Jest źle

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7789
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Jest źle

Post autor: obyty.z.cu » 13 sty 2009, 19:45

[cytat usunięty na prośbę użytkownika]
spokojnie, to tylko choroba, przeciez umiesz sobie z nia radzic, czasem po zmniejszeniu sterydow tak sie dzieje, czasem warto przedluzyc o kilka dni wyzsza dawke i znow sprobowac zejsc.
4 x wc to przeciez ledwie przypomnienie, dla innych to wynik nieosiagalny, moze warto zebys sobie zaundowala cos rozkurczowego, no-spa 80 albo cosik w tym rodzaju, do tego herbatka z melisy...
i pisz, zawsze to jakies zajecie lepsze niz "czytanie" siebie.
Trzymaj sie .
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
Cinimini
Znawca ❃❃
Posty: 2451
Rejestracja: 27 maja 2006, 10:25
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: Cinimini » 13 sty 2009, 20:03

Wiesz Pandzia, ja pamiętam, że sterydy zawsze działały na mnie depresyjnie...(poza pierwszym etapem kiedy to jest 'powder'). Zawsze miałam doła, nie mogłam patrzeć w lustro, miałam wrażenie, że wcale mi nie pomagają, a wręcz jest gorzej... Być może z Tona też tak jest i ten stan to 'Twoja głowa'... Ja w takich sytuacjach z reguły wczytywałam się w książki o samoakceptacji i dużo rozmawiałam z ludzmi z forum. Trzymaj sie kochana i pamiętaj, że jesteśmy dla Ciebie :* .

A 4 razy wc ... to naprawdę pozytywny wynik ;)
Certolizumab od lipca'08 do lutego'11 -
Była zakwalifikowana do resekcji j. grubego na 12/04/2011, ale zwiała spod noża :D
Remicade od 24/02/2012 - 07/01/2013 - odstąpiono od leczenia ze wzg. na CIĄŻĘ !! :D

JELITKO JESTEŚ ZDROWE !!

Obrazek

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 176
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jest źle

Post autor: Avs » 14 sty 2009, 10:11

ja tez mam dziwne samopoczucie troche. glowa mnie lekko czasem boli, jestem troche glodny, troche zjem juz jestem przepelniony, jak jestem przepelniony to brzuch mnie boli (a nigdy wczesniej tak nie mialem) i to dziwnie: rano ok 4 sie budze z pelnym brzuchem kolo sledziony, nad pepkiem pustka a w okolicach mostka tez "zapchane" i nacisk. z rana jest wlasnie najgorzej, jak juz zasne to jest ok. potem sniadania nie jem za bardzo, i dopiero jak zjem smaczny obiad to mi przechodzi wszystko i dopiero przed spaniem sie budza dolegliwosci.

P.S czy nam wolno pic melise? gdzies czytalem ze ziol nie wolno. (a co z mieta?)

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7789
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Jest źle

Post autor: obyty.z.cu » 14 sty 2009, 12:03

Avs pisze:jak juz zasne to jest ok. potem sniadania nie jem za bardzo, i dopiero jak zjem smaczny obiad to mi przechodzi wszystko i dopiero przed spaniem sie budza dolegliwosci.
kazdy ma inaczej.Kiedys nie umialem sie zmusic do sniadania. Teraz wymuszam na siebie conajmniej 5 posilkow, w tym koniecznie sniadanie przed tabletkami.
Wlasnie o to chodzi, leki inaczej dzialaja po posilku,poza tym, organizm nauczony do "dokarmiania" o w miare stalych porach potrafi sie tak ustawic , by miec komfort dokarmiania. Nie magazynuje , nie utrudnia...i nie boli.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: Natalka » 14 sty 2009, 13:12

Pandzia, ja też myślę że te objawy to efekt zmniejszenia dawki sterydu, ale organizm się przyzwyczai, z resztą chyba już się zaczął przyzwyczajać. Miałam podobnie jak schodziłam z Encortonu, nagle zniknął pałer i sztucznie wywołany świetny humor, a było tak fajnie :wink: na sterydkach.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
tom-as
Ekspert ✿✿
Posty: 6438
Rejestracja: 22 lut 2006, 14:49
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien / Las

Re: Jest źle

Post autor: tom-as » 14 sty 2009, 13:25

a więc może zmiana tematu wątku na ... było źle.. jest lepiej ;-)

77joanna
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:12
Choroba: CD
województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: 77joanna » 20 sty 2009, 21:50

Ja od niedawna biore dopiero encorton ale czuje sie po nim jak na odlocie, teraz biore dawke 20mg na dobe i tak przez miesiac potem zacznie sie zmniejszanie dawki.
Joanna

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7789
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Jest źle

Post autor: obyty.z.cu » 20 sty 2009, 22:04

77joanna pisze:od niedawna biore dopiero encorton ale czuje sie po nim jak na odlocie
sterydy dobrze dobrane maja to do siebie , ze potrafia zadzialac w miare szybko, a wtedy, zanikaja wczesniejsze bole i pewnie stad ten "power" czy "odlot".
Ludzie roznie reaguja, jedni tyja, inni puchna, dostaja chomikowa opuchlizne :razz: .
Najwazneijsze, ze staja sie podstawa do remisji.
tom-as pisze:... było źle.. jest lepiej
normalnie optymista jestes jak zawsze i dobrze...
moja ostatnio uzywana odpowiedz to: bylo lepiej, oby gorzej niebylo !
czyli jestem jak to okreslil moj lekarz - umiarkowany optymista :oops: :razz:
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

exa
Doświadczony ❃
Posty: 1741
Rejestracja: 28 sie 2006, 19:13
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź/Piaseczno

Re: Jest źle

Post autor: exa » 21 sty 2009, 18:46

[cytat usunięty na prośbę użytkownika]
i zawsze lepiej tego się trzymac.. :wink:
choruję od 96 roku, diagnoza od 98, remisja: od 2004 z 3 miesięczną przerwą:) bez leków (nie polecane)

elizabet-70
Początkujący ✽✽
Posty: 235
Rejestracja: 30 wrz 2008, 13:33
Choroba: CU
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: okolice Starachowic
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: elizabet-70 » 08 lis 2009, 19:17

Wybaczcie jak się już naprzykszam, ale teraz to jest ze mną żle.Biorę sobie ten bubenofalk w piance już 5 dawek i nie mogę go utrzymać dłużej jak godzinę.Biegunki się nasilają w sumie sama woda i krew.Do profesor mam dzwonić po 2 tygodniach brania leku.Czuję się żle jestem słaba już nie wychodzę z domu a z łóżka jeszcze muszę.
Co mam robić, czekać jeszcze na efekt?Poradzcie coś bo już boje się sama w domu zostać.
ela

Awatar użytkownika
Wojtas
Początkujący ✽✽
Posty: 74
Rejestracja: 02 cze 2005, 14:39
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: Wojtas » 08 lis 2009, 19:36

Uważam, że nie powinnaś czekać aż 2 tygodni na kontakt z lekarzem skoro jest ciągłe pogorszenie. Ja w zeszłym roku też czekałem, właśnie ok. 2 tygodni mimo pogorszenia żeby skończyć brać zapisane leki (wlewki hydrokortyzon), leki nie pomogły a mój stan pogorszył się aż tak że przez miesiąc dochodziłem do siebie w szpitalu...
Wiec nie czekaj, jeśli nie ma poprawy...
2005- Diagnoza CU
2011- J-Pouch

http://wojtivreen.bandcamp.com/

exa
Doświadczony ❃
Posty: 1741
Rejestracja: 28 sie 2006, 19:13
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź/Piaseczno

Re: Jest źle

Post autor: exa » 09 lis 2009, 05:06

elizabeth...nie czekaj, jeśli gwałtownie się pogarsza!
choruję od 96 roku, diagnoza od 98, remisja: od 2004 z 3 miesięczną przerwą:) bez leków (nie polecane)

elizabet-70
Początkujący ✽✽
Posty: 235
Rejestracja: 30 wrz 2008, 13:33
Choroba: CU
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: okolice Starachowic
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: elizabet-70 » 10 lis 2009, 13:02

Dziś mam wizytę o 19.00 u swojego gastro nie mogę się dodzwonić do prof.
Chociaż prawdę powiedziawszy jak już mam leżeć w szpitalu to wolałabym w MSWiA,próbuję nadal.
ela

elizabet-70
Początkujący ✽✽
Posty: 235
Rejestracja: 30 wrz 2008, 13:33
Choroba: CU
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: okolice Starachowic
Kontakt:

Re: Jest źle

Post autor: elizabet-70 » 11 lis 2009, 12:01

Dostałam skierowanie od swojego gastro do MSWiA bo u mnie nie ma bliżej takiego oddziału.Tylko dziś święto od rana dzwonię i nic, czuje się fatalnie.
Może ktoś ma pomysł jak się tam najszybciej dostać,czy jakbym pojechała to mnie przyjmą?
ela

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4327
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Jest źle

Post autor: -Ania- » 11 lis 2009, 12:07

Jak ja mam skierowanie do szpitala to pakuje walizkę i jadę na oddział.
Zawsze mnie przyjmują.

ania
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”