adalimumab = humira

Rekombinowane ludzkie przeciwciało monoklonalne.
Zalecenie: Leczenie umiarkowanej i ciężkiej czynnej postaci Choroby Leśniowskiego Crohna i Wrzodziejące Zapalenie Jelita Grubego
Preparaty na rynku polskim zawierające adalimumab roztwór do wstrzykiwań
Hulio, Humira, Hyrimoz, Imraldi

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
agaku1
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 29 mar 2009, 21:17
Choroba: CU u rodzica
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: adalimumab = humira

Post autor: agaku1 » 27 cze 2009, 22:03

"nasilony proces zapalny z owrzodzeniami w zstępnicy, esicy i odbytnicy", czyli dolny odcinek jelita. Pentasę dostaje w czopkach, a wleki dostawała z Hydrocortysonu, ale to tylko pogorszyło sprawę, bo krew lała sie strumieniami. Azatrop. podaję córce od kwietnia br. (1x50mg).

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: adalimumab = humira

Post autor: Mamcia » 27 cze 2009, 22:08

Ostanie prace mówią o tym, że najlepsze wyniki przynosi leczenie mesalazyną od pólnocy i od południa. Czyli poza czopkami - chyba lepsze byłyby wlewki, bo czopki nie działają w zstępnicy, oraz salofalk lub asamax doustnie. Ile córka ma lat i ile waży?
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

agaku1
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 29 mar 2009, 21:17
Choroba: CU u rodzica
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: adalimumab = humira

Post autor: agaku1 » 27 cze 2009, 22:15

Moja Mała ma 14 lat i waży ok.54 kg (waga przed sterydoterapią to 43-44kg).

Agaa
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2009, 17:54
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Przemyśl

Re: adalimumab = humira

Post autor: Agaa » 03 lip 2009, 19:26

To prawda starydy są straszne, sama wiele lat stosowalam to i teraz płacę za to cenę dość wysoką. I Mamcia ma Humire stosuję się u osob pełnoletnich, u dzieci stosuje sie remicade ale ten też zdaje się nie refundowany w leczeniu CU. Gdzie sie Twoja córka leczy, mi w klkinice w warszawie zmienili steryd z encortony na metypred ponoć ma mniej skutków ubocznych niż encorton, ale tego nie moge potwierdzic po zastosowaniu u mnie obiektywnie ponieważ juz jakiś czas temu stałam sie sterydoodporna?

agaku1
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 29 mar 2009, 21:17
Choroba: CU u rodzica
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: adalimumab = humira

Post autor: agaku1 » 16 lip 2009, 11:53

leczymy się w Łodzi w szpitalu na ul.Spornej. Córka właśnie skończyła encorton, teraz ma codziennie pentase, azatrop. i leki przeciwgruźlicze, bo próba wypadła dodatnio. Wiem, że już nigdy nie podam jej encortonu,jak trzeba bedzie to może entocort?

flash
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2004, 16:29
Choroba: CD
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: adalimumab = humira

Post autor: flash » 17 lip 2009, 14:08

Witam,
jestem chory na Crohna od 15 lat i brałem ten lek prawie przez 5 lat. Mogę potwierdzić działa rewelacyjnie to było 5 cudownych lat. U mnie nie pojawiły się żadne skutki uboczne, no może poza wagą, która wzrosła o kilka kilogramów za dużo ;). Lek wstrzykiwałem sobie sam, nie polecam ud, ja robiłem sobie zastrzyki w brzuch. W moim przypadku było to raz na tydzień. W tym okresie jedyne wizyty w szpitalu to raz na 3 miesiące na badania kontrolne, wydanie leku. Pod koniec 3 roku pojawiła się u mnie szczelina odbytu, trochę krwawiła ale dało się z nią żyć, wystarczyło na przemian smarować Nitrocardem i Proctosone. Niestety pod koniec 2008 roku szczelina zmieniła się przetoki i zakończył się program w ramach którego dostawałem Humirę. W tej chwili ma założoną stomię na esicy , przetoki właśnie się odnowiły. Zaczynają mnie boleć stawy, co w moim przypadku oznacza, że zbliża się nawrót choroby. I jak wynika z mojego doświadczenia po tak długim przyjmowaniu leku remisja trwała "tylko" kilka miesięcy po jego odstawieniu. Z drugiej strony w czasie kuracji i po niej nie oszczędzałem się jestem czynny zawodowy, nawet za bardzo, do połowy 2008 roku uprawiałem wszystkie sporty bez ograniczeń. Udało mi się w międzyczasie sklonować, w jednym rzucie dwa razy ( Jaś i Małgosia) ;)

pozdrawiam
Tomasz

rybeńka
Początkujący ✽✽
Posty: 114
Rejestracja: 12 kwie 2008, 21:32
Choroba: CD u dziecka
województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: adalimumab = humira

Post autor: rybeńka » 29 lip 2009, 20:37

Czy Humira może być podawana, gdy brało się Remicade? Czy faktycznie działa na ropnie i przetoki? Szukam cudownego środka na ich wyleczenie. Stomii - nie!
Tomek 25 lat, 56 kg, 173 cm.
Leki: Asamax, Imuran, Aspargin, Alfadiol, Ostolek
3 dawki Remicade
2 lata Humiry
3 dawki Remicade
rok przerwy
Remicade IV 2014 - III 2015

wyrzyko
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 29 lip 2009, 04:27
Choroba: CD
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Chicago

Re: adalimumab = humira

Post autor: wyrzyko » 30 lip 2009, 06:31

Czesc wszystkim. Na forum jestem pierwszy raz. Crohn mam od ok 6 lat. Tyle lat mieszkam w USA i choroba obiawila sie pod wplywem stresu emigranta. Nawroty mialam chyba ze 4 razy i wszystkie w stresujacych dla mnie sytuacjach (slob, narodziny pierwszego dziecka- wczesniaka). Leczona bylam mesmlamina, prednisone jakos pomagalo, byly remisje bezlekowe. Jak zaszlam w ciaze znowu nawrot. Nowy lekarz przepisal mi Entocort 3mg(budesonide)- bespieczny dla dziecka- pomoglo, czulam sie dobrze. Po porodzie lekarz prubowal mi odstawic zmniejszajac dawli ten lek dwa razy i ciagle dyly nawroty( biegunka, bol brzucha i utrata wagi). Wkoncu powiedzial ze bede musiala przyjac Humira. Duzo czytalam o tym leku niby dobry, ale duzo skutkow ubocznycz (gruzlica, a nawet rak). Nie wiem czy go brac czy moze jest cos jeszcze innego, dodam ze lekarz nie zrobil mi zadnych badan, a ostatnia endoslopie mialam ze 4 lata temu.. Umnie chyba nie jest tak zle, mam skurczowe krutkie bole brzucha i biegunke i trace wage- tzn. wiem ze to tez zle ale jak czytam o osobach i ich obiawach to .... Moze jakas dieta i slabsze leki by mi pomogly, no i jakie powinnam miec badania zrobione. z gory dziekuje za wypowiedzi i rady.

rajan
Aktywny ✽✽✽
Posty: 872
Rejestracja: 14 cze 2007, 00:15
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: ...

Re: adalimumab = humira

Post autor: rajan » 30 lip 2009, 08:51

wyrzyko, skoro masz crohna to zmień chorobę w profilu na CD.

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2418
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: adalimumab = humira

Post autor: kasinp » 30 lip 2009, 11:27

wyrzyko, ja dostawalam humire , jestem zadowolona , nie czytaj tak doslownie ulotki o skutkach ubocznych bo zwariujesz , mi nie wytąpily zadne procz zaczerwienienia w miejscu wstrzyknięcia , byl maly obrzek przez dobę , a czuje sie swietnie i troche przytylam a napeno juz nie chudne bo caly czas sprawdzam wage , nic nie boli .

wyrzyko
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 29 lip 2009, 04:27
Choroba: CD
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Chicago

Re: adalimumab = humira

Post autor: wyrzyko » 30 lip 2009, 22:02

A co do badan? Jakie powinnam miec zrobione , jak czesto, jakiw wy robicie? Chodzi mi juz ogolnie przy Crohn, bo mi zadnych nie robia, chyba to nie dobrze.

rajan
Aktywny ✽✽✽
Posty: 872
Rejestracja: 14 cze 2007, 00:15
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: ...

Re: adalimumab = humira

Post autor: rajan » 30 lip 2009, 22:07

wyrzyko, o badaniach to mamy cały dział: viewforum.php?f=35
to sobie poczytaj ;)

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2418
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: adalimumab = humira

Post autor: kasinp » 31 lip 2009, 12:04

ja do humiry mialam probe tuberkulinową , rezonans jelit, badania krwi, rtg pluc i nie pamietam co jeszcze

wyrzyko
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 29 lip 2009, 04:27
Choroba: CD
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Chicago

Re: adalimumab = humira

Post autor: wyrzyko » 31 lip 2009, 19:37

dziekuje za odpowiedz. jestem tu nowa, troche sie gubie co i gdzie mam szukac, dajcie mi troche czasu a bede lepiej kozystac z forum

rajan
Aktywny ✽✽✽
Posty: 872
Rejestracja: 14 cze 2007, 00:15
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: ...

Re: adalimumab = humira

Post autor: rajan » 29 sie 2009, 19:26

Pytanie od elwirki: "Czy kogoś po podaniu humiry, na drugi dzień w miejscu jej podania, bolał brzuch?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Adalimumab”