Strona 6 z 14

Re: Metypred - ostawienie

: 25 maja 2012, 06:46
autor: Ala57
nitosia, fajnie masz u mnie niestety masakra w końcu zdecydowalam się odstawić zupełnie i jest ból wszystkiego co sie rusza i opuchlizna dłoni i stóp :cry: ale zaparłam się ,że dam radę i walczę.

Re: Metypred - ostawienie

: 25 maja 2012, 08:53
autor: nitosia
Alu, opuchliznę to i ja mam i czasem zabulgocze w brzuchu, ale nie boli i nie ma krwi ani biegunek to najważniejsze. Mam nadzieję, że ten stan będzie trwał, a opuchlizna pomału zejdzie.
Wszystkiego dobrego :)

Re: Metypred - ostawienie

: 01 cze 2012, 10:42
autor: paph
Witam wszystkich, choruję od roku na CU. Piszę bo mam problem. Brałem Metypred w dawce 32 mg na dobę przez ok. 1 miesiąca, potem przez ok. 3 miesiące 24 mg. Wszystko było ok., czułem się fantastycznie. W czasie ostatniej wizyty lekarza kazał mi zejść od razu na 4mg przez 2 tyg, potem 2mg przez kolejne 2 tyg. i odstawić całkowicie. Problem w tym ze po 1 tygodniu na tych 4 mg zaczęły się sygnały, że coś jest nie tak a dziś czyli po 2 tygodniach wróciła biegunka itd itp.
Czytam forum i nie wiem czy to dlatego, tak drastycznie zmniejszył mi dawkę (24 -> 4)? Co robić? Mam dość utrudniony dostęp do gastrologa (wizyta za 3 miesiące). Czy samemu podjąć decyzję i wrócić do 24mg/dobę? Nie chcę czekać bo wiadomo - wszystko się może na nowo rozkręcić i będzie niedobrze.
Pozdrawiam, Paph

Re: Metypred - ostawienie

: 01 cze 2012, 10:52
autor: sylunia80
Dziwne że tak drastycznie zmniejsza dawkę Twój lekarz.
Ja odstawiam po 4 mg co 2 tyg.
Teraz jestem na 8 mg i zaczął mnie brzuch boleć.
Na Twoim miejscu jeśli nie masz dostępu do gastroenterologa zwiększyła bym na 16 mg i zobaczyła co będzie się działo.

Re: Metypred - ostawienie

: 01 cze 2012, 10:53
autor: nitosia
Rzeczywiście gwałtowne zmniejszenie dawki mogło wpłynąć na takie a nie inne zachowanie flaczków. Może dobrze byłoby sie przejść do lekarza? (ja na Twoim miejscu podniosłabym ciut dawkę)

[ Dodano: 01-06-2012 ]
Schodziłam ze sterydów co tydzień mniejsza dawka o 4 mg. I jestem teraz bezsterydowa, czuje się świetnie, czekam na zejście opuchlizny :super:

[ Dodano: 01-06-2012 ]
leila pisze:nitosia a ty 32 mg przez ile tygodni brałas?
Leila, na 32 mg byłam dość długo, bo postawiono zła diagnozę. Brałam je ok 2 mcy. I jakby nie było rewelacyjnej poprawy. W międzyczasie okazało się, że mam polekowe zapalenie jelit, Włączono metronidazol i bóle ustały jak ręka odjął i wtedy zaczęło się schodzenie ze sterydów.

Re: Metypred - ostawienie

: 02 cze 2012, 10:39
autor: Ala57
Walczę i walczę ale nie wiem co się dzieje?Zwalam wszystko na sterydy a raczej ich brak ale boję sie że coś przegapię.Od chwili zmniejszenia metypredu do 1mg skóra wokół kostek o nóg zaczerwieniła się i sięga do polowy łydki.Wszystko jest spuchnięte.Czy ktoś z Was miał coś takiego?

Re: Metypred - ostawienie

: 02 cze 2012, 17:30
autor: leila
jestem na 16 mg metypredu moj lekarz ciagle zagranica ,krew jest .byłam u zastepczego lekarza ,zdziwiło mi ze nie podniósł mi dawki ,biore 16 mg juz ponad tydzien i jest krew nadal bez poprawy ,moj własciwy lekarz daje przy zaostrzeniu takim 24 mg.czy moge zwiekszyc dawke nie widzac poprawy do 24 mg.czy jelito na zwiekszenie dawki moze zareagowac zwiekszonym krwawieniem?

Re: Metypred - ostawienie

: 02 cze 2012, 20:21
autor: nitosia
Ala57 pisze:Od chwili zmniejszenia metypredu do 1mg skóra wokół kostek o nóg zaczerwieniła się i sięga do polowy łydki.Wszystko jest spuchnięte.Czy ktoś z Was miał coś takiego?
Od dwóch tygodni jestem bez sterydów. Mam podobne objawy do Twoich : od kostki w górę jakieś 10 cm skóra jest zaczerwieniona i opuchnięta. Jednak jestem dobrej myśli. To zejdzie!

[ Dodano: 02-06-2012 ]
leila pisze:czy moge zwiekszyc dawke nie widzac poprawy do 24 mg.czy jelito na zwiekszenie dawki moze zareagowac zwiekszonym krwawieniem?
Ja bym zwiększyła. Po co cierpieć?

Re: Metypred - ostawienie

: 02 cze 2012, 21:02
autor: sylunia80
Ja też bym zwiększyła dawkę ale o 4 mg.
Chyba sama też sobie zwiększę bo od dwóch dni jest krew znowu.
Albo jeszcze trochę poczekam-sama nie wiem.Jestem na 8 mg.

Re: Metypred - ostawienie

: 03 cze 2012, 09:21
autor: Ala57
nitosia, no to mnie troche pocieszyłaś :roll:

Re: Metypred - ostawienie

: 03 cze 2012, 22:52
autor: nitosia
Ala, wiara ponoć przenosi góry:D będzie dobrze:)

Re: Metypred - ostawienie

: 04 cze 2012, 10:13
autor: wtyku
Mam do Was trochę inne pytanie.
Czy to jest normalne ze przy sterydach nie odczuwam potrzeby jedzenia większej ilości rzeczy, nie mam większej ochoty na seks, nie tyje pomimo ze z 10 wypróżnień spadło na 2-3 tylko rano?

A teraz już w ogóle nie rozumiem, bo przy zejściu z 10-do 6mg schudłem niecały 1kg.

Przed sterydami ważyłem 69kg (188cm wzrostu)
Po miesiącu sterydów 16mg metypred skoczyłem na 70kg, włączyłem nutridrinki na siłę jadłem więcej to dobiłem na chwile na 71. I koniec. Już 3 miesiące nie mam biegunek. O co chodzi? Teraz jest już 69,6kg :(.

Re: Metypred - ostawienie

: 04 cze 2012, 10:13
autor: Ala57
nitosia, biorę od soboty jakis diuretyk i opuchlizna troche schodzi ale czerwona skora pozostaje.Czy pierwszy raz odstawiasz steryd?

Re: Metypred - ostawienie

: 04 cze 2012, 11:11
autor: sylunia80
wtyku pisze:Mam do Was trochę inne pytanie.
Czy to jest normalne ze przy sterydach nie odczuwam potrzeby jedzenia większej ilości rzeczy, nie mam większej ochoty na seks, nie tyje pomimo ze z 10 wypróżnień spadło na 2-3 tylko rano?

A teraz już w ogóle nie rozumiem, bo przy zejściu z 10-do 6mg schudłem niecały 1kg.

Przed sterydami ważyłem 69kg (188cm wzrostu)
Po miesiącu sterydów 16mg metypred skoczyłem na 70kg, włączyłem nutridrinki na siłę jadłem więcej to dobiłem na chwile na 71. I koniec. Już 3 miesiące nie mam biegunek. O co chodzi? Teraz jest już 69,6kg :(.
Witaj
Ja po miesiącu brania sterydów też nie tyłam i nie miałam takiego apetytu.
Teraz jest inaczej-przytyłam w sumie ok.4 kg ale bardziej spuchłam.
Apetyt mam ogromny-ale sterydy biorę już 8 miesięcy i schodzę powoli.

Re: Metypred - ostawienie

: 04 cze 2012, 11:26
autor: aweb
Ala- a ja własnie sie zastanawałam dlaczego mam taka twarz czerwoną i dekolt, wszyscy mi mowia gdzie sie opalałam :) a przeciez słonca osatnio nie było, zreszta mi nie wolno na Imuranie. Nie myslałam, ze to moze byc od sterydów. Szok