Strona 29 z 46

Re: METYPRED

: 29 lis 2013, 23:23
autor: Baby
Już ponad tydzień biorę Metypred 32 mg (wcześniej Encorton). Póki co schudłam 2,5 kg przez te 2 tygodnie. Bóle brzucha mam nadal (dokładnie nadbrzusza), biegunka się uspokoiła, mdłości też. Bardzo dużo piję. Wcześniej 1,5 litra płynów dziennie to dla mnie był dramat dziś już wypiłam 3 litry. Jedyne co mnie martwi to czuje że puchnę na twarzy i aż mnie oczy bolą. Poza tym jestem jakaś dziwnie spokojna, wyciszona. W sumie zwiększonego łaknienia nie mam. Boli mnie gardło i mam ogromną ranę na języku - może tak być od sterydu? Ostatnio kucałam bo musiałam podnieść coś z podłogi i miałam ogromny problem ze wstaniem - tak mnie kości bolą...

Re: METYPRED

: 30 lis 2013, 10:53
autor: Baby
WrednaTubisia, no to pięknie... Jeszcze się rozsypie. A jak sobie z tym radziłaś?

Re: METYPRED

: 30 lis 2013, 14:06
autor: gabriella
Baby pisze:Jedyne co mnie martwi to czuje że puchnę na twarzy i aż mnie oczy bolą.
też przy sterydach mocno puchłam na twarzy... a właściwie w ogóle nie chciało mi się jeść, wręcz chudłam.
Dziewczyny, a jak jadłyście/jecie tyle sterydów, to miałyście kiedyś robioną densytometrię? od osteoporozy też przecież bolą kości.

Re: METYPRED

: 30 lis 2013, 14:53
autor: Baby
gabriella, miałam robioną ponad rok temu. Sterydy biorę od 3 lat non-stop więc chyba powinnam powtórzyć. Kurcze okropnie boli mnie to gardło i język normalnie rana jak nic. Jedzenie wcale nie sprawia mi przyjemności tylko ból. Czy ktoś miał coś takiego po sterydach?

Re: METYPRED

: 30 lis 2013, 18:50
autor: obyty.z.cu
Baby pisze:Sterydy biorę od 3 lat non-stop
Baby,poczytaj,może tam albo w innych stronach o tym znajdziesz odpowiedź.
http://www.medme.pl/zdrowie-a-z/choroby ... 3,0,1.html

właśnie wróciłem z szpitala,z endokrynologii,a tam wstępnie "wtórna niedoczynność nadnerczy".
Do tego mam w bonusie gruczolaka nadnercza prawego.
Warto w temacie sterydów zapoznać się z ta stroną o nadnerczu.
Dla mnie to szczególnie w temacie czekającej mnie operacji resekcji jelita.
Zamiast odstawić po niej sterydy,będę musiał na nich jeszcze być długo.a może nawet zawsze.
Moje problemy z jedzeniem,ciśnieniem,cukrzyca i coś tam jeszcze plus to nadnercze to efekt ....tykajacej bomby.

Re: METYPRED

: 30 lis 2013, 19:27
autor: Baby
obyty.z.cu pisze:
Baby pisze:Sterydy biorę od 3 lat non-stop
Baby,poczytaj,może tam albo w innych stronach o tym znajdziesz odpowiedź.
http://www.medme.pl/zdrowie-a-z/choroby ... 3,0,1.html

właśnie wróciłem z szpitala,z endokrynologii,a tam wstępnie "wtórna niedoczynność nadnerczy".
Do tego mam w bonusie gruczolaka nadnercza prawego.
Warto w temacie sterydów zapoznać się z ta stroną o nadnerczu.
Dla mnie to szczególnie w temacie czekającej mnie operacji resekcji jelita.
Zamiast odstawić po niej sterydy,będę musiał na nich jeszcze być długo.a może nawet zawsze.
Moje problemy z jedzeniem,ciśnieniem,cukrzyca i coś tam jeszcze plus to nadnercze to efekt ....tykajacej bomby.
Dziękuje. Ja także mam cukrzycę oraz wtórną niedoczynność kory nadnerczy i do końca życia prawdopodobnie będę zaprzyjaźniona z hydrokortyzonem. Na razie go odstawiłam bo biorę Metypred ale jak zejdę na 4 mg muszę włączyć jeszcze hydrokortyzon.

Re: METYPRED

: 11 gru 2013, 15:26
autor: figa
Mam straszne zaburzenia widzenia ,czy taki stan może się utrzymywać przez cały czas przyjmowania sterydu ? czy minie sam ? a jeżeli mam brać steryd dłużej ,to czy mam się rozglądać za okularami ? mam ogromne pragnienie i ochotę na słodkie ,zaczynam się już martwić :smutny: jak długo maksymalnie można brać sterydy ?

