Strona 10 z 29

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 19 mar 2016, 17:44
autor: artur11
a czy ktos brał dłuzej niz te (nie wyjasnione dlaczego) zalecane 2 miesiące?

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 19 mar 2016, 18:01
autor: kalka_96
artur11 pisze:a czy ktos brał dłuzej niz te (nie wyjasnione dlaczego) zalecane 2 miesiące?
ja właśnie zaczynam 4 miesiąc
mam CD, tylko w lokalizacji w j.grubym.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 19 mar 2016, 20:36
autor: patkaas
artur11 pisze:(nie wyjasnione dlaczego) zalecane 2 miesiące
to nie bierze się znikąd. okres indukcji określany jest na podstawie przeprowadzonych badań klinicznych. później na tej postawie następuje rejestracja. aktualnie prowadzone są badania nad stosowaniem Cortimentu w podtrzymaniu remisji przez rok.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 16 maja 2016, 20:51
autor: ulka1986
Witajcie. Oj dawno mnie tu nie było
No więc w skrócie, jelito zaczyna szaleć, wzdęcia, kupy tracą formę, pojawia się krew choć niszczenie bardzo mało krwi, wizyta u gastro, recepta na ten złoty steryd, metronidazol, wlewki. Najpierw 3 dni szansy dla metronidazolu jak nie da sobie rady to steryd. O postępach będę wam pisać

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 16 maja 2016, 21:57
autor: Anette28
ulka1986, zdrówka :roll:

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 01 cze 2016, 09:04
autor: ulka1986
No więc cortiment brałam tylko 4 dni, od pierwszego było coraz gorzej, leciała ze mnie woda zielona i lek został zmieniony na encorton, dodam że w czasie brania cortimentu dodatkowo bolała mnie głowa

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 01 cze 2016, 15:29
autor: Wiolanowa
To znów ja ciąg dalszy brania cortimentu. Biorę go z azą od połowy lutego w połowie kwietnia miałam.juz remisję,ale jak odstawiłam cortiment po kilku dniach znów krew. Teraz biorę od 5 mają i mam temisję endoskopową stwierdzoną przedwczoraj. Za miesiąc mam odstawić steryd. Zero skutków ubocznych.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 08 cze 2016, 09:45
autor: Katarzyna
Witajcie, od grudnia mam cały czas zaostrzenie. Co prawda nie jest bardzo źle ale krew i śluz jest. Próbowaliśmy załagodzić mesalazyną i suplementacją, aż w końcu lekarz przepisał mi cortiment. Od dzisiaj zaczynam kurację. Czy ktoś z Was miał problem z zejściem? Kiedyś brałąm encorton i ponad rok jak nie prawie dwa schodziłam z 10mg. Boję się że i z tym sterydem mogę mieć problem...

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 08 cze 2016, 10:16
autor: Wiolanowa
Właśnie ja mam problem. W kwietniu skończyłam brać i po 2 tyg znów biorę, teraz drugi miesiąc zaczynam

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 08 cze 2016, 11:07
autor: patkaas
Z Cortimentu generalnie się nie schodzi. Przez dwa miesiące codziennie bierze się jedną tabletkę 9 mg i z dnia na dzień po prostu przestaje się brać. Ja tak miałam. Kurację skończyłam pod koniec marca i do dziś jest ok.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 08 cze 2016, 11:10
autor: Wiolanowa
Patkaas a ile czasu brałaś cortiment? Ja można powiedzieć zaczynam 4 miesiąc a w międzyczasie 2 tyg przerwy.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 08 cze 2016, 13:36
autor: patkaas
Tak jak mówią zalecenia, czyli 2 miesiące=2 opakowania. Lekarz mówił mi, że ten lek indukuje remisję, nie bierze się go na podtrzymanie.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 10 cze 2016, 19:03
autor: Mamcia
Chyba, że jest sterydozależność, to bierze się aż AZA zacznie działać.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 16 cze 2016, 20:40
autor: vir00z1
Mam pytanie odnośnie stosowania tego leku. Został mi on przedstawiony jako steryd, który nie ma działania ogólnego na organizm. Cztery lata temu miałem roczną przygodę z Encortonem i doskonale pamiętam to jakie skutki miało jego stosowanie. Mam tutaj na myśli zatrzymywanie wody w organizmie itd. Dzisiaj wziąłem 15 tabletkę Cortimentu, a od kilku dni wyraźnie odczuwam skutki jego stosowania, takie jak opuchnięte kostki, nogi i ogóle uczucie ciężkości. Czy to normalne ?

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 16 cze 2016, 21:15
autor: Mamcia
W przypadku conteimentu to nie jest częsty objaw, ale może wystąpić. Może składać się na to wiele innych czynników: pogoda i dieta bogata w sól, siedzący tryb życia lub stojąca praca.