Strona 30 z 46

Re: METYPRED

: 12 gru 2013, 15:34
autor: figa
problemy mam ze stawami kolanowymi od dosyć dawna , miałam rehabilitację i leki na chrząstkę kostną .(odstawione ) . mam pytanie Tubisiu kogo z reumatologów poleciłabyś LM ,jeżeli oczywiście masz jakieś doświadczenia . powiem szczerze nie chcę błądzić po omacku ,a miałam już kilka wpadek w LM. dzięki za info.

Re: METYPRED

: 12 gru 2013, 17:33
autor: Baby
figa, badanie gęstości kości - densytometria powinno być wykonywane u osób z wysokimi czynnikami ryzyka osteoporozy. Do takiej grupy należą osoby przyjmujące niektóre leki np. heparyna, kortykosteroidy, metotreksat itp. Dzięki temu badaniu można precyzyjnie określić gęstość kości, zbadać zawartości składników mineralnych czy wykryć najmniejsze zmiany.

Samo badanie jest bezbolesne i krótkie - trwa około 5 minut. Zazwyczaj pacjent leży na stole pod aparatem rentgenowskim. Mierzona jest gęstość kości biodrowej lub kręgosłupa i porównywana z masą kostną osoby zdrowej w tym samym wieku. Dawki promieniowania podczas testu są minimalne. Następnie osoba wykonująca badanie przygotowuje opis w formie wydruku papierowego. Dostajesz kilka kartek z czego dla Ciebie najważniejsze jest podsumowanie :) Jeśli w wyniku wyjdzie osteopenia albo osteoporoza, wówczas lekarze zdecydują o dalszym leczeniu. W przypadku obniżonej gęstości kości densytometria jest wykorzystywana do monitorowania podczas leczenia.

Mam nadzieje, że nic nie pokręciłam :)

Re: METYPRED

: 12 gru 2013, 22:06
autor: obyty.z.cu
Baby pisze:Zazwyczaj pacjent leży na stole pod aparatem rentgenowskim. Mierzona jest gęstość kości biodrowej lub kręgosłupa i porównywana z masą kostną osoby zdrowej w tym samym wieku. Dawki promieniowania podczas testu są minimalne. Następnie osoba wykonująca badanie przygotowuje opis w formie wydruku papierowego
tak...
tyle ze dodalbym,zeby ponowne badania robic w tym samym gabinecie.
Chodzi o to,zeby byly takie same warunki i miejsce badania i pomiaru.

Wierz mi ,kazdy gabinet to inny pomiar,a wynik,od wielkiej osteoporozy,do zadnego problemu.
To z moich doswiadczen badan.

Re: METYPRED

: 13 gru 2013, 12:28
autor: figa
tubisiu ,baby i obyty z cu
dzięki za te informacje

Re: METYPRED

: 29 gru 2013, 01:58
autor: Mocca
Ja przytylam 15 kg :d i wygladam jak paczek, ale serio nie ma czym się przejmować. Zejdziesz ze sterydow i w ciągu 2 tygodni 5 kg poszlo od razu. Reszta z czasem. Poprzednim razem przytylam 18 kg XD a moja twarz wygląda jak księżyc w nowiu XD ale we wtorek ostatni tydzień z encortonem, zostanie entocort wiec mam nadzieje ze jakoś to pójdzie :d a ogólnie wiecie czy tez jest takie łaknienie jest przy entocorcie? Bo ja mam takie łaknienie przy sterydach ze jem wszystko co widzę. przy metypredzie było to samo, tyle ze dodatkowo miałam straszne osłabienia i go musiałem odstawić.

Re: METYPRED

: 29 gru 2013, 12:09
autor: Baby
Moja przygoda z Metypredem trwa. Niestety przy dawce 24 mg jestem już 2 tydzień bo przy zmniejszaniu zaczęły sie krwawienia i biegunka. Biegunkę i bóle brzucha mam jakies 2 tygodnie, krew póki co zniknęła. Boję się zmniejszania dawki... Lekarz kazała mi zmniejszać trochę wolniej co 10 dni. Wiem, że ze względu na niedoczynność nadnerczy mam zostać na dawce 4 mg pewnie na stałe ale zobaczymy. Obawiam sie że jestem sterydozależna. Od ponad 3 lat ciągle na sterydach. Wcześniej brałam Entocort a ostatnie miesiące od maja Hydrocortyzon, Encorton lub Metypred.

Skutki uboczne to + 5 kg (ale tylko obrzęk na twarzy, brzuchu i lekkie obrzęki całego ciała), kilka nowych rozstępów w tych miejscach. Jak biorę leki na odwodnienie 3 kg spada - ale póki co nie chcę ich brać bo mnie pęcherz boli :( Szczerze mówiąc mam w nosie jak wyglądam, to ze mam ogromną buzię - mogłaby być jeszcze większa tylko żeby te bóle i biegunka zniknęły :(

Re: METYPRED

: 29 gru 2013, 18:11
autor: ranka
ja jestem obecnie na Metypredzie 8 mg a bylam poczatkowo na 16 mg, biore leki na odwodnienie ( spironol), w dawce 50-100 mg, gastro kazala brac 25 mg ale niestety zauwazylam ze lepiej funkkcjonuje przy 100 mg, zauwazylam tylko obrzek lekki twarzy, przytylam 2 kg.
niestety zatrzymywanie wody zaczelos ie u mnie jak zaczelam schodzic z dawki.

do tej pory przy schodzeniu z dawki brak zaostrzenia - a schodze co 2 mg co 2 tygodnie.wczesniej bylam na Encortonie, zaczynalam od 25 mg a przy 15 mg mialam juz nawrot. byc moze pomaga to ze jestem na Imuranie :)
od chwili wlaczenia Metypredu skonczyly sie bole w stopie - a zawsze jak wstawlam mialam tzw sztywnosc poranna i ofromne bole w ciagu dnia

aha, no i przy Spironolu mam cudowna cere :D

Re: METYPRED

: 29 sty 2014, 20:25
autor: mrowczas
Metypred odstawiłam po 4 miesiącach.. niknę w oczach, tak samo jak robiłam się coraz większa jak zaczęłam go brać.. Zobaczymy co to teraz będzie :)

Re: METYPRED

: 29 sty 2014, 21:31
autor: Baby
Ja nadal biorę Metypred dawce 24 mg i wyglądam jak napompowana piłka która ma zaraz pęknąć. Skóra na twarzy jest rozciągnięta bardzo i na brzuchu. Kiepsko to znoszę. Poza tym jestem osłabiona i mam bóle głowy.

Re: METYPRED

: 05 lut 2014, 14:29
autor: mrowczas
Mam nadzieje, że szybko wróci Ci dobre samopoczucie.. :)

Re: METYPRED

: 05 lut 2014, 19:09
autor: Goga
Mój mąż jest na sterydach od sierpnia, oczywiście stopniowo zmniejszał dawkę, ale jak już był na 4mg to znów mu się pogarszało i lekarz kazał znów zwiększyć i tak w kółko. Teraz znów jest na 4 mg i znów się zaczął źle czuć, ale tym razem nie zwiększamy. Zmienilsmy lekarza i mamy je odstawić z myśla o leczeniu bilogicznym.
Skutki uboczne jakie zaobserwowaliśmy:
- trądzik sterydowy ( obsypany jest cały)
- na nogach zrobiły mu się łyse placki- ale włoski już odrosły
- Buźka mu strasznie napuchła

Re: METYPRED

: 08 lut 2014, 11:03
autor: ranka
dlatego mi zawsze przy kuracji sterydowej wlaczaja spironol :) i buzia az tak nie puchnie i cera ladna :D

Re: METYPRED

: 14 lip 2014, 21:16
autor: Rafal
Biorę metypred od 2 tyg. czy to możliwe już po tak szybkim czasie mogą wystąpić jakieś "efekty zażywania" tj. trądzik na twarzy ? Póki co nie puchnę ani nie mam większego apetytu , więcej się pocę i bardziej męczę (ale to może efekt zapuszczenia) :P

Re: METYPRED

: 14 lip 2014, 22:13
autor: Tubisia
Rafal, jak najbardziej trądzik po sterydowy może być. Udaj się do swojego lekarza i pokaż się, może zmieni Ci na iny steryd albo coś przepisze na trądzik.

Re: METYPRED

: 16 lip 2014, 19:46
autor: Rafal
Oki, wizytę mam dopiero za miesiąc więc poratuje się jakimś szajsem z apteki bez recepty :P