Encorton

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotr
Początkujący ✽✽
Posty: 332
Rejestracja: 24 wrz 2003, 11:37
Choroba: CU u rodzica
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Piotr » 06 sie 2006, 14:11

To że Daniel dostawał 30 mg encortonu nie oznacza, że jest to jakoś strasznie dużo.
Uwierz mi, że są leki stosowane przy NZJ których trzeba się bać bardziej.
A skutki uboczne? - u mojego Daniela wszystkie z czasem się cofneły.Piotr
"Każdy kto broni wolności wypowiedzi broni tego co najważniejsze"

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4290
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 08 sie 2006, 15:05

Czy bóle pleców w okolicach łopatek może byc spowodowane braniem encortonu,nadmieniam że biorę 10mg miałam skończyć ale inny lekarz powiększył do 10mg i nie powiedział jak długo będę brać.Nie wiem tez czym jest spowodowane że szybciej sie męczę sterydami czy anemią (mam).Specjalnie ja nie mam skutków ubocznych oprócz "pucusi" na policzkach mamie i mnie sie podobają :lol:

Agat
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2006, 13:22
Choroba: CU
Lokalizacja: Łódż

Re: Encorton

Post autor: Agat » 15 sie 2006, 22:08

Czesc wszystkim
mam pytanie. W jaki sposob odstawiacie sterydy tzn jak szybko? Ja schodze o 5mg co 4 dni. tak mi kazal moj lekarz ale inny powiedzial ze to za szybko i lepiej odstawiac jedna tabletke co dwa tygodnie bo to moze wydluzyc remisje. normalnie nawrot mam po miesiacu od odstawienia sterydow. co o tym myslicie?

Awatar użytkownika
Piotr
Początkujący ✽✽
Posty: 332
Rejestracja: 24 wrz 2003, 11:37
Choroba: CU u rodzica
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Piotr » 15 sie 2006, 22:54

Raczej ta druga opcja, czyli zmniejszanie dawki co dwa tygodnie, jest częściej stosowana.
O zmniejszaniu co cztery dni nigdy nie słyszałem.Piotr
"Każdy kto broni wolności wypowiedzi broni tego co najważniejsze"

Awatar użytkownika
JustinT
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2006, 11:27
Choroba: CU
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: JustinT » 16 sie 2006, 08:54

POMOCY!
Ja odstawiałam Encorton o 5mg co tydzień-z 40 mg zeszłam zaledwie do 25 mg (w ciągu 3 tygodni) i przy tej dawce z niepokojem obserwuję, że znowu powoli źle zaczyna się dziać.........:( a taka byłam szczęśliwa, że juz mogę odstawiać i miałam nadzieję, że odstawię i koniec......a tu co? tylko trochę mniej i już się organizmowi niezbyt podoba. Myślicie, że jest szansa, że mimo to będzie ok i wskoczę na normalny tor z Sulfasalazyną jedynie? Chyba nie powinnam narazie dalej zmniejszać tylko zatrzymac sie na skutecznej jeszcze dawce??? Mój gastro na urlopie-<olaboga>
Mam w sobie to CUś ;-P

Agat
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2006, 13:22
Choroba: CU
Lokalizacja: Łódż

Re: Encorton

Post autor: Agat » 16 sie 2006, 09:27

Glowa do gory. nie daj sie. wiem, latwo mi mowic bo u mnie na razie jest ok. ale tez mi sie zdaza ze nie zdaze odstawic sterydow i juz jest cos nie tak. czasem i tak bywa, trzeba zagryzc zabki i przeczekac. BEDZIE LEPIEJ. ja bym dalej nie zmniejszala i jednak poszlabym do lekarza. nie masz jakiegos innego w zastepstwie?
pozdrawiam, trzymaj sie

Tomy
Doświadczony ❃
Posty: 1161
Rejestracja: 07 sty 2006, 13:46
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Polska

Re: Encorton

Post autor: Tomy » 16 sie 2006, 09:48

Witaj JustinT,
Mój gastro zawsze zaleca mi brać dawkę początkową 40mg przez pierwsze dwa tygodnie i potem odstawiać co tydzień 5 mg. I też w trakcie odstawiania zdarzały się właśnie takie odczucia, ze w pewnym momencie widać wyrażne pogorszenie. Ja zawsze wtedy schodziłem dalej z dawki, tak jak miałem ustalone. Ale jest duża szansa, że po zakończeniu całej kuracji będzie dobrze. Myślę, że możesz samodzielnie "zatrzymać się" na tej dawce, którą teraz przyjmujesz, bo sterydów nie wolno nagle odstawić, ale mozna przedłuzyć okres ich brania. Czasami jest to nawet konieczne.

Nie wiem u kogo się leczysz, ale raczej nie u tego samego gastro co ja, bo mój zaczyna drugi urlop we wrześniu. Dlatego jeżeli potrzebowałabyś fachowej konsultacji w tej sprawie, to polecam mojego gastro, dr. Bekera, ktory przyjmuje w poniedziałki i czwartki w swoim gabinecie w Opolu przy ul. Kośnego (wejscie jak do apteki) w g. 15 - 16. Poza tym wysłałem Ci na PW nr jego komórki, on często takich prostych porad udziela przez telefon.

Życzę powodzenia w leczeniu :)

Awatar użytkownika
JustinT
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2006, 11:27
Choroba: CU
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: JustinT » 16 sie 2006, 10:38

Dziekuję za info :) Wezmę jeszcze jakieś 2-3 dni ta dawkę 25 mg ( powinnam juz od dziś zacząć 20 mg dawki) i zobaczę-jak będzie.
Mam w sobie to CUś ;-P

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: Encorton

Post autor: manka » 16 sie 2006, 22:20

no tez to przechodzilam i w trakcie schodzenia z dawki bylo roznie, i wlasnie tak robilam jaki ty masz zamiar przeczekalam na danej dawce pare dni dlozej i dalej schodzilam i odpukac :) od tygodnia nie lykam tego swinstwa i jest prawie super :D wiec miejmy nadzieje ze u ciebie tez zle sie dzieje tylko przejsciowo :)
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

Awatar użytkownika
JustinT
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2006, 11:27
Choroba: CU
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: JustinT » 16 sie 2006, 22:33

ehhh, wierzę, że tak się właśnie stanie. dziekuję za info - raźniej jest, jak się wie, że ktoś też przechodził to samo :)
Mam w sobie to CUś ;-P

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4290
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 17 sie 2006, 08:32

Mam dwa pytanka:Czy głowa może boleć od encortonu?Wyczytałam w ulotce o skutkach ubocznych że jest między innymi głowa.A czy plecy tez mogą boleć od encortonu??Proszę o odpowiedź... :roll:

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: Encorton

Post autor: manka » 17 sie 2006, 11:37

mnie tez bolala i glowa i plecy (teraz tez boli) i czasem cala reszta, ale nie wiem czy to od encortonu tyle tego lykam(jak pewnie wszyscy) ze nie mam pojecia od czego to , moj lekarz mowi ze mam oslabiony organizm i te bole moga byc wlasnie z tym powiazane.
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4290
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 17 sie 2006, 12:25

Ja z takich częstych ubocznych leków to biorę encorton,imuran no i pentasa.Reszta to witaminki:ascofer,calperos,asmag,kalipoz,polprazol,devisol.Zresztą zapytam się jutro lekarza i dam wam znac na tym forum co mi powiedziła.Manka dzięki za odpowiedź tylko powiedz mi jeszcze co używasz żeby złagodzić ból,bo jak wiadomo bierzemy już tyle prochów że szkoda by było władowywać jeszcze dodatkowo apapy nie sądzisz. :roll:

Agat
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2006, 13:22
Choroba: CU
Lokalizacja: Łódż

Re: Encorton

Post autor: Agat » 17 sie 2006, 21:26

Mnie tez bola plecy, ale nie wiem od czego. moze od encortonu. a glowa wydaje mi sie ze mnie boli od salofalku, bo jak zmniejsze dawke do 3 tabl. na dobe to zaraz przechodzi. ale podobno to rzadki skutek uboczny, ale jest w ulotce:)
pozdrawiam :roll:

Awatar użytkownika
JustinT
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2006, 11:27
Choroba: CU
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: JustinT » 20 sie 2006, 21:14

Przetrzymałam sie na dawce 25 mg Encortonu (przy tej, na ktorej cos drgnelo nie tak) 8 dni i sie uspokoilo :):):) od dwoch dni biore 20 mg-i na razie ciiiiiicho :):):)
Mam w sobie to CUś ;-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Prednizon”