Strona 1 z 1

Drżenie mięśni

: 13 paź 2017, 14:09
autor: mikolaj.cu
Cześć,

Od paru lat choruję na CU. Czy ktoś z Was miał problemy z ciągłym przemęczeniem, drżeniami mięsni, powiek itd. przy tej chorobie? Zastanawiam się czy przy CU mogą wystąpić niedobory witamin i minerałów. Jeśli tak to co oprócz magnezu powinienem zacząć przyjmować? Byłem z tym problemem u dwóch neurologów. Dostałem witaminy z grupy B, jednak drżenia nie ustały. Jestem akutalnie w stanie remisji. Wypijam około dwóch kaw dziennie, które mogłaby wypłukiwać również magnez. Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam i życzę zdrowia :)

Re: Drżenie mięśni

: 13 paź 2017, 14:32
autor: Anette28
a badałeś ciśnienie?
nadczynność tarczycy?

Re: Drżenie mięśni

: 13 paź 2017, 14:39
autor: mikolaj.cu
Cisnienie w normie, podwyższony puls, lecze sie lekami przeciwzakrzepowymi. Nadczynnosc tarczycy raczej nie badałem... Podczas ostatniej hospitalizacji 4 miesiące temu TSH miałem w normie. Powienem zrobic jeszcze jakies badanka?

Re: Drżenie mięśni

: 13 paź 2017, 17:18
autor: Tubisia
Wszystkie opisane przez Ciebie objawy mogą również wystąpić przy braniu leków na NZJ. Można co najwyżej zmienić leki na inne. Ja miałam niekontrolowane ruchy rąk i drżenie dłoni - wszystko ustało po odstawieniu azy i sterydów, ale w trakcie ich brania niestety neurolog przepisał mi lek na Parkinsona.

Re: Drżenie mięśni

: 13 paź 2017, 17:55
autor: Anette28
Tubisia pisze:Wszystkie opisane przez Ciebie objawy mogą również wystąpić przy braniu leków na NZJ. Można co najwyżej zmienić leki na inne. Ja miałam niekontrolowane ruchy rąk i drżenie dłoni - wszystko ustało po odstawieniu azy i sterydów, ale w trakcie ich brania niestety neurolog przepisał mi lek na Parkinsona.
też tak myślałam, ale tak mi się wydaje, że nie bierze obecnie leków mikołaj

Re: Drżenie mięśni

: 14 paź 2017, 10:15
autor: mikolaj.cu
Z leków tylko mesalazyna a dokładnie asamax

Re: Drżenie mięśni

: 14 paź 2017, 10:18
autor: Anette28
A od kiedy masz remisję?

Re: Drżenie mięśni

: 14 paź 2017, 10:20
autor: mikolaj.cu
Już ponad pol roku

-- 14 paź 2017, o 09:24 --

Macie pomysł do jakiego lekarza mógłbym się z tym udać lub jakie badanka dodatkowo zrobić? Gastrolodzy mówią, że to problemy neurologiczne nie związane raczej z CU. Neurolodzy przepisują z kolei po prostu witaminy i nic z tym wiecęj nie robią, a objawy nadal się utrzymują. Może zrobić badania krwi pod kątem magnezu, potasu itd? Może rzeczywiście wchłanianie minerałow/witamin jest zaburzone w CU?

Re: Drżenie mięśni

: 14 paź 2017, 11:38
autor: Dansa
Ja mam przepisywane od neurologa witaminy z gr B i lek zwiotczający mięśnie Na jakiś czas pomaga Tylko że u mnie (oprócz drżenia) jest jeszcze uczucie parzenia mięśni :shock:

Re: Drżenie mięśni

: 14 paź 2017, 16:41
autor: Tubisia
mikolaj.cu pisze:Może zrobić badania krwi pod kątem magnezu, potasu itd? Może rzeczywiście wchłanianie minerałow/witamin jest zaburzone w CU?
Nie może, tylko na pewno. W każdym NZJ jest problem z wchłanianiem mikro i makroelementów.Co do leków - nie bierzesz od pół roku leków, ale one nadal są w organizmie, zanim się z niego wytrącą może minąć jeszcze trochę czasu.
Dansa pisze: Ja mam przepisywane od neurologa witaminy z gr B i lek zwiotczający mięśnie Na jakiś czas pomaga Tylko że u mnie (oprócz drżenia) jest jeszcze uczucie parzenia mięśni :shock:
Co przypadek NZJ, to wszystko inaczej niestety.

Witaminy z grupy B mają za zadanie odbudowywać końcówki nerwów, a to też trwa.

Re: Drżenie mięśni

: 14 paź 2017, 16:47
autor: mikolaj.cu
Z leków nigdy nie brałem nic innego niż mesalazyna na CU, także jeśli to nie wina mesalazyny to pewnie przyczyny nie należy szukać w samych lekach na CU. Dzięki za porady, wykonam jakieś podstawowe badania witamin, magnezu, potasu, wapnia, itd...

-- 18 paź 2017, o 15:06 --

Mam już wyniki badania krwi, wszystko w normie łącznie z TSH, także nie wiem skąd u mnie opisane w tym wątku objawy.

Re: Drżenie mięśni

: 02 gru 2017, 22:47
autor: Brawurka
Mi drżą mięśnie i czasem mammroczki w oczach przy dużych niedoborach Potasu.