Encorton

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cordo
Aktywny ✽✽✽
Posty: 932
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:53
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Encorton

Post autor: cordo » 17 wrz 2007, 17:12

Mam straszny trądzik na twarzy. Czy to po Encortonie ???? Nigdy nie miałem. Może czasami jakieś drobne pryszcze. Ale odkąd zacząłem brać Encorton po 2 miesiącach brania pojawiił sie trądzik. Czy to po Encortonie ???? :neutral:

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: Encorton

Post autor: Patryśka » 17 wrz 2007, 17:13

luke6p pisze:Czy to po Encortonie ?? ?? :neutral:
Ja mysle ze tak..sama mialam..nie jakis straszny ale byl :)

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ranka » 17 wrz 2007, 20:02

no niestety prawdopodobnie po Encortonie bo tak dzialaja sterydy i prawdopodobnie to nawet w ulotce pisze.
Obrazek

Rudi
Początkujący ✽✽
Posty: 122
Rejestracja: 19 maja 2006, 13:17
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Chodzież

Re: Encorton

Post autor: Rudi » 17 wrz 2007, 22:50

luke6p pisze:Mam straszny trądzik na twarzy. Czy to po Encortonie ?? Nigdy nie miałem. Może czasami jakieś drobne pryszcze. Ale odkąd zacząłem brać Encorton po 2 miesiącach brania pojawiił sie trądzik. Czy to po Encortonie ??
Prawdopodobnie po Encortonie. Ja miałem straszny trądzik, który o dziwo po sterydach jak za dodknięciem różdżki znikł. Dodatkowo dochodziły plecy, na których także miałem duże problemy skórne...

Awatar użytkownika
cordo
Aktywny ✽✽✽
Posty: 932
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:53
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Encorton

Post autor: cordo » 18 wrz 2007, 15:21

Dzięki za podpowiedzi. Ale na szczęście już biorę 10 mg :razz: .. I myślę że mi przejdzie.

Awatar użytkownika
natala09
Początkujący ✽✽
Posty: 59
Rejestracja: 09 lip 2007, 20:33
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: natala09 » 18 wrz 2007, 19:21

Mam pytanie ile mogą trwać bole mięsni przy schodzeniu z encortonu ? i czy trwaja one tez wtedy jak go sie wcale nie bierze ? tzn. po calkowitym odstawieniu ?
...natala09... :*:*:*:*

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ranka » 19 wrz 2007, 00:08

mysle ze jest to zroznicowane osobniczo.
Obrazek

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Natalka » 21 wrz 2007, 14:23

natala09 pisze:Mam pytanie ile mogą trwać bole mięsni przy schodzeniu z encortonu ? i czy trwaja one tez wtedy jak go sie wcale nie bierze ? tzn. po calkowitym odstawieniu ?
Hej
ja brałam Encorton przez 3 miesiące w dawce 30mg na dobę no i potem schodziłam z niego przez 5 tygodni, nie biorę już 3 miesiące ale nadal mam lekkie bóle mięśni i stawów, bardziej stawów, tak więc trzeba być cierpliwym i poczekać, w końcu przestanie boleć

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4274
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 30 wrz 2007, 08:41

Mam pytanie od tygodnia nie zazywam już encortonu i czy mozliwe jest tak nagle stracic apetyt ?,wszystko jem o połowe mniej i jem na siłę... straciłam prawie apetyt...

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4323
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Encorton

Post autor: -Ania- » 30 wrz 2007, 10:37

możliwe
bo na encortonie apetyt głownie był wynikiem jego działania

Myśle, że wkrótce organizm sam zorientuje się, że nie ma sterydów
i zacznie wytwarzać "coś" potrzebne do pobudzania apetytu.
Kontroluj więc swoją wagę, jeśli zauwazysz niepokojący spadek, to zgłoś lekarzowi.
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Awatar użytkownika
cordo
Aktywny ✽✽✽
Posty: 932
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:53
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Encorton

Post autor: cordo » 30 wrz 2007, 14:07

Mikrusia pisze:Mam pytanie od tygodnia nie zazywam już encortonu i czy mozliwe jest tak nagle stracic apetyt ?,wszystko jem o połowe mniej i jem na siłę... straciłam prawie apetyt...
Tak ma być. Mi też się wydawało, że mało jem. Gdy biorę Encorton to napychałem sie jak świnka. A teraz połykam 10 mg to już jem normalnie. I mam energie i siłe do pracy.

kapitan
Początkujący ✽✽
Posty: 64
Rejestracja: 25 lip 2007, 21:04
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: kapitan » 09 paź 2007, 18:11

ja odstawiłem nidawno encorton(brałem 4miesiące) a wcześniej brałem metypred(jakieś 10 miechów) noi apetytu nie straciłem mógłbym jeśc cały czas ale niestety trza sie ograniczać
pozdrawiam

Raqku
Debiutant ✽
Posty: 1
Rejestracja: 29 kwie 2006, 11:09
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raqku » 12 paź 2007, 16:30

siemka ja bralem encorton przez 6 miesiecy potem odstawilem i bylo przez pewnien czas spoko, lecz jaqk znowu zaczolem brac to juz nie pomoglo tak jak za pierwszym razem. A pozatym chyba od tego encortonu to dostalem :cenzura: tradzik i troszke mi sie interfejs zepsul ale juz sie przezwyczailem wmiare. teraz biore azatriopryne i jest super zapomnialem ze choruje lecz moze jest to zwiozane ze juz nie mam takiego stresa zwiazanego ze studiami, wyniki tez mam dobre.pozdro
-edit-
jak ktos ma jakies pytania to zapraszam na gg.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2007, 22:04 przez Raqku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4274
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 12 paź 2007, 16:32

Raqku, nie pisz posta pod postem od tego jest funkcja edytuj w górnym prawym rogu posta :)

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4323
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Encorton

Post autor: -Ania- » 22 lis 2007, 11:33

gdybym ja była przekonana, że tabletki "wróciły" to bym zazyła jeszcze raz ten lek.
Tyle ile wróciło.
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Prednizon”