entocort

Lek Budesonid/Budezonid- ENTOCORT, CORTIMENT, BUDESONID
Budesonid zalecany jest w łagodnym lub średnio-ciężkim przebiegu choroby (CDAI <300). W przypadku tego leku nie zaobserwowano zahamowania funckii nadnerczy. Wykazano, że budesonid jest znacznie skuteczniejszy w indukowaniu remisji niż mesalazyna.
ENTOCORT- największą skuteczność osiąga się w przypadkach, gdy choroba jest umiejscowiona w jelicie krętym lub we wstępnicy.
CORTIMENT- działa na całe jelito grube

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: entocort

Post autor: Słonko » 23 lut 2009, 23:59

Dzięki Tola za odpowiedź. Nabieram odwagi do jakiegoś małego drinka, ale może ktoś jeszcze coś napisze??

Awatar użytkownika
Miska Ryżu
Doświadczony ❃
Posty: 1475
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:38
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: Miska Ryżu » 25 lut 2009, 22:52

ja niestety nie Słonko w sprawie alkoholu, ale od 3 tyg, biorę już Entocort i właśnie zauważyłam pierwsze skutki uboczne. Czerwone syfki na twarzy. Jak narazie średnich jest tylko kilka, ale już widzę że pojawia się więcej. Zdaje mi się też że chudnę, ale to jeszcze muszę zaobserwować dokładniej.
Smutno Ci? A może budyń? :)

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: entocort

Post autor: Słonko » 26 lut 2009, 15:44

Mnie też się zdawało, że chudnę, na twarzy nic nie zauważyłam, ale po miesiącu zażywania zaczęły mi puchnąć nogi i ręce, powoli zmniejszam dawkę i mam nadzieję, że lekarz każe odstawić, bo jakoś i apetyt zaczyna rosnąć (może to oznaka zdrowienia a nie skutek uboczny sterydu). Nie przytyłam jeszcze, lecz ostatnio pączki mi zasmakowały... :/

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: Mamcia » 26 lut 2009, 20:24

A czy wy nie mylicie entocortu z encortonem??
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: entocort

Post autor: Słonko » 26 lut 2009, 21:00

Nie Mamciu, ja biorę Budenofalk (czyli to samo co entocort).

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: Mamcia » 26 lut 2009, 21:34

OK. Ostatnio ukazał się metanaliza opisująca działania niepożądane entocortu - porównywalne z placebo - czyli żadne. Ale reakcja indywidualna może byc różna.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Miska Ryżu
Doświadczony ❃
Posty: 1475
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:38
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: Miska Ryżu » 26 lut 2009, 21:59

Mamciu, ja też na 100% biorę Entocort. Zapewne i tak jest, że indywidualne reakcje na lek są różne.
Smutno Ci? A może budyń? :)

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: entocort

Post autor: Słonko » 01 mar 2009, 19:38

Słuchajcie, a czy Was też tak bolą stawy (mnie kolana) po tym leku? Wiem, że generalnie przy sterydach to się zdarza często, ale czy tez przy entocorcie który nie powinien mieć takich skutków ubocznych?
Ostatnio zmieniony 02 mar 2009, 22:49 przez Słonko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Miska Ryżu
Doświadczony ❃
Posty: 1475
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:38
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: Miska Ryżu » 01 mar 2009, 21:05

ja takiego skutku ubocznego dotychczas nie zarejestrowałam :)
Smutno Ci? A może budyń? :)

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7789
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: entocort

Post autor: obyty.z.cu » 01 mar 2009, 21:30

Słonko pisze:a czy Was też tak bolą stawy (mnie kolana) po tym leku?
to sie nazywa reaktywne zapalenie stawow i ma swoj nr jednostki chorbowej....
skutki uboczne to jedno , chyba jak sadze myslisz o skutkach encortonu, ale powikania naszej wlasciwej choroby to wlasnie stawy, kregoslup.oczy itp.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: entocort

Post autor: Słonko » 01 mar 2009, 23:32

Jasne, że wiem o powikłaniach wynikających z choroby podstawowej, ale od czasu kiedy zażywam budenofalk ten ból towarzyszy mi niemal cały czas, dlatego pytam, czy to ma związek.

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: Natalka » 02 mar 2009, 15:53

Słonko pisze:ale czy tez przy encortonie,
Słonko pisze:od czasu kiedy zażywam budenofalk
no to w końcu co zażywasz? bo to wątek o entocorcie a nie o encortonie :smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: entocort

Post autor: Słonko » 02 mar 2009, 22:47

A no miałam na myśli entocort (czyli budenofalk). Te nazwy są podobne i w głowie się miesza... Poprawiam

katmira
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 05 mar 2009, 21:18
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Re: entocort

Post autor: katmira » 06 mar 2009, 10:14

Witam dołączyłam dopiero do forum ale z zapytaniem czy ma ktoś jakieś informacje gdzie
można taniej dostać entocort ponieważ biorę go dużo 9mg dziękuje z góry za informacje
pozdrawiam. :cry:
kasia

ewakk73
Debiutant ✽
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2009, 21:11
Choroba: CD
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: entocort

Post autor: ewakk73 » 07 cze 2009, 13:25

Witam.
Mam pytanie po jakim czasie zaczynają sie pojawiać skutki uboczne po entocorcie????
Pozdrawiam :roll:
Wzrost/waga 173/63
Rozpoznanie- guz kreski jelita cienkiego
wycieto 65 cm jelita
diagnoza Crohn
Leki:
Asmax - 2-2-2-2
Entocort - 3-0-0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Budesonid”