Strona 4 z 46

Re: METYPRED

: 26 mar 2007, 22:52
autor: ranka
Ja też mam dziwne bóle w okolicach mostka a czasem serduszko mnie boli
a co to znaczy?nie sadzisz ze nalezaloby to zdiagnozowac?

Re: METYPRED

: 27 mar 2007, 09:54
autor: niunia
Szczerze to chciałabym przejść jakieś badania wszystkiego co się da ale wiem że tak nie idzie za darmo a poza tym boję się, że wykażą coś złego :/ a ja już nie mam siły na kolejne choroby i inne takie złe rzeczy :cry:

Re: METYPRED

: 27 mar 2007, 11:50
autor: Malutka
No wlasnie...Ja sie boje tego, ze nie wiem co mi jest i dlatego dzis lece na echo serca...
A ono co rano kolacze i w mostku boli czasem...

Mysle, niunia, ze dla swietego spokoju trzeba sprawdzic co tam dokucza, nie potem zalowac, ze sie nie sprawdzilo.

Re: METYPRED

: 27 mar 2007, 19:39
autor: ranka
Zbadaj sobie tetno.Wyczuj,kiedy kolacze ci serce?czy moze w stanach stresowych?
dobrze ze idziesz na ECHO.Poza tym,jesli ECHO nc nie wykaze czego ci zycze,polecam badanie tarczycy.Byc moze tu tkwi problem.pozdr

Re: METYPRED

: 27 mar 2007, 20:43
autor: podblond
Ja też miałam bóle serducha... Zwłaszcza rano... Ból często był tak ogromny, że budził mnie ze snu! Od razu panika, widmo zawału i śmierć przed oczami. Dopiero po jakimś czasie wyłapałam, że lepiej jest gdy usiądę... Leżenie straszliwie potęgowało bół... Już życzliwi oświecili mnie, że mam zapalenie worka osierdziowego albo przerost mięśnia sercowego! Byłam przerażona, ale poszłam do kardiologa, zrobiłam echo i okazało się, że serduszko mam pierwszej klasy! Wszystko w stanie idelanym!!! i że to raczej jakieś bóle uciskowe wynikające z odwapnienia kości, chrząstek po sterydach. Kardiolog zasugerował zrobiś RTG kręgosłupa w oddcinkach szyjnym i piersiowym. Jak zrobię to może coś wynajdą ;)

Re: METYPRED

: 27 mar 2007, 20:47
autor: Patryśka
U mnie kolatanie serca wystepuje przy zaostrzeniu..Po prostu siedze sobie spokojnie i czuje jakby chcialo wyskoczyc ze mnie :) I tetno mam wtedy w granicach 120 :) Mialam robione wszystkie badania jakies 2 lata temu ktore nic nie wykazaly. Natomiast dowiedzialam sie ze to moze sie zdarzac wlasnie w fazach rzytu choroby :)

Re: METYPRED

: 27 mar 2007, 21:28
autor: ranka
Kregoslup to tez wielka cholera.ja mam zmiany w odcinku piersiowym,poza tym skolioza,i tez miewalam bole w okolicy mostka.szukalam przyczyny,EKG,badania..w koncu RTG i sprawa wyjasniona :roll:

juz wszystko jasne...

: 29 mar 2007, 12:24
autor: Malutka
Serce zdrowe, bez zarzutu.
Tarczyca ok.
Kregoslup...no tu gorzej (skolioza po operacji, ale te dolegliwosci znam od lat i to nie to).

To sterydy tak mnie nakrecaja. Serce bije ok 110/min, jakbym biegala caly czas, rece drza, zmeczona jestem, poce sie...
Dostalam beta-bloker (tak sie chyba to nazywa), b. mala dawke i od dzis probuje. Wzielam rano, teraz mierzylam cisnienie (mam niskie i bylo ryzyko nadmiernego obnizenia, ale jest ok), a tetno spadlo do 90. Lepiej mi:))) Oby tak bylo.

Ale spuchlam na buzi koszmarnie, poliki jakos przezyje, ale oczy mam opuchniete bardzo. Czy z tym mozna sobie jakos poradzic? Bo sterydy to jeszcze pobiore ladnych kilka tygodni...

Re: METYPRED

: 10 kwie 2007, 16:45
autor: Renata2
Przy zaostrzeniu dostałam 12 mg metypredu, ale zażywałam długo- 6 miesięcy, potem zeszli z dawki teraz zazywam 4 mg .Nie mam duzego apetytu, ale jadłabym tylko mieso i pochodne. nie ciągnie mnie na warzywa. Przy większych dawkach- wszystko co w lodówce to wróg, trzeba było zniszczyc :!: Jadłam jak opętana, przytyłam 8-10 kg. niestety to mi zostało, teraz po trochę schodzę z wagi, ale to ciężko idzie. Musiałam kupic sobie szersze ciuchy, bo się nie mieściłam. Zwłaszcza, że przy powolnym zaostrzaniu się choroby po trochę chudłam - do 50 kg i wymieniłam sobie większośc ciuchów. Rozpacz :!: :!: Teraz trzymam w szafie i te i tamte, bo przy wahaniach wagi mam się zawsze w co ubrac. :lol: :lol:

Re: METYPRED

: 06 cze 2007, 16:47
autor: Monika_R
Witam wszystkich serdecznie! Nazywam się Monika i mam 16 lat :] Jestem tu 1 raz, a przeczytanie kilku pierwszych postów skłoniło mnei żeby zarejestrować sie na tym forum :) Otóz mam jedno pytanie, bo nie wiem czy dobrze zaczaiłam, no ale- czy Medypren jest w jakis sensie tak jakby odpowiednikim Encortonu? Bo tak zauważyłam ze kilka osób ie przy dłuższym zazywaniu ma zamieniany Encorton na Medypren.. Tak wogóle to dzis przepisano mi Medypren 2x1 przez 4 dni a potem raz dziennie i z wypowiedzi niektórych to sie troche przestraszyłam bo z faktu iż jest on sterydem moża tyć... :/ Tak szczerze to boje sie go brać bo ostatnio udało mi sie schudnac 4 kg i jestm z siebie zadowolona bo w miare ok wyglądam, a jak przyjdzie mi przytyć z powrotem 4kg albo i więcej to juz nie bedzie tak fajnie.. Pozatym mam przepisany jeszcze Singulair 10, Alertec i Ortanol-stwierdzono u mnei pokrzywkę. Pozatym choruje na astme, ale to juz stare dzieje, od kilku lat, to sie przyzwyczaiłam. Z góry dziękuje na wasze wypowiedzi. Pozdrawiam.

Re: METYPRED

: 06 cze 2007, 16:51
autor: Mol
Witaj!

Pozwole sie zapytac - chorujesz na CU lub/i CD? Jesli tak, zaznacz prosze w swoim profilu Czy po prostu chcialas zasiegnac informacji na temat Metypredu?

Co do tycia - reakcje na sterydy sa jak najbardziej indywidualne - mozesz utyc, ale nie musisz, kazdy reaguje inaczej.

Pozdrawiam.

Re: METYPRED

: 06 cze 2007, 17:11
autor: Monika_R
Nie nie choruję dlatego też nie zaznaczałam w profilu. Chciałam raczej zasięgnac od was porady na temat leku.

Re: METYPRED

: 06 cze 2007, 17:45
autor: Tomy
Metypred jest podobnym sterydem jak Encorton. Tak jak już Mol napisał, reakcja na sterydy może być różna u różnych osób. Z tego co piszesz, to masz go przepisanego z powodów dermatologicznych, więc pewnie i dawkę masz bardzo małą. Piszesz 2x1 tabletkę, ale nie podajesz ile miligramów ma ta tabletka, a może być od 1mg do chyba 20mg. Przy niskiej dawce i branej krótko, a tak wygląda, że jest u Ciebie, nie musisz w ogóle przejmować się ewentualnym tyciem. Zresztą to "tycie" przy sterydach polega na zatrzymywaniu wody w organizmie i po odstawieniu sterydów, wszystko powoli wraca do normy. No i zapewne wiesz, że sterydów nie wolno odstawić nagle, ale trzeba stopniowo z nich schodzić, tak jak zapewne lekarz nakazał.

Re: METYPRED

: 06 cze 2007, 20:52
autor: klaudi
A mi kazali odstawić sterydy 20mg przed operacją bo mogą utrudniać przy gojeniu sie ran. Oczywiście zapytałam się czy wolno tak odstawiać naraz a lekarz na to:"Oczywiście"!

Re: METYPRED

: 06 cze 2007, 20:53
autor: ranka
no to powodzenia....