Mix dziwactw

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Mix dziwactw

Post autor: Avs » 12 sty 2009, 07:59

od jakiegoś czasu zaczynam zaś wchodzić w anemię (HB spadła do 9,9 - wynik sprzed tygodnia nie wiem jak teraz). i po raz pierwszy mam dziwne samopoczucie.
jestem trochę ciągle głodny, ale na jedzenie nie mam ochoty (chyba, że coś "lekkiego" - herbatnik, peptamen, kulki z mlekiem). pustke czuje w okolicach pepka, zas na wysokosci aorty czuje pelnosc i przez to nie mam jakos sily zeby jesc. dodatkowo jesli zjem troche czegos to po paru minutach ok 10. czuje iz glod troche zaspokoilem. czesto tez wydaje mi sie ze chce mi sie wymiotowac (czasem to robie). do tego troche pobolewa mnie glowa. najgorzej wlasnie jest z rana. czuje sie tez lekko slaby. pod wieczor glowa i slabosc mi przechodza, dostaje troche kolorow po twarzy a z jedzeniem jest roznie i tak.
wczoraj zjadlem kolo 19 mala porcyjke brzuch mialem pelny i dzis wstaje i glodu nie czuje. po 10 minutach, czuje zas glod. do tego dochodzi dziwny posmak czasem (slina tak jakby troche smaku wymiocin miala :neutral: ) no i zmienione smaki całkowicie mam (nutri drinki o dziwo mi juz nie smakuja jak zwykle, czasem nawet na wymioty mnie po nich zbiera, wszystkie smakuja jednakowo, czekoladowe kulki z biedronki z dolnej polki smakuja tak jak Chocapic - najlepsze moim zdaniem :wink: )

co powinienem zrobić by przezwyciężyć to coś?
rozważam telefon do lekarza ale na pewno od razu pojde lezec co mi sie za bardzo nie podoba - mimo ze to dla mojego dobra. choc jak nie przejdzie to i tak zadzwonie bo juz mam tego dosc.
dodam ze biore encorton (10-5 mg aktualnie + Kalipoz, Calperos, kwas foliowy, Ferrum (to biore jak mi sie podoba bo nie lubie tego syfu) - lekarz zapomnial mi dac do lekow Polprazol - wlaczyl mi go dopiero po miesiacu brania sterydow czyli kilka dni temu)

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4323
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Mix dziwactw

Post autor: -Ania- » 12 sty 2009, 11:03

moim zdaniem anemia + sterydy = Twoj stan

Tym bardziej, ze bierzesz encorton a nie entocort.
Tak ode mnie - Ciesz sie, ze nie masz depresji albo czegos gorszego...

pakują w ciebie sterydy plus zelazo w tabletkach to nic dziwnego, ze organizm wariuje.
Sterydy powodują uczucie glodu, zelazo zas, ze chce sie wymiotowac,
anemia moze powodowac zmiany w jamie ustnej oraz pomieszac smaki(ja przy anemii mam takieee zapalenie, ze trzeba antybiotyk na min 10 dni - of course dozylnie).

Nie jestem lekarzem, tylko pisze z doswiadczenia, bo wiele juz przeszlam i przechodze.

Moim zdaniem powinni Ci dac inny osłonowy, jakis lepszy, zabrac zelazo doustne,
zmienic steryd jesli sie da na entocort, dodac cos na psyche (zapobiegawczo, chyba, ze sie dobrze trzymasz i nie chcesz), dac jakis antybiotyk na jame ustną... a najlepiej przetoczyc krew, choc to nie jest takie latwe.

Na wlasną reke niczego nie zdzialasz... tak mi sie wydaje
no bo mozesz sobie kupic w aptece cos na stan zapalny jamy ustnej, ale kto wie, co tam dokladnie sie dzieje i czy ci pomoze. Moze okazac sie po prostu za slabe.
Jak nie mialam nic lepszego to bralam septolete, bo dziala odkazajaco, albo nystatyne, ale to na recepte.

ania
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Re: Mix dziwactw

Post autor: Avs » 14 sty 2009, 09:08

a czy takie cos moze dziac mi sie gdy nie biore czegos oslonowego tj Lacidofilu? bo mi sie wlasnie przypomnialo ze od jakiegos czasu go nie mam

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Mix dziwactw

Post autor: ranka » 14 sty 2009, 09:40

jaka dawke polprazolu dostales?
Obrazek

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Re: Mix dziwactw

Post autor: Avs » 14 sty 2009, 10:02

2x 20mg, dziś będzie tydzień odkąd biore

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4323
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Mix dziwactw

Post autor: -Ania- » 14 sty 2009, 11:50

Nie sądze by Lacidofil rozwiazał wszystkie Twoje wypisane tu problemy.
Ale jak widzisz sprawa zaintersował sie nasz forumowy specjalista, wiec ona wiecej pewnie ci powie na ten temat.

Ja pisalam tylko na podstawie swego doswiadczenia, bo anemie mialam kilkanascie razy, przetaczanie krwi mam nawet co 2 miesiace, stan zapalny jamy ustnej rowniez, glupie sterydy bralam kilka razy w swoim zyciu...

ania
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Re: Mix dziwactw

Post autor: Avs » 14 sty 2009, 15:28

to jest moje pierwsze zaostrzenie, pierwsze sterydy, pierwsza anemia itd.
czy afty w jamie ustnej swiadcza o nawrocie choroby/anemii?

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Mix dziwactw

Post autor: Natalka » 14 sty 2009, 16:33

Avs pisze:czy afty w jamie ustnej swiadcza o nawrocie choroby/anemii?
pisaliśmy już o aftach np. tu:
viewtopic.php?t=4029&highlight=afty
viewtopic.php?t=6346&highlight=afty
warto czasem użyć opcji Szukaj.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Re: Mix dziwactw

Post autor: Avs » 15 sty 2009, 21:21

przeanalizowalem troche te dziwne bole brzucha i jestem przekonany na 80% ze to po polprazolu. mimo wszystko jade jutro z powrotem do kliniki zeby mi z reszta cos zrobili.
niestety w salach nie ma internetu, a do szkoly nie mam ochoty chodzic, ale mam nadzieje ze karta WiFi wylapie mi cos

Avs
Początkujący ✽✽
Posty: 172
Rejestracja: 11 sty 2009, 15:03
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Olesno/Wrocław

Re: Mix dziwactw

Post autor: Avs » 15 sty 2009, 21:33

[cytat usunięty na prośbę użytkownika]

jest, ale dopchać sie tam to bedzie sztuka. poza tym zawsze lepiej miec swoj dostep nieograniczony, bo pisze kiedy mi sie nudzi ;) poza tym ma sie troszke prywatnosci i nie wyskakuje "cenzor" :)

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”