Strona 7 z 46

Re: METYPRED

: 28 mar 2008, 13:26
autor: Olek
Niedawno zszedłem dodawki metypredu 4mg raz na 2 dni. Teraz zaczęły się bóle brzucha. Lekarka chciała żebym przyjechał do szpitala i zostanę kilka dni NA OBSERWACJI (co znaczy że nie będą mi nic robić i poczekają az się to rozchula na dobre). Oczywiście się nie zgodziłem, bo skoro nic mi nie będą robić nie ma sensu leżeć w szpitalu, tym bardziej ze jeszcze nic strasznego sie nie dzieje. Ale mam teraz pytanie. Co się stanie jak zwiększe sobie sam metypred do 8mg dziennie? (przy takiej dawce czulem sie idealnie, nic mnie nie bolało)

Re: METYPRED

: 28 mar 2008, 14:58
autor: Mamcia
A to ty dziecko sam się będziesz leczył???
A do szpitala idzie się w celu wykonania badań i podjęcia decyzji co dalej.
A niby co by Ci mieli robić - proponuję na stół. Wtedy byś poszedł?
Ciesz się, że jeszcze jesteś pod opieką pediatrów, bo za parę lat będziesz się modlił, aby cię do szpitala przyjęli.

Re: METYPRED

: 28 mar 2008, 15:17
autor: slonko
Jejku to nie tylko ja zauważyłam u siebie wąsy jak u faceta :cry: czyli nie należy depilować? Też biore sterydy i zastanawiam się już co robić z tymi wąsami, przecież wyglądam jak już nie powiem kto. Shima i na pewno wąsy mi znikną jak odstawię to cholerstwo? Bo ja mam czarne te wąsiki i okropnie to wygląda, jakbym się zaniedbała :smutny:

Re: METYPRED

: 28 mar 2008, 15:22
autor: Natalka
slonko pisze:na pewno wąsy mi znikną jak odstawię to cholerstwo?
spokojnie, wszystko dojdzie do normalności jak odstawisz i poczekasz kilka...tygodni. też brałam sterydy i miałam chyba wszystkie możliwe objawy zewnętrzne i zniknęły. więc się tak nie martw tylko skup się na zdrowieniu, będzie dobrze :spoko:
i niczego nie depiluj, no chyba że chcesz już zawsze depilować te wąsiki :wink:

Re: METYPRED

: 28 mar 2008, 20:04
autor: Olek
Mamcia pisze:A to ty dziecko sam się będziesz leczył???
A do szpitala idzie się w celu wykonania badań i podjęcia decyzji co dalej.
A niby co by Ci mieli robić - proponuję na stół. Wtedy byś poszedł?
Ciesz się, że jeszcze jesteś pod opieką pediatrów, bo za parę lat będziesz się modlił, aby cię do szpitala przyjęli.
Do szpitala powinno się iść w celu wykonania badań i podjęcia decyzji co dalej. Tylko że jak leżałem na oddziale to widziałem tą ich obserwację. Nie robią żadnych badań (oprócz badania stolca na bakterie, które można spokojnie w domu zrobić i zanieść do sanepidu), nie zmieniają nic w leczeniu, tak jakby czekali na nawrót i żeby dopiero wtedy zwiększyć leki. Aha no i są przecież wizyty po południu, które wyglądają tak że lekarz pyta się czy sie dobrze czuje i wychodzi. To już wolę w domu czekać na nawrót niż w szpitalu.

Re: METYPRED

: 28 mar 2008, 20:30
autor: Mamcia
Nie wiem kto cię prowadzi, ale moja wiedza na temat Prokocimia jest inna. Masz badania krwi, UDG i inne jeśli są potrzebne. Nasz NFZ tak zarządza, że nie wszystko można zrobić ambulatoryjnie. Jeśli nie widzisz symptoów nawrotu, to po co ten raban, a jak są i nie reagujesz to twój wybór.

Re: METYPRED

: 24 kwie 2008, 22:33
autor: Cinimini
Mam pytanie odnosnie przejscia z encortonu na metypred.
Do tej pory bralam 20 mg. encortonu ...ale dzis moj profesor zamienil mi encorton na 16 mg.metypredu... Gapa ze mnie bo nie zapytalam jak nalezy przejsc na ta zmiane...W sensie , czy tak po prostu odstawiam jedno i biore drugie , czy raczej powinnam stopniowo zejsc z encortonu i dopiero wtedy wprowadzic metypred ... ?

