Dziwna wysypka

Choroby nie mające związku z jelitami

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
magda281
Znawca ❃❃
Posty: 2474
Rejestracja: 20 gru 2007, 11:55
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice warszawy

Dziwna wysypka

Post autor: magda281 » 23 lut 2008, 18:26

Mam dziwne krostki na dekoldzie, plecach i troche na twarzy.Swedzace,nie wiem moze to od lekow ale juz dosydz dlugo je biore i wczesniej nic nie mialam.Pozatym,boli mnie zoladek lub (i)watroba ciezko okreslic co to dokladnie i staw biodrowy promieniuje az do stopy i kluje okropnie wtedy w srodku stopy.Nie wiem ,moze ktos z was mi poradzi co to moze byc?
Kto nadzieje w innych pokłada,celu nie osiąga.

Awatar użytkownika
magda281
Znawca ❃❃
Posty: 2474
Rejestracja: 20 gru 2007, 11:55
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice warszawy

Re: Dziwna wysypka

Post autor: magda281 » 23 lut 2008, 20:37

dermatolog dopiero za 2 tyg.prywatnie bo nfz to pewnie za 2 mies.by bylo.ale ja pytam czy ktos ma doswiadczenie ,bo pozatym mam inne dolegliwosci :neutral:
Kto nadzieje w innych pokłada,celu nie osiąga.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Dziwna wysypka

Post autor: ranka » 23 lut 2008, 21:04

nie zmienilas zadnych kosmetykow?moze wlaczylas jakies nowe?
Obrazek

Awatar użytkownika
magda281
Znawca ❃❃
Posty: 2474
Rejestracja: 20 gru 2007, 11:55
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice warszawy

Re: Dziwna wysypka

Post autor: magda281 » 23 lut 2008, 23:05

nie kosmetykow nie zmienialam no moze balsam do ciala ale juz go uzywalam wczesniej. ale jak napisalam wczesniej sa i te bole w stawie i "zoladku"
Kto nadzieje w innych pokłada,celu nie osiąga.

Renata2
Początkujący ✽✽
Posty: 394
Rejestracja: 22 sty 2007, 21:36
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna wysypka

Post autor: Renata2 » 25 lut 2008, 17:54

a co bierzesz :?: Mnie uczuliło na azatioprynę /koszmarna wysypka/ plecy, dekolt, jak weszło na twarz, to odstawiłam, potem immuran- który u mnie powodował fatalne biegunki :!: Może to któryś z leków. A " chodzące"bóle stawów też miałam bolało 2-3 tygodnie, i przechodziło na inne stawy, np ramiona, potem biodra, potem kostki u nóg. Jak odstawiłam imuran -przeszło. może to uczulenie na lek :?: :???:
Renata2
asamax 500g 2-0-2
vedolizumab- lek biologiczny, 3 stopień programu
controloc 1-0-1
rutinoscorbin 2-0-2
witaminy

Awatar użytkownika
magda281
Znawca ❃❃
Posty: 2474
Rejestracja: 20 gru 2007, 11:55
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice warszawy

Re: Dziwna wysypka

Post autor: magda281 » 25 lut 2008, 18:23

no na lek to od razu by bylo -tak mi sie wydaje.moze juz za dlugo biore ten lek a on jest na krotki okres.?biore gasprid ,bioprazol,tribux,no-spa.lekow pochodnych aspiryny nie moge brac mam uczulenie(strasznie wymiotuje po nich) jutro ide do gastrologa bo doszly bole brzucha i palenie w watrobie lub zoladku ciezko zlokalizowac. :neutral:
Kto nadzieje w innych pokłada,celu nie osiąga.

Graga
Początkujący ✽✽
Posty: 169
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:49
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Dziwna wysypka

Post autor: Graga » 02 kwie 2008, 11:33

Kilka tygodni temu wyskoczyły mi chrostki głównie na dekolcie i kilka pojedynczych na twarzy i plechach. Detreomecyna zalecona przez lekarza rodzinnego nie pomogła, więc udałam się do dermatologa. Przepisała mi robioną maść oraz żel Clindacne i tu pojawia się problem. Po przeczytaniu ulotki z owego żelu zwątpiłam czy powinnam go używać, bo trzeba być szczególnie ostrożnym, jeśli choruje