Strona 5 z 21

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 27 paź 2010, 14:06
autor: gregtech
Biore ENTOCORT 3 miesiące, mam skutki uboczne : :neutral:
1. Cholesterol podskoczył ze 180 (badanie przed braniem entocortu) do 240 po 3 miesiącach brania !!!!!!
2. Trójglicerydy podskoczyły z 70 na 192 (przy normie laboratoryjnej 50-150)
2. Wypryski (pryszczyki) na czole
3. Przytyła twarz - ale akurat to mnie cieszy
4. Faktycznie tłuszczyk odkłada się na brzuchu co mnie martwi bardzo, ciekawe czy ćwiczenia cos dadzą aby zrzucić tłuszczyk z brzuchu bo będzie śmiesznie reszta chuda a brzuch gruby : :neutral:

Niespodziewałem się że ENTOCORT spowoduje takie skutki uboczne chodzi głównie o Cholesterol, Trójglicerydy, Wypryski i tłuszczyk na brzuchu, myślałem ze po ENCORTONIE prędzej takie coś :/

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 27 paź 2010, 16:29
autor: Agu
Z tymi badaniami krwi, to rzeczywiście masakra. Nie wiedziałam, że coś takiego w ogóle jest możliwe! A co na to lekarz??

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 27 paź 2010, 17:31
autor: Maalgorzata
Miałam nadzieję, że mnie skutki uboczne nie dotkną, ale nie udało się. na razie tyję, ale to nic złego w moim przypadku. Ale poliki mam okrąglejsze. Najgorsze, że latam do ubikacji co godzinę. Inaczej mam wrażenie, że pęknie mi pęcherz. I nie wiem czy to możliwe, że od sterydów tak mam? (Metypryd 20 mg)
A do tego czuję się osłabiona, zmęczona, senna. :(

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 27 paź 2010, 17:57
autor: Piciu
Maalgorzata pisze: Ale poliki mam okrąglejsze
-
- tym się nie martw to tzw efekt chomika zniknie jak przestaniez brać sterydy.
Maalgorzata pisze:Inaczej mam wrażenie, że pęknie mi pęcherz
- wydaje się mi, że to zapalenie pęcherza.
Maalgorzata pisze:A do tego czuję się osłabiona, zmęczona, senna
, często tak mam . Leki ,choroba robią swoje.
Wyniki krwi pokazy że masz niskie żelazo?
_________________

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 27 paź 2010, 19:57
autor: Maalgorzata
zelazo mialam badane przed przyjmowaniem, bylo nieco ponizej normy. Delikatnie. Myslicie, ze po 6 dniach brania sterydow nogloby spasc?

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 28 paź 2010, 08:20
autor: stillla
Mamcia pisze: 2. Jeśli już bidesonid dojelitowy to dawkowany 3 kaps jednorazowo
Mamciu a czy ostatnio przypadkiem nie zmieniło się coś w tej kwesti?
Mój mąż brał Budesonid (obecnie Entocort) w dawce 3 kaps jednarozowo. Tak zalecił mu lekarz prowadzący. W zeszłym tygodniu w szpitalu lekarz powiedział, że ostatnio zmieniono pogląd i stwierdzono że dawkowanie 3 razy dziennie po 1 kaps jest skuteczniejsze. Mąż brał tak przez kilka dni ale wrócił do dawkowania 3 kaps jednorazowo, bo boi się że w ciągu dnia zapomni łyknąć.
Mam jeszcze pytanie dot przyjmowania kapsułek przed posiłkiem. Na ulotce Budenofalku pisze, żeby przyjmować poł godz przed posiłkiem a w Entocorcie nic nie wspominają (nie zauważyłam). Czy Entocort tez nalezy przyjmować przed posiłkiem?

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 28 paź 2010, 09:55
autor: gregtech
Mam pytanko czy w trakcie zażywania Entocortu kontrolował z Was ktoś poziom cholesterolu i trójglicerydów, czy też się podniósł jak w moim przypadku ?????

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 28 paź 2010, 11:31
autor: Mamcia
u Panny nic nie było. Podniósł się to znaczy do ilu??? A może zmieniłeś dietę?

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 28 paź 2010, 11:43
autor: gregtech
Mamcia pisze:Podniósł się to znaczy do ilu??? A może zmieniłeś dietę?

