Strona 1 z 1

Entocort, uczulenie?

: 11 wrz 2016, 15:42
autor: palula88
Jestem w trakcie remisji aktualnie biore od pazdziernika 2015 imuran i metypred. Stopniowo schodze z metypredu. W lipcu lekarz przy 8 mg kazal wlaczyc do tego wszystkiego entocort 9mg( zmiana w katnicy). Aktualnie 100 mg Imuran, 4 mg metypred i 9 mg entocort. Noi wlasnie cos mnie uczula od jakis 2 tyg. nie jest to duze uczulenie pare krostek zaczerwienionych i swedzacych albo plamek roznie pojawiajacych sie, raz na dekolcie raz na brzuchu raz na rece wygladaja jakby cos mnie ugryzlo. Po ucisnieciu znika i pojawia sie.Podobne objawy mialam przy stosowaniu sulfasalazyny ale wiadomo tez nie wiem do tej pory czy to byla jej wina. Zmierzam do tego czy czasem nie jest to wina entocortu, w koncu to jedyny lek' nowy' tylko czy tez nie dalby wczesniej znac o sobie? Mozecie mi cos poradzic? Rok temu kiedy mialam ten sam problem lelarz dal mi jedynie masc do smarowania... a dermatolog leki na alergie ktore i tak nic nie dawaly. Czy moge sprobowac odstawic entocort nie obciazajac kory nadnerczy, jezeli biore metypred 4 mg? Wizyta u gastrologa koniec wrzesnia.

Re: Entocort, uczulenie?

: 11 wrz 2016, 16:36
autor: alate
dziwne to, jak na mój gust, 2 sterydy jednocześnie....a zabezpieczasz skórę przed słońcem ? Przy sterydach krem 30-50 spf niezbędny. bardziej tu bym winy szukała, a i ta kombinacja sterydowa też skórze szkodzić może

Re: Entocort, uczulenie?

: 11 wrz 2016, 16:55
autor: palula88
Na twarz uzywam 30 i faktycznie na twarzy nie mam nic. Na rece i dekold nic a brzuch zakryty zawsze ale nie opalan sie w ogole i nie przesiaduje na sloncu tyle co z pracy do domu.. Noi wlasnie rok temu tez tak mialam a nie bralam sterydow tylko salofalk i sulfe. Eh bezradna jestem.