Spada mi ilość płytek krwi??

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
milkusia11
Początkujący ✽✽
Posty: 164
Rejestracja: 31 sty 2007, 07:59
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: legnica
Kontakt:

Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: milkusia11 » 08 wrz 2007, 23:28

Od jakiegoś czasu spada mi liczba PLT płytek krwi najpierw było o kilka a teraz już o kilkadziesiąt biore salofalk 4 dziennie i kwas foliowy niewiem czy to mzoe byc spowodowane braniem tych lekow czemu tak jest??czy jest powod do niepokoju?innych wynikow dokladnych nie robilam jedynie morfologie wszystko jest ledwo w normie ale w normie np cos jest od 100-120 to ja mam 102,hemoglobina jedynie 12,5.
Milkusia11

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: ranka » 08 wrz 2007, 23:31

ale ile masz tych plytek?
ani przy salofalku,ani przy kwasie nie pisze nic o powodowaniu maloplytkowosci.

jesli chcesz interpretacji to napisz dokladne wyniki.
Obrazek

Awatar użytkownika
PawełS
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2007, 01:16
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Witaminki

Post autor: PawełS » 06 kwie 2008, 20:37

Ja tez mam niskie płytki i zarzuciłem sobie witaminke B12 i kwas foliowy powinno pomoc ale dam znac za 2 tyg po kolejnych badaniach :) nie zaszkodzi a moe pomoc wiec w dupke B12 :)

loko
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 05 maja 2008, 23:25
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: loko » 19 maja 2008, 21:39

ja tez mam za malo plytek krwi a za duzo czerwonych krwinek- smieszne to ze nie moge;-/ mialem robione badania krwi, ob i cos tam jeszcze ostatnio i se przegladalem je i zobaczylem tylko ze te 2 rzeczy sa za malo i za duzo a reszta w normie. moze mi ktos powiedziec co to oznacza??

loko
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 05 maja 2008, 23:25
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: loko » 20 maja 2008, 16:36

biore asamax, debridat, biogaje i od czasu do czasu(czyli srednio 4 razy w tyg,ale tylko z rana. dzienna dawaka nie przekracza 2 tabsów) stoperan. i tak to juz jem od miesiaca, ale przerywam bo nic nie pomaga mi taka kombinacja leków;-/ trzeba sie wybrac do innego specjalisty.

sebek
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 04 lis 2008, 08:17
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: kuj-pom

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: sebek » 15 gru 2008, 22:41

Ponawiam pytanie. Od jakiś kilku miesięcy płytki wychodzą albo tuż nad dolną granicą albo trochę (10-20tyś) pod nią. Od 1,5 roku przyjmuję asamax 500 (2x3 czasem mniej). W ulotce nie doczytałem tego typu objawów (owszem piszą ale o czerwonych krwinkach, a także nie zalecają stosowania razem z lekami przeciw zakrzepowymi).
Do tego mam wrażenie od kilku miesięcy, że drżą mi ręce. Jakbym był cały czas przemarznięty a nie jestem. Może ktoś jeszcze?

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7760
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: obyty.z.cu » 15 gru 2008, 23:38

sebek pisze:Ponawiam pytanie. Od jakiś kilku miesięcy płytki wychodzą albo tuż nad dolną granicą albo trochę (10-20tyś) pod nią. Od 1,5 roku przyjmuję asamax 500 (2x3 czasem mniej
nic nie dzieje sie bez przyczyny...nauczono mnie jako podstawy,wszystkim lekarzom mowic jakie biore leki na cu..i to dziala....tzn. ze wielu lekarzy innych specjalnosci odstepuje od przepisania lekow albo zmienia je na inne....byc moze tu masz przyczyne...na Twoje pytanie pewnie lekarz odpowie...a ja jako amator..dodam...dieta czyni cuda.....
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: Mamcia » 16 gru 2008, 09:41

Dziłami niepożądanymi mesalazyny są - "bardzo rzadko eozynofilia, niedokrwistość, niedokrwistość aplastyczna, leukopenia, małopłytkowość, agranulocytoza, pancytopenia, neuropatia obwodowa...."
Czyli nieznaczne obniżenie liczby płytek może być skutkiem niepożądanym działania mesalazyny, ale
1. takie odchylenie jak u ciebie nie jest powodem do paniki
2. kontrola całego układu krzepnięcia powinna cię uspokoić.
3. należy pamiętać, że mesalzyna wpsółdziała z innymi lekami (np inhibitory pompy protonowej)
4. w NZJ częciej występują podwyższone płytki, co jest wskazaniem na toczący się proces zapalny.
5. wynik powinnaś skonsultować ze swoim lekarzem
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

sebek
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 04 lis 2008, 08:17
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: kuj-pom

Re: Spada mi ilość płytek krwi??

Post autor: sebek » 16 gru 2008, 21:33

dziękuje za odpowiedź :roll:

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Niskopłytkowość?

Post autor: Avs » 15 wrz 2009, 21:46

ostatnio w wynikach morfo- wyszla mi troche za mala liczba plytek krwi, i od tego czasu pojawiaja mi sie na dolnych konczynach dziwne plamy/wybroczyny etc.
jakies dwa tygodnie mialem z tym spokoj ale od kilku dni nie chca one zejsc a nadal mnie obsypuja (nie swedza), do tego od wczoraj zas nagle pojawia sie struzka krwi (a byl z tym spokoj ponad miesiac)
czy to wlasnie zwiazane z niska iloscia trombocytow?
jak je w takim razie mozna zwiekszyc? i pozbyc sie tego czegos i krwawien? - wziac na wlasna reke metronidazol?

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”