Re: METYPRED

: 11 gru 2013, 16:45
autor: obyty.z.cu
figa pisze:jak długo maksymalnie można brać sterydy ?
nie o max chodzi,ale żeby działały.
Termin jest też wynikający z odpowiedniego schodzenia z dawki,tego nie można przyspieszyć...bezkarnie.
WIZYTA U OKULISTY BY SIE PRZYDAŁA,JA NP. MAM JASKRE POSTERYDOWĄ,a moga być i inne powikłania,dlatego trzeba kontrolować wiele spraw,choćby gęstość kości ,czy glukoze itd...
az się prosi o osłonowe wspomagacze....

Re: METYPRED

: 11 gru 2013, 17:01
autor: ita71
figa pisze: a jeżeli mam brać steryd dłużej ,to czy mam się rozglądać za okularami ?
Może niekoniecznie za okularami, ale koniecznie umów się do okulisty.
Syn ma zaćmę posterydową, ale oczywiście nie oznacza to , że i u Ciebie może być.
Niemniej wizyta u lekarza nie zaszkodzi.

Re: METYPRED

: 11 gru 2013, 17:01
autor: Baby
Mam mały problem i nie wiem czy powodem jest Metypred. Od poniedziałku schodzę z dawki teraz mam 28 mg. Mam koszmarnie wzdęty brzuch, bolesny oraz problem z wypróżnianiem... Od kilku dni męczę się ale i tak nie chodzę codziennie do WC. Za to jak ruszy :wc: Póki co mam tendencję zaparciową. Biorę Simetigast, pije olej lniany, dziś wypiłam Forlax. Dziwne jest to, że coś tam mi ciągle buczy w brzuchu, po jedzeniu jelito szaleje a tu klops. Biorę Zirid 3 x 1 tab. i nic mi nie pomaga.

Re: METYPRED

: 11 gru 2013, 17:10
autor: figa
Dzięki Wam bardzo . W takim razie umawiam się do okulisty ,bo naprawdę kiepsko widzę . Na razie mam brać steryd a potem Azę ( albo zostanie włączona do sterydu ) .Lekarz ma w styczniu decydować .

Re: METYPRED

: 11 gru 2013, 18:26
autor: emalkadream
figa pisze:Mam straszne zaburzenia widzenia ,czy taki stan może się utrzymywać przez cały czas przyjmowania sterydu ? czy minie sam ? a jeżeli mam brać steryd dłużej ,to czy mam się rozglądać za okularami ? mam ogromne pragnienie i ochotę na słodkie ,zaczynam się już martwić :smutny: jak długo maksymalnie można brać sterydy ?

Hej na Encortonie miałam podobnie jeszcze miesiąc temu po kilku godzinach pracy przed komputerem z małymi cyferkami musiałam albo mrugać by wyostrzyć obraz, albo najlepiej zamknąć jedno oko. Byłam u okulistki specjalnie przed wizytą czytałam gazetę by zmęczyć wzrok, ale Pani stwierdziła że to tylko przez staerydy, o ile czytanie literek w najniższych rzędach szło mi średnio, to na jakiś tam sprzętach technicznie wszystko wyszło ok. Kazała przyjść kontrolnie miesiąc po zejściu ze sterydów.

Aktualnie jestem na 7,5mg Encortonu i problemy ze wzrokiem minęły, apetyt też jakby mniejszy, na twarzy opuchlizna trochę odpuszcza ale na brzuchu opona jak była tak jest.

Natomiast aza działa na całego.. moja odporność pada, mam aktualnie aftę, zajada, kurzajkę i coś ale aftę w nosie....:)

Ale ogólnie jest dobrze, w łazience max 2/dobę.
Czasami kłujące bóle na w okolicach śledziony poza tym ok.

aaaaa włosy wypadają mi garściami..... to chyba jedyny minus...

Re: METYPRED

: 12 gru 2013, 07:19
autor: figa
hej mnie najbardziej wkurza ten rozmyty obraz ,dodatkowo boli mnie głowa .na włosy wcieraj seboradin mnie bardzo pomógł ,a naprawdę było żle . to wygląda na to ,że Aza to też niezłe "ziółko ".
a po jakim czasie od przyjmowania sterydów powinno zbadać się kości ?
biorę osłonowo Helides . a wątrobę i trzustkę też badać ?

Re: METYPRED

: 12 gru 2013, 12:27
autor: ita71
figa pisze:a po jakim czasie od przyjmowania sterydów powinno zbadać się kości ?
Pierwsze badanie syn miał chyba rok po odstawieniu sterydu (o ile dobrze pamiętam).
a że wyszły zmiany, to teraz musimy raz w roku chodzić na densytometrię, jest to zalecenie reumatologa.

Re: METYPRED

: 12 gru 2013, 14:14
autor: figa
ita71
a jak długo syn brał steryd czy był ,to Metyored czy jakiś inny ?
kota na to wygląda ,ze to dentysometria . A Ty jak długo brałaś steryd i jaki ?