METYPRED

Lek Metyloprednizolon- MEDROL, METYPRED
Glikokortykosteroid syntetyczny o silnym i długotrwałym działaniu przeciwzapalnym i immunosupresyjnym. W porównaniu z prednizolonem wykazuje silniejsze działanie przeciwzapalne, natomiast w mniejszym stopniu wpływa na zatrzymanie sodu i wody w organizmie. Na rozwój zapalenia wpływa objawowo, nie działając na przyczynę.
Ogólnie metyloprednizolon hamuje wytwarzanie kortyzolu, naturalnego hormonu kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować częściowy zanik kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: ranka » 26 mar 2007, 22:52

Ja też mam dziwne bóle w okolicach mostka a czasem serduszko mnie boli
a co to znaczy?nie sadzisz ze nalezaloby to zdiagnozowac?
Obrazek

Awatar użytkownika
niunia
Początkujący ✽✽
Posty: 366
Rejestracja: 27 cze 2006, 21:12
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń (Poznan)
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: niunia » 27 mar 2007, 09:54

Szczerze to chciałabym przejść jakieś badania wszystkiego co się da ale wiem że tak nie idzie za darmo a poza tym boję się, że wykażą coś złego :/ a ja już nie mam siły na kolejne choroby i inne takie złe rzeczy :cry:

Malutka
Początkujący ✽✽
Posty: 74
Rejestracja: 23 lut 2007, 17:11
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: METYPRED

Post autor: Malutka » 27 mar 2007, 11:50

No wlasnie...Ja sie boje tego, ze nie wiem co mi jest i dlatego dzis lece na echo serca...
A ono co rano kolacze i w mostku boli czasem...

Mysle, niunia, ze dla swietego spokoju trzeba sprawdzic co tam dokucza, nie potem zalowac, ze sie nie sprawdzilo.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: ranka » 27 mar 2007, 19:39

Zbadaj sobie tetno.Wyczuj,kiedy kolacze ci serce?czy moze w stanach stresowych?
dobrze ze idziesz na ECHO.Poza tym,jesli ECHO nc nie wykaze czego ci zycze,polecam badanie tarczycy.Byc moze tu tkwi problem.pozdr
Obrazek

Awatar użytkownika
podblond
Początkujący ✽✽
Posty: 307
Rejestracja: 19 cze 2006, 21:50
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: podblond » 27 mar 2007, 20:43

Ja też miałam bóle serducha... Zwłaszcza rano... Ból często był tak ogromny, że budził mnie ze snu! Od razu panika, widmo zawału i śmierć przed oczami. Dopiero po jakimś czasie wyłapałam, że lepiej jest gdy usiądę... Leżenie straszliwie potęgowało bół... Już życzliwi oświecili mnie, że mam zapalenie worka osierdziowego albo przerost mięśnia sercowego! Byłam przerażona, ale poszłam do kardiologa, zrobiłam echo i okazało się, że serduszko mam pierwszej klasy! Wszystko w stanie idelanym!!! i że to raczej jakieś bóle uciskowe wynikające z odwapnienia kości, chrząstek po sterydach. Kardiolog zasugerował zrobiś RTG kręgosłupa w oddcinkach szyjnym i piersiowym. Jak zrobię to może coś wynajdą ;)
Nie bój się cieni. One świadczą o tym, że gdzieś znajduje się światło...

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: METYPRED

Post autor: Patryśka » 27 mar 2007, 20:47

U mnie kolatanie serca wystepuje przy zaostrzeniu..Po prostu siedze sobie spokojnie i czuje jakby chcialo wyskoczyc ze mnie :) I tetno mam wtedy w granicach 120 :) Mialam robione wszystkie badania jakies 2 lata temu ktore nic nie wykazaly. Natomiast dowiedzialam sie ze to moze sie zdarzac wlasnie w fazach rzytu choroby :)

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: ranka » 27 mar 2007, 21:28

Kregoslup to tez wielka cholera.ja mam zmiany w odcinku piersiowym,poza tym skolioza,i tez miewalam bole w okolicy mostka.szukalam przyczyny,EKG,badania..w koncu RTG i sprawa wyjasniona :roll:
Obrazek

Malutka
Początkujący ✽✽
Posty: 74
Rejestracja: 23 lut 2007, 17:11
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warszawy

juz wszystko jasne...

Post autor: Malutka » 29 mar 2007, 12:24

Serce zdrowe, bez zarzutu.
Tarczyca ok.
Kregoslup...no tu gorzej (skolioza po operacji, ale te dolegliwosci znam od lat i to nie to).

To sterydy tak mnie nakrecaja. Serce bije ok 110/min, jakbym biegala caly czas, rece drza, zmeczona jestem, poce sie...
Dostalam beta-bloker (tak sie chyba to nazywa), b. mala dawke i od dzis probuje. Wzielam rano, teraz mierzylam cisnienie (mam niskie i bylo ryzyko nadmiernego obnizenia, ale jest ok), a tetno spadlo do 90. Lepiej mi:))) Oby tak bylo.

Ale spuchlam na buzi koszmarnie, poliki jakos przezyje, ale oczy mam opuchniete bardzo. Czy z tym mozna sobie jakos poradzic? Bo sterydy to jeszcze pobiore ladnych kilka tygodni...

Renata2
Początkujący ✽✽
Posty: 394
Rejestracja: 22 sty 2007, 21:36
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: METYPRED

Post autor: Renata2 » 10 kwie 2007, 16:45

Przy zaostrzeniu dostałam 12 mg metypredu, ale zażywałam długo- 6 miesięcy, potem zeszli z dawki teraz zazywam 4 mg .Nie mam duzego apetytu, ale jadłabym tylko mieso i pochodne. nie ciągnie mnie na warzywa. Przy większych dawkach- wszystko co w lodówce to wróg, trzeba było zniszczyc :!: Jadłam jak opętana, przytyłam 8-10 kg. niestety to mi zostało, teraz po trochę schodzę z wagi, ale to ciężko idzie. Musiałam kupic sobie szersze ciuchy, bo się nie mieściłam. Zwłaszcza, że przy powolnym zaostrzaniu się choroby po trochę chudłam - do 50 kg i wymieniłam sobie większośc ciuchów. Rozpacz :!: :!: Teraz trzymam w szafie i te i tamte, bo przy wahaniach wagi mam się zawsze w co ubrac. :lol: :lol:
Renata2
asamax 500g 2-0-2
vedolizumab- lek biologiczny, 3 stopień programu
controloc 1-0-1
rutinoscorbin 2-0-2
witaminy

Monika_R
Debiutant ✽
Posty: 6
Rejestracja: 06 cze 2007, 16:26
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Świdnik

Re: METYPRED

Post autor: Monika_R » 06 cze 2007, 16:47

Witam wszystkich serdecznie! Nazywam się Monika i mam 16 lat :] Jestem tu 1 raz, a przeczytanie kilku pierwszych postów skłoniło mnei żeby zarejestrować sie na tym forum :) Otóz mam jedno pytanie, bo nie wiem czy dobrze zaczaiłam, no ale- czy Medypren jest w jakis sensie tak jakby odpowiednikim Encortonu? Bo tak zauważyłam ze kilka osób ie przy dłuższym zazywaniu ma zamieniany Encorton na Medypren.. Tak wogóle to dzis przepisano mi Medypren 2x1 przez 4 dni a potem raz dziennie i z wypowiedzi niektórych to sie troche przestraszyłam bo z faktu iż jest on sterydem moża tyć... :/ Tak szczerze to boje sie go brać bo ostatnio udało mi sie schudnac 4 kg i jestm z siebie zadowolona bo w miare ok wyglądam, a jak przyjdzie mi przytyć z powrotem 4kg albo i więcej to juz nie bedzie tak fajnie.. Pozatym mam przepisany jeszcze Singulair 10, Alertec i Ortanol-stwierdzono u mnei pokrzywkę. Pozatym choruje na astme, ale to juz stare dzieje, od kilku lat, to sie przyzwyczaiłam. Z góry dziękuje na wasze wypowiedzi. Pozdrawiam.
Miłego dnia!

Awatar użytkownika
Mol
Początkujący ✽✽
Posty: 315
Rejestracja: 10 sie 2006, 15:02
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Naklo nad Notecia
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Mol » 06 cze 2007, 16:51

Witaj!

Pozwole sie zapytac - chorujesz na CU lub/i CD? Jesli tak, zaznacz prosze w swoim profilu Czy po prostu chcialas zasiegnac informacji na temat Metypredu?

Co do tycia - reakcje na sterydy sa jak najbardziej indywidualne - mozesz utyc, ale nie musisz, kazdy reaguje inaczej.

Pozdrawiam.
Obrazek

Monika_R
Debiutant ✽
Posty: 6
Rejestracja: 06 cze 2007, 16:26
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Świdnik

Re: METYPRED

Post autor: Monika_R » 06 cze 2007, 17:11

Nie nie choruję dlatego też nie zaznaczałam w profilu. Chciałam raczej zasięgnac od was porady na temat leku.
Miłego dnia!

Tomy
Doświadczony ❃
Posty: 1161
Rejestracja: 07 sty 2006, 13:46
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Polska

Re: METYPRED

Post autor: Tomy » 06 cze 2007, 17:45

Metypred jest podobnym sterydem jak Encorton. Tak jak już Mol napisał, reakcja na sterydy może być różna u różnych osób. Z tego co piszesz, to masz go przepisanego z powodów dermatologicznych, więc pewnie i dawkę masz bardzo małą. Piszesz 2x1 tabletkę, ale nie podajesz ile miligramów ma ta tabletka, a może być od 1mg do chyba 20mg. Przy niskiej dawce i branej krótko, a tak wygląda, że jest u Ciebie, nie musisz w ogóle przejmować się ewentualnym tyciem. Zresztą to "tycie" przy sterydach polega na zatrzymywaniu wody w organizmie i po odstawieniu sterydów, wszystko powoli wraca do normy. No i zapewne wiesz, że sterydów nie wolno odstawić nagle, ale trzeba stopniowo z nich schodzić, tak jak zapewne lekarz nakazał.

klaudi
Początkujący ✽✽
Posty: 134
Rejestracja: 29 kwie 2007, 20:25
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Polska

Re: METYPRED

Post autor: klaudi » 06 cze 2007, 20:52

A mi kazali odstawić sterydy 20mg przed operacją bo mogą utrudniać przy gojeniu sie ran. Oczywiście zapytałam się czy wolno tak odstawiać naraz a lekarz na to:"Oczywiście"!

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: ranka » 06 cze 2007, 20:53

no to powodzenia....
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Metyloprednizolon”