Witaj Mamciu
CHOLESTEROL , przed wprowadzeniem Entocortu 180 po 3 miesiącach leczenia 240
TRÓJGLICERYDY, przed wprowadzeniem Entocortu 70 po 3 miesiącach leczenia 192

Diety nie zmieniałem , mięsa nie jem z wyjątkiem drobiu raz w tygodniu, olejów nie używam tylko oliwe z oliwek, nie wiem skąd taki wzrost, podejrzewam steryd.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 28 paź 2010, 12:10
autor: toczka
no wlasnie jak powinno sie stosowac sterydy?
Wiem, ze Encorton w trakcie posilku. A Entocort?

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 30 paź 2010, 17:54
autor: aleksandra_ff
Od dosłownie kilku dób biorę entocort i jestem dzisiaj bardzo słaba i leżę cały dzień, ale tłumaczę to też sobie ciężkim tygodniem na uczelni. Czytałam już, że sterydy działają na psychikę, ale u mnie w nocy był dzisiaj jakiś koszmar... i nigdy wcześniej mi się nic takiego nie zdarzyło. Nagle się obudziłam i mimo że jestem w domu za nic nie wiedziałam gdzie jestem, wszystkich budziłam, zapalałam światła, cały czas mówiłam, że idę na wykład i miałam straszne urojenia, a była 3 w nocy... Jak już się uspokoiłam to serce mi tak strasznie waliło, że i tak już nie mogłam spać. Jestem przerażona tym co się ze mną dzieje i boję się, że to się będzie powtarzać :cry:
jeszcze mi tylko brakuje żebym psychotropy zaczęła łykać;/

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 30 paź 2010, 18:17
autor: toczka
Ojeej, biedactwo! Jestes pewna, ze to z entocortu? Moze to efekt ciezkiego tygodnia na uczelni, stresu i zmeczenia? Albo to taki jednorazowy incydent. Ten steryd dziala z opoznieniem, wiec chyba po dwoch dniach nawet nie zdazy zareagowac na jelita, a co dopiero dac jakies skutki uboczne (ktore sa o niebo mniejsze niz w przypadku Encortonu). Moze juz wiecej nie bedzie takich akcji?
Ja na poczatku brania sterydow tez bylam oslabiona. Bardziej z ubytku krwi. A teraz jak po malutku zaczyna sie wszystko uspokajac to odzyskuje sily. Oby u Ciebie tez tak bylo!

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 30 paź 2010, 21:41
autor: aleksandra_ff
Wiem toczka, , czytałam, że efekty brania sterydów odczuwa się po jakimś czasie. Ta cała akcja pewnie przez to, że panicznie się boję, że przytyję, spuchnę, pojawi się jakieś owłosienie itd...Cały czas myślę o tych sterydach. Co chwilę patrzę w lustro czy mi poliki nie puchną, zaczęłam mniej jeść..wiem, że to jest głupie i zdrowie jest najważniejsze, ale nie chcę straszyć na ulicy. Niby budenosid nie ma tak drastycznych skutków ubocznych, ale mój organizm zawsze fatalnie reaguje na leki. Także szykuję się na najgorsze.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 30 paź 2010, 23:27
autor: toczka
aleksandra_ff pisze:Wiem toczka, , czytałam, że efekty brania sterydów odczuwa się po jakimś czasie. Ta cała akcja pewnie przez to, że panicznie się boję, że przytyję, spuchnę, pojawi się jakieś owłosienie itd...Cały czas myślę o tych sterydach. Co chwilę patrzę w lustro czy mi poliki nie puchną, zaczęłam mniej jeść..wiem, że to jest głupie i zdrowie jest najważniejsze, ale nie chcę straszyć na ulicy. Niby budenosid nie ma tak drastycznych skutków ubocznych, ale mój organizm zawsze fatalnie reaguje na leki. Także szykuję się na najgorsze.
przybij piatke! Ja mam dokladnie to samo. Obsesja na temat wygladu jest silniejsza od dbalosci o zdrowie. Niestety :/
Ale powiem Ci, ze po jakims czasie zapomina sie o kolejnym stanieciu na wadze! :)

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 31 paź 2010, 00:32
autor: aleksandra_ff
Jednak kobieta drugą kobietę zawsze zrozumie :roll:
Wiem.... głupota, ale strach, że dostanę od sterydów w gratisie te wszystkie mankamenty mnie paraliżuje. Byłam u trzech lekarzy i miałam nadzieję, że któryś z nich nie zleci mi sterydów, tak się nie stało, więc widocznie nie ma wyjścia. Nie chce mi to obrzydliwstwo przez gardło przejść, ale łykam żeby te flaki uratować. Mam nadzieję, że szybko pożegnam się ze sterydami, bo wizja dostania syfów na twarzy, do tego opuchniętej, jakoś mnie demotywuje :cry:
toczka, dzięki za słowa otuchy :roll: