wymyślił innej przyczyny niż sterydy. Przechodziło po jakiś czasie odstawienia sterydów.
Czasem po 2-3 miesiącach.

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 05 kwie 2016, 22:00
autor: Jacekx
Może to sterydy są przyczyną Twojego puchnięcia Libia i prawdopodobnie tak jest...bezpieczniej to też , że dotyczy to rąk.

ale... :smutny:
Ja z puchnięciem kojarzę też zakrzepicę co prawda dotyczy to nóg.

Na bank jeśli puchną nogi i do tego jest to lewa noga...choć na prawą też bym zwracał uwagę
oraz jest wysoka temperatura nawet do 40 C ( przypomina to anginę czy grypę) to jest to zakrzepica a być może zakrzepica żył głębokich i wtedy na Cito na SOR do szpitala a tam USG dopplerowskie wyjaśni.

Po zakrzepicy i jej szczęśliwym wykryciu oraz zaleczeniu to jestem maniak :mad: zakrzepowy :smutny: to znaczy boję się takich kłopotów zakrzepowych bo znam tego konsekwencje.

Bółe nadgarstków oraz ich cierpnięcie i bóle krzyża to mogą być : kłopoty z krążeniem czy sercem a w skrajnych przypadkach stan przedzawałowy czy zawał serca ...ja tak miałem 4 lata temu.

Tzn. w CU długo leczonym sterydami najgorsze konsekwencje to zawał czy zakrzepica żył głębokich --> nie zaszkodzi kontrolować serce i krążenie oraz stan żył.

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 05 kwie 2016, 22:12
autor: obyty.z.cu
Trzeba też by sprawdzić jak to jest z potasem, wapniem,magnezem,sód itd...może i białko.
Tu mogą wystąpić braki i ...organizm woła :wink:

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 05 kwie 2016, 23:51
autor: fiona
Libia czy dodajesz sól do potraw?

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 06 kwie 2016, 16:35
autor: Libia
Jacekx pisze:Może to sterydy są przyczyną Twojego puchnięcia Libia i prawdopodobnie tak jest...bezpieczniej to też , że dotyczy to rąk.
Dokładnie, sterydy

obyty.z.cu pisze:Trzeba też by sprawdzić jak to jest z potasem, wapniem,magnezem,sód itd...może i białko.
Tu mogą wystąpić braki i ...organizm woła :wink:
Na początku kwietnia miałam badany wapń, potas i chyba sód. Z racji wizyty u reumatologa. Wszystko było w normie. Myślę, że to skrajności skutków ubocznych sterydów. Biorę encorton trzeci raz, każdy co dwa lata. Poprzednio nie miałam takich objawów obrzękowych
fiona pisze:Libia czy dodajesz sól do potraw?
dodaje ale nie z przesadą, zawsze minimum smakowe, rodzina czasem dodaje jeszcze soli do swoich dań

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 06 kwie 2016, 16:48
autor: fiona
Sól jest jednym z powodów puchnięcia na sterydach, co potwierdził gastrolog.
Puchnę po minimalnej ilości.

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 06 kwie 2016, 17:25
autor: obyty.z.cu
sól zatrzymuje wodę więc taki efekt może być.Czasem trzeba niestety leki moczopędne, czy ziólka itd...

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 06 kwie 2016, 17:41
autor: Libia
obyty.z.cu pisze:sól zatrzymuje wodę więc taki efekt może być.Czasem trzeba niestety leki moczopędne, czy ziólka itd...
Rozmawiałam z rodzinną o lekach moczopędnych, odradziła mi bo obciążają nerki. Encorton biorę jeszcze do niedzieli, więc jakoś przetrzymam te niedogodności, potem będzie tylko z górki :wink:

Re: Encorton a praca fizyczna.

: 06 kwie 2016, 18:52
autor: Jacekx
Libia ja zawsze zgłaszam dubel postu do usunięcia ( szczególnie ostatnio duble są na forum częste - błędy) czasami Moderator może nie zauważyć , że mamy dubel :smutny: .

Po prostu czyszczę post z powtórzonej treści i piszę dubel do usunięcia :idea:
Ja też uważam Libia, że z lekami moczopędnymi to ostrożnie.