Nowe metody leczenia - warsztaty w Lublinie

czyli smutki i radości posiadaczy CU i CD, wypróbowane sposoby radzenia sobie ze stresem etc.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Gaierro
Debiutant ✽
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: lubelskie
Kontakt:

Nowe metody leczenia - warsztaty w Lublinie

Post autor: Gaierro » 18 lut 2008, 10:18

Witam Serdecznie. Studiuję psychologię w KUL. Piszę pracę magisterską o astmie oskrzelowej, ale moje zainteresowania psychosomatyczne sprawiły że natrafiłem na nowy kierunek w medycynie i psychofizjologii PNI (psychoneuroimmunologia). Choć w jest on, z racji kosztów badań praktykowany głównie w USA, można zachwycić się jak bardzo umysł u ciało stanowią "jedną maszynkę" :).
W dniach 14-16 lutego odbyło się w Lublinie sympozjum na którym gościliśmy PhD Donalda Mossa zajmującego się Medycyną Umysłu-Ciała (biofeedback) w nurcie medycyny opartej na dowodach. Zapoznawał nas z metodami leczenia w USA i konkluzja była dość szokująca. W Polsce Crohników, osoby z zespołem jelita drażliwego leczy niemal tylko biomedycznie.
W USA podstawową metodą terapii jelita drażliwego jest Protokół Hipnozy Uniwersytetu Północnej Karoliny, który właśnie do tego schorzenia jest przeznaczony.
Spytałem o techniki stosowane w stosunku do L-C i otrzymałem odpowedź że oprócz naturalnie farmakoterapii i stndardowych procedur medycznych stosowana jest z wielkim powodzeniem medycyna umysłu-ciała: hipnoza i biofeedback. Mówił że w niektórych przypadkach zdarza się że wyniki są tak dobre że gastroenterolodzy cofają diagnozę o chorobie L-C.
Cóż nie zachwycałbym się na razie tym zbytnio, gdyż Polski nurt biofeedbacku dopiero się tworzy, a zanim wejdzie do publicznej służby zdrowia sporo wody jeszcze w Wiśle upłynie. Zdaniem Mossa wejść musi gdyż stanowi ogromną oszczędność dla systemu opieki zdrowotnej.
Moja konkluzja z tych wykładów jest taka: dobre leczenie L-C to:
-standardowa farmakoterapia i inne interwencje medyczne