Strona 4 z 30

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 28 cze 2015, 11:34
autor: Magdap
zoska pisze:Mi poleciła go kontynuować Pani dr K. (wiadomo najlepsza Pani dr, którą wszyscy w Wawie polecają :) ) i dziś już ma być w aptece do odbioru.

A ja miałam przerwę w braniu Cortimentu ok. 2 tyg., podczas któych pogorszyło mi się bardzo, do biegunki doszły mdłości, bóle brzucha i ogólna słabość, wzięłam więc Xifaxan, bo tak miałam zrobić, niestety poczułam się jeszcze gorzej, więc po 5 dniach przerwałam go i wróciłam do Cortimentu.
I dosłownie po 2 dniach poczułam się wreszcie dobrze! Po tylu miesiącach! Na razie to dopiero 2 tygodnie, ale czuję się praktycznie jak zdrowy człowiek.

Widziałam, że robią już badania Cortimentu jako leku podtrzymującego remisję w CU. Generalnie, jeśli nie ma skutków ubocznych, to czemu nie. Tylko ta cena...
hej, czy cortiment odstawiłaś od razu po tych dwóch miesiącach bez zmniejszania dawki itp. ? z metyprydu schodziłam stopniowo dlatego jestem ciekawa jak to wygląda z cortimentem

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 01 lip 2015, 21:26
autor: Brioszka
Magdap pisze:Witam , biorę cortiment 9-ty dzień kupiłam w aptece w Zielonej Górze. Póki co nie widzę żadnych skutków ubocznych i mam nadzieję, że tak zostanie do końca terapii bo strasznie się stresuje zespołem cushinga, który dopadł mnie przy metyprydzie.
Magdap mam pytanko, jak przeszłaś z metypredu na cortiment? Odstawiłaś jeden i zaczęłaś drugi?

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 02 lip 2015, 15:20
autor: Magdap
Magdap mam pytanko, jak przeszłaś z metypredu na cortiment? Odstawiłaś jeden i zaczęłaś drugi?[/quote]

hej, ja nie przechodziłam z metyprydu na cortiment. Metypred brałam parę lat temu. Teraz od razu zaczęłam od cortimentu .

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 02 lip 2015, 20:18
autor: Mamcia
Bez względu na to czy odstawi się steryd ogólny i wprowadza miejscowy schodzenie z tego pierwszego powinno być powolne.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 06 lip 2015, 12:10
autor: baska82
Potwierdźcie mi proszę czy Cortiment jest dostępny w polskich aptekach?

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 06 lip 2015, 14:07
autor: Anette28
baska82 pisze:Potwierdźcie mi proszę czy Cortiment jest dostępny w polskich aptekach?
Proszę przeczytać temat od początku, a znajdziesz odpowiedź.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 27 lip 2015, 14:24
autor: artur11
mogłyby osoby które lek już kupują w Polsce powiedzieć w jakich cenach udało im się go kupić, wiem, że cena waha się miedzy 400, a 500 zł. Szukam najtańszej wersji.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 29 lip 2015, 11:31
autor: Michał
W Sosnowcu 490zł za opakowanie Cortiment MMX 9mg. Na zamówienie.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 29 lip 2015, 12:44
autor: artur11
Ja w Szczecinie znalazłem za 450, podobno gdzieś jest dostępny za 420.

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 29 sie 2015, 07:43
autor: artur11
poruszę jeszcze ten temat. biorę ten lek juz czwarty tydzień, i podziałał na mnie dobrze jesli chodzi o CU. Biegunki przeszyły, pozostały jedynie popołudniowe wzdęcia. Jednak nie to mnie martwi. Odczuwam typowe skutki uboczne brania sterydów, czyli lekko zaokrąglona twarz, poddenerwowanie, i co najgorsze, bezsennosc- co dziennie spie max 5 godzin i budze sie pare razy w nocy. Czy to nie miały być sterydy miejscowe bez dzialania ogólnego? Lekarz przepisal mi je z myslą by uchronić mnie od zaćmy i osteoporozy bo długo bralem Encorton (3 lata) a tutaj wyglada na to ze wpadlem z deszczu pod rynne- sterydy miejscowe a odczuwam dzialanie ogolne. Czy ktos ma jakąs wiedze albo doswiadczenie z działaniem Cortimentu mmx na organizm w porownaniu do zwyklych sterydow? Ja moge powiedzieć ze odczuwam skutki uboczne na rownym poziomie do Encortonu (jesli nie większym niestety)

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 31 sie 2015, 18:08
autor: artur11
odświeżam bo muszę zdecydować czy kontynuować kupowanie leku...nikt, nic?

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 31 sie 2015, 22:45
autor: Rafaello
Nie mogę wypowiedzieć się na temat tej formy leku, ale na temat budesonidu tak. I po jako takim skutków ubocznych nie odczuwam. A przynajmniej nic oczywistego, rzucającego się w oczy. Lek sam w sobie ma mało częstych skutków ubocznych, ale nigdy nie ma się pewności że nie znajdujesz/znajdziesz sie w tej mniejszości co doświadcza coś więcej - wiadomo, każdy ma indywidualnie.

A jak czegoś doświadczasz, to jest to raczej sygnał do konsultacji z lekarzem, aniżeli własnego zastanawiania się nad decyzją kupować/nie kupować

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 01 wrz 2015, 19:30
autor: artur11
Wiem, ze teoretycznie najlepiej poradzic sie lekarza, ale na razie sie zawodziłem na ich decyzjach, bo zawsze bylem nietypowym przypadkiem i oni jakby do tego przywykli i sie nie przejmują. Ciekawy jestem czy ktos po cortimencie mmx wlasnie mial problemy ze spaniem..

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 01 wrz 2015, 19:53
autor: Mamcia
Rzadziej to nie znaczy nigdy. Czy poza sterydami czymś cię leczą??

Re: Cortiment MMX (budesonid) - nowy lek na CU

: 02 wrz 2015, 14:40
autor: artur11
W sumie nie, asamax 3g dziennie. Ja 3 lata bralem encorton na stale 10 mg, bo mam jeszcze przewlekłe autoimmunologiczne zapalenie trzustki i wysokie dawki sterydow mi nie pomagaly. Jelsli chodzi o imuran i tym podobne to bralem ale odstawiono z powodu trzustki. Zamiast encortonu mial byc cortimient mmx zeby mi nie niszczyc oragnizmu, bo zrobila mi się zaćma, ale widze ze nic sie nie zmienilo...Nawet prof. Rydzewska nie wiedizala co ze mną robić i zaproponowala cortiment, wiec poradzenie się lekarza nie daje mi dużo nadzieji..a ja bym chcial spać zeby normalnie zyc i pracować:) (sory za opis calej mojej historii w skrócie w temacie jednego leku)