METYPRED

Lek Metyloprednizolon- MEDROL, METYPRED
Glikokortykosteroid syntetyczny o silnym i długotrwałym działaniu przeciwzapalnym i immunosupresyjnym. W porównaniu z prednizolonem wykazuje silniejsze działanie przeciwzapalne, natomiast w mniejszym stopniu wpływa na zatrzymanie sodu i wody w organizmie. Na rozwój zapalenia wpływa objawowo, nie działając na przyczynę.
Ogólnie metyloprednizolon hamuje wytwarzanie kortyzolu, naturalnego hormonu kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować częściowy zanik kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Olimpijka

Re: METYPRED

Post autor: Olimpijka » 13 sty 2010, 12:00

[cytat usunięty na prośbę użytkownika]
Potwierdzam rowniez. Mialam podejrzenia nadczynnosci, bo wlasnie takie objawy mialam pare lat temu.
Teraz tez lecze kilka rzeczy niestety u endokrynologa i efekty sa, wiec ja tez polecam wizyte u dobrego specjalisty.

MIQ
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2010, 21:38
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Wzdęcia, nudności, wymioty - po metypredzie?

Post autor: MIQ » 22 mar 2010, 19:49

Witam,

Czy spotkała kogoś taka sytuacja po włączeniu Metypredu przy zaostrzeniu:

- temperatura wcześniej wysoka się unormowała,
- ale dwa dni po dołączeniu do Salofalku, Metypredu po popołudniowych posiłkach zacząłem wymiotować,
- ustąpiły chwilowe mocne skurcze, a za to pojawiło się stałe uczucie natłoku nie tylko w jelitach, ale i w żołądku, no i wzdęcia przez cały wieczór - jakby wszystko wolniej pracowało?
- i do tego uczucie osłabienia...

Do wizyty lekarskiej zostało mi klika dni, więc nie wiem co o tym myśleć...

Dziękuję i pozdrawiam

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Natalka » 22 mar 2010, 20:11

MIQ, scaliłam Twój post z tym tematem, przejrzyj go i zajrzyj też tu viewtopic.php?t=3346&highlight=metypred+uboczne
:smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

MIQ
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2010, 21:38
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: METYPRED

Post autor: MIQ » 22 mar 2010, 20:31

I jeszcze wracając do mojego postu powyżej - mam awersję do płynów, nawet do czystej wody, więc trochę się zmuszam żeby pić.

lolek
Początkujący ✽✽
Posty: 78
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:49
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: METYPRED

Post autor: lolek » 15 kwie 2010, 16:50

biorę obecnie metypred w dawce 8mg od poniedziałku tego, a zacząłem od dawki 16mg po upływie 2tygodni zjechałem do 12mg, znowu 2 tygodnie upłynęły i zmniejszyłem na 8mg biorę teraz już czwarty dzień dawkę 8mg, jak mam teraz schodzić z tych sterydów, nie mam możliwości kontaktu z gastroenterologiem a tego paskustwa nie ma co jeść długo, bo wiadomo ma skutki uboczne, a wiem że z sterydów się wychodzi stopniowo i powoli, proszę o pomoc

Tomy
Doświadczony ❃
Posty: 1162
Rejestracja: 07 sty 2006, 13:46
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Polska

Re: METYPRED

Post autor: Tomy » 15 kwie 2010, 20:36

Widać z tego, że masz ścieżkę schodzenia po 4 mg co dwa tygodnie. Więc teraz jeszcze 8 mg przez 10 dni, zmniejszenie dawki do 4 mg i pozostanie na niej przez 2 tygodnie i koniec tej serii.
Jeżeli sterydy przyniosły już dobre rezultaty, to można też brać te 8 mg do niedzieli włącznie, potem zmniejszyć dawkę do 4 mg przez następny tydzień i finito.
Oczywiście zasadą jest, że przy sterydach nie majstruje się samodzielnie, ale skoro nie masz faktycznie kontaktu z lekarzem, to trzeba sobie jakoś radzić samemu. To jest bezpieczna ścieżka schodzenia ze sterydów.

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: METYPRED

Post autor: gabriella » 16 kwie 2010, 00:08

Ja jak schodziłam z Metypredu, to brałam 8 mg i 4 mg przez 10 dni każde.
A powiedzcie, kiedy się mogą cofnąć te skutki uboczne, np. nadmierne owłosienie? Bo ja już od około 3 tygodni nie biorę strydów i nic. Ale niestety brałam je od sierpnia, więc pewnie to będzie trochę dłuższy proces...

Awatar użytkownika
ita71
Doświadczony ❃
Posty: 1885
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:45
Choroba: CD u dziecka
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: METYPRED

Post autor: ita71 » 16 kwie 2010, 00:12

gabriella pisze:A powiedzcie, kiedy się mogą cofnąć te skutki uboczne, np. nadmierne owłosienie?
Syn po 8 tygodniach po odstawieniu sterydów wracał do swojej wagi i wyglądu,
rozstępy zostały do dnia dzisiejszego.
Nigdy nie mów nigdy...

lolek
Początkujący ✽✽
Posty: 78
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:49
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: METYPRED

Post autor: lolek » 16 kwie 2010, 16:09

dziękuje za pomoc, dobrze że jesteście i pomagacie. Nadmierne owłosienie samo niknie, ale kiedy tego nie zaobserwowałem, bo mnie to zbytnio nie denerwowało.

[ Dodano: 09-05-2010 ]
zszedłem z dawki 8mg na 4mg przez pierwszy tydzień było dobrze, w drugim trochę inaczej bo zaczęło się grillowanie zjadłem kiełbasę i wypiłem 2piwka do tego, na drugi dzień też grill ale bez piwa bo wolałem nie przesadzać, było dobrze ale jakoś więcej gazów się zaczęło po dwóch dniach tak to nie miałem objawów ubocznych tego wyskoku, ale dzisiaj rano byłem a tu luźno jak by woda, potem drugi raz było dobrze, a trzeci trochę luźny, wcześniej miałem do 2 razy i stolec w porządku teraz coś się pogorszyło, dlatego proszę o Waszą radę, od czego takie coś mogło się stać? czy powinienem wrócić do sterydów o większej dawce, czy poczekać? (w tej chwili nie mam możliwości kontaktu z lekarzem dlatego kieruję się w Waszą stronę) dzisiaj pierwszy dzień tak, bo wczoraj było dobrze, tylko w południe coś mnie bolał brzuch jak bym miał niestrawność jaką a najpierw taki zapchany się czułem, mniej jem już

22andzia2222
Debiutant ✽
Posty: 46
Rejestracja: 06 sie 2009, 14:09
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: gostyn
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: 22andzia2222 » 16 maja 2010, 00:30

spanikowana
MI PO STERYDACH APETYT DOPISUJE,SPUCHŁAM KAPKĘ JAK CHOMIK,BIORĘ METYPRET16,TERAZ PRÓBUJE12 MG OD 1,5M-CA,TROCHĘ WIĘKSZE OWLOSIENIE NA RĘKACH MI NIE PRZESZKADZA ALE ZAUWAŻYŁAM MESZEK NA TWARZY!!STRACH WYCHODZIĆ Z DOMU :smutny: ZROBIĘ SIĘ PUDREM ALE NA PEWNO WSZYSCY TO WIDZIELI STRASZNE,NIE DŁUGO MAM IŚĆ NA KOLONOSKOPIE CZEKAM NA WOLNY TERMIN W POZNANIU,ZE STERYDÓW NIE MOGĘ ZEJŚĆ BO OD RAZU KREW.MYŚLICIE ZE WYJDĘ Z NICH?SKORO ONE MI NIE POMAGAJĄ TO MOŻE JAKIEŚ INNE LECZENIE BY WŁĄCZYĆ,WIEM ZE DAWKA JEST NIE DUŻA ALE CHCIAŁABYM Z TYM SKONCZYC
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
malapkasia
Znawca ❃❃
Posty: 2859
Rejestracja: 24 maja 2010, 11:31
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin/Bełżyce/Łuszczów

Re: METYPRED

Post autor: malapkasia » 24 maja 2010, 12:13

ja jestem na metypredzie od 16 maja dopiero... skutki uboczne mam a jakże... tez mam wąsy:( trądzik na czole:/ bóle stawow:/ a przez pierwsze 3 dni miałam bardzo wysoki puls a niziutkie ciśnienie(90/50 i 120) - byłam jeszcze w szpitalu wiec zrobili ekg i echo, wyszło ok. łącznie biorę zaledwie 28mg dziennie, 4+3+0, dr kazał mi zmniejszać co tydzień o 2mg z południowej dawki... ale nie mogę sobie przypomnieć co dalej mówił:( mam zejść do zera chyba, bo coś mówił o odstawieniu... a po południowej chyba mam zmniejszać ranną... muszę do niego zadzwonić chyba :smutny:
"Aby być szczęśliwym z mężczyzną, trzeba go bardzo dobrze rozumieć i trochę kochać. Aby być szczęśliwym z kobietą, trzeba ją bardzo kochać i w ogóle nie próbować zrozumieć"
imuran, entocort 3mg, novothyral

Awatar użytkownika
CatAnn
Znawca ❃❃
Posty: 2318
Rejestracja: 20 sty 2009, 19:24
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: CatAnn » 24 maja 2010, 12:22

Zwykle jest tak, że odstawia się najpierw powoli dawkę południową/wieczorną, a następnie ranną do zera. A potem próbuje się podać lek mniej szkodliwy...
Ulepimy dziś bałwana, Cudusiu...?
Rozpoznanie: czerwiec 2003 - CD. Stan: remisja, anemia, depresja, zab. adaptacyjne. Wzrost, waga: 166 cm, 52 kg. Leczenie: CSK MSW. Leki: adalimumab, mesalazyna, wenlafaksyna, lamotrygina.

Malwa
Debiutant ✽
Posty: 1
Rejestracja: 24 cze 2010, 18:37
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Szczucin
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Malwa » 24 cze 2010, 18:46

krolik224 pisze:Błagam was napiszcie mi czy po 'puchnięciu" na twrzy po metypredzie jak się go odstawi to wraca się do normy czy okragłą piłeczką ping-pongową się zostaje :smutny: :cry:
Hej. Wiesz co, ja też biorę Metypred. Opuchlizna schodzi całkowicie, ale trzeba odstawić lek całkiem, co nie zawsze się da, bo choroba na to nie pozwala. Ja miałam buzię jak księżyc w pełni i gdy mnie moja lekarka zobaczyła powiedziała mi, że przy jakichkolwiek sterydach NIE WOLNO JEŚĆ SŁODYCZY ANI NIC SŁODKIEGO! To wystarczyło; odłożyłam batoniki, ciatka, czekolady, nawet przestałam słodzić herbatę i kawę. Buzia pomału wróciła mi do w miarę normalnego kształtu. Wystarczy tylko jak najbardziej ograniczyć cukier i zastąpić go np. owocami i warzywami. One też są słodkie, ale nie mają sztucznego dodatku cukru jak np. czekolada. Powodzenia życzę ;)

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2418
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: kasinp » 24 cze 2010, 19:41

no i oczywiscie ograniczyc sól która powoduje zatrzymanie wody w organizmie , plus można równiez dodatkowo brać Spironol 25mg , lek na odwodnienie , ja bralam i nie puchłam bardzo.

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4274
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: dolnośląskie

Re: METYPRED

Post autor: Raysha » 25 cze 2010, 09:55

kasinp, ten Spironol jest na receptę czy bez?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Metyloprednizolon”