Sterydoopornosc

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Sebastian
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 2006, 10:34
Choroba: CU
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Sterydoopornosc

Post autor: Sebastian » 01 gru 2006, 18:49

Mam podejrzenie, ze jestem sterydooporny. Teraz co prawda nie biore sterydow, ale w miare gromadzenia wiedzy i przemysliwania moich doswiadczen dochodze do wniosku, ze w momencie, kiedy zaczeto u mnie stosowac sterydy, to juz po krotkim czasie przestaly one na mnie dzialac. Kiedy w ubieglym roku mialem zaostrzenie, trafilem do szpitala gdzie podano mi encorton w dawce 20mg i stopniowo ja zmniejszano. Kiedy to nie pomoglo zastosowano ponownie ta sama dawke.Efekt ten sam wiec ponownie wlaczono encorton, tyle ze w dawce 40mg. Poprawa nastepowala bardzo powoli. Podejrzewam, ze kilkakrotne odstawianie sterydow i zaraz wlaczenie ich na nowo, doprowadzilo do tego, ze moj organizm uodpornil sie na sterydy i sie zablokowal. Po wyjsciu ze szpitala jadlem sterydy przez jeszcze 9 miesiecy (lacznie 12)i mialem wiele "maciupenkich zaostrzen". Poczatkowo sadzilem, ze wynikalo to z prob odstawienia sterydow, jednak pozniej, kiedy juz bralem stala dawke sterydow(najpierw 20mg potem 30mg)zorientowalem sie, ze nachodza mnie identyczne "maciupenkie zaostrzenia". Czyli nie bylo roznicy czy biore sterydy czy nie. Aby sprawdzic ta teorie metoda doswiadczenia empirycznego, zalatwilem sobie od kolegi kulturysty niewielka ilosc propionianu testosteronu, aby wyprobowac czy bedzie to na mnie dzialac(steryd to steryd). Efekt byl taki, jak sadzilem, czyli wcale to na mnie nie zadzialalo w najmniejszym stopniu, podczas gdy moje dawki na innych dzialaly juz po 2 dniach! Nadmienie jeszcze, ze podczas stosowania encortonu nie zaznalem zadnych efektow ubocznych z nim zwiazanych poza tradzikiem na plecach, ale do tego to zawsze moj organizm mial sklonnosci.

Pytanie brzmi: Jak zwalczyc sterydoopornosc i czy jest to mozliwe.
Na dzien dzisiejszy jem AZO i od lutego mam remisje, ale AZO tez nie mozna jesc wiecznie i byc moze w przyszlosci zaistnieje potrzeba zastosowania sterydow, i chcialbym aby one na mnie zadzialaly wtedy.Na chwile obecna podejrzewam, za mam od encortonu zablokowane receptory. Bede wdzieczny za wszelkie informacje na ten temat.

Pozdrawiam
Sebastian

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sterydoopornosc

Post autor: Mamcia » 03 gru 2006, 19:49

A co to jest AZO??? Azatiopryna??? U sterydoopornych i sterydozależnych jest stosowana przez wiele lat z efektem. Nasza Panna jest na azatioptynie od ponad 5 lat. mimo to miewa zaostrzenia. Chorym sterydoopornym sterydów się nie podaje.
O eksperymentach ze sterydami anabolicznymi nie bedę się wypowidać bo brzydkie słowa cisną mi się na usta.
mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Sebastian
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 2006, 10:34
Choroba: CU
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Sterydoopornosc

Post autor: Sebastian » 04 gru 2006, 10:45

Tak, chodzi mi o Azatiopryne.Zle sie wyrazilem.Co do sterydow anabolicznych, to nie zazywalem ich w celu zwiekszenia masy miesniowej, tylko w celu potwierzenia mojej teorii, odnosnie mej sterydoopornosci. Test ze sterydami to potwierdzil. Chcialem zapytac czy sa sposoby wyjscia ze sterydoopornosci, i na czym ta sterydoopornosc dokladnie polega (nie chodzi mi o to, ze nie dzialaja leki sterydowe). Czy jest to tylko wyczerpanie receptorow, rozstrojenie hormonalne organizmu wynikajace z czestego stosowania sterydow czy cos wiecej?


ps. na mnie od marca Azatiopryna dziala rowniez bardzo dobrze. Nie mam zaostrzen, lecz doskwieraja mi efekty uboczne (mam taki swiad, ze dzis mam trzecia noc jak nie spie).

Awatar użytkownika
jaryszek
Aktywny ✽✽✽
Posty: 805
Rejestracja: 25 maja 2006, 11:56
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Sterydoopornosc

Post autor: jaryszek » 04 gru 2006, 13:07

a to swedzenie jestes pewien ze to od azatiopiryny ?

Bo ja gdzies czytalem ze azatiopiryna moze zle wplywac na watrobe ,a ta gdy sie "oczyszcza" to moze wywolywac piekelne swedzenie ;p
Chroba:CU, Stan:zaostrzenie Leki: Asamax 500mg(3x2), Metypred 32mg, Calperos 1000mg,azathrioprine 50mg(1x2),Waga/Wzrost:50/171 Brak typowej remisji od 4 lat /Jestem pacjentem prof. Paradowskiego we Wrocławiu.

Co nas nie zabije, to nas wzmocni...

Sebastian
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 2006, 10:34
Choroba: CU
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Sterydoopornosc

Post autor: Sebastian » 06 gru 2006, 20:53

Pewności nie mam czy to swędzenie jest od Azatiopryny, ale jeśli chodzi o piekielne swedzenie to napewno jest to adekwatna nazwa do mojej dolegliwości. Czy są jakieś badania, które mogą stwierdzic czy to jest właśnie od wątroby i czy mozna jakoś temu zapobiec? Jest w tej chwili najbardziej uciazliwy dla mnie problem zwiazany z CU.
Dzieki za pomoc

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sterydoopornosc

Post autor: Mamcia » 06 gru 2006, 21:04

Wielka księga mówi, że jednym z wielu działań niepożądanych azatiopryny może być świąd skóry, czylipopularnie swędzenie.
mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Sebastian
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 2006, 10:34
Choroba: CU
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Sterydoopornosc

Post autor: Sebastian » 07 gru 2006, 10:33

A czy mozna jakos temu zaradzic, albo chociaz zminimalizowac to swedzenie? Bo tego nie da sie zniesc na dluzsza mete. Jak tak dalej pojdzie to bede musial Azatiopryne odstawic.

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”