Re: METYPRED

: 25 kwie 2008, 07:55
autor: Linda123
Cinimini miałam taką samą sytuacje, brałam 25 mg encortonu i lekarz mi przepisał 16 mg metypredu. Jednak z encortonu schodziłam a nie go odrazu odstawiałam i przez jakiś czas brałam dwa rodzaje sterydów.


ps. miało to miejsce wtedy gdy był brak reakcji (poprawy) po encortonie.

Re: METYPRED

: 25 kwie 2008, 18:55
autor: Cinimini
No tak...nie ma rady musze zawrocic w takim razie glowe p.doktorowi...Wlasnie u mnie tez encorton juz nie przynosi efektow i stad ten metypred...

No i juz sie skontaktowalam z doktorkiem...mam metypred zamienic na encorton...bez zmniejszania dawki...po prostu zamienic.

Re: METYPRED

: 06 cze 2008, 09:12
autor: vian
a u mnie ostatnio nie najlepiej - bo jak bralem metypred do bylo ok, a jak zsszeddlem zdecydowanie sie pogorszylo no i teraz znowu biore 8 mg i dupa - chyba bede musial zwiekszyc do 16 i tak juz z 9 miesiecy ciagne na sterydach...

Re: METYPRED

: 03 lip 2008, 19:12
autor: Cinimini
Kolejne pytanie odnosnie Metypredu....
Czy 8 mg. to duzo ? Wczesniej bralam encorton - 20 mg.pozniej 16 mg.metypredu - no i bardzo "napuchlam"...gdy zmniejszono mi do 8 mg.to bylam w pelni szczesliwa, ze jakis miesiac i "opuchlizna" zmniejszy sie...a tu nic...jestem juz na tej zmniejszonej dawce od ok.dwoch miesiacy i wciaz wygladam jak chomik... Ja juz nie chce...ja juz chce miec "swoja" buzie, buzie lederki/cinimin .... Kiedy to mi zejdzie ??

Re: METYPRED

: 03 lip 2008, 23:03
autor: Cinimini
[cytat usunięty na prośbę użytkownika]...ja juz od roku swojej "buzki" nie widzialam...eh...mam podwojna brode.. :oops:

Re: METYPRED

: 04 lip 2008, 17:47
autor: karolcia123
witam, ja też jestem załamana opuchlizną i apetytem jaki dopada mnie po Metypredzie, przez tydz brałam dawkę 32, a od 4 dni przyjmuję 24 i przez te kilka dni przytyłam jakieś 8kg, nogi mam jak balony, kostek nie widać, do tego na brzuchu zrobiła mi się opona o twarzy nie wspomnę, czuję, że skóry mi zaczyna brakować taka duża się już zrobiłam, nie wiem już co robić, ale tą dawkę 24 mam brać przez 3 tyg czyli do 21 lipca, pęknę do tego czasu!!!!!!!!!!

Re: METYPRED

: 09 lip 2008, 12:14
autor: Dominik27
Witam !
Dawno mnie nie bylo na forum, poniewaz jestem szczesliwym posiadaczaem remisji.
Chcialem cos dodac o metypredzie, mianowicie mam dobra znajoma ktora jest lekarzem w jednym ze szpitali w USA - DETROIT.
Mozna powiedziec ze jestem informowany na biezaco o leczeniu cu.
duzo ludzi choruje na ulceratice colitis, podstawowym leczeniem jest immuran lub remicade, sama mi powiedziala ze bardzo malo jest przeprowadzanych kolektomi, oczywiscie mowie o usa.
A co do sterydow to powiem wam tylko to ze porownujac dwIeulotki czyli metypredu i aza sam stwierdzilem ze lepiej miec skutki uboczne dlugotrwalego stosowania metypredu niz aza ktore sa owiele powazniejsze.
Osobiscie stosuje metypred od 12 miesiecy i tez od tego czasu mam remisje, wyniki krwi czyli crp ob morfologia fosfataza czy biochemia mam idealne.
Czyli nie bujcie sie stosowac tego leku, dla przykladu ludzie z reumatoidalnym zapaleniem stawowo stosuja te leki nawet po 20 lat. POZDRAWIAM

Re: METYPRED

: 09 lip 2008, 12:32
autor: genus
Ja też przyjmuję metypred od dłuższego czasu, 16mg dziennie, skutki uboczne nie sa aż tak odczuwalne u mnie - zero obrzęków, ale za to bóle głowy i zmęczenie, odczuwam natomiast dziwne zmiany jeśli chodzi o, jakby to ująć, termoregulację - nagle robi mi się strasznie gorąco, a zaraz potem zimno, a w nocy często budzę się zlana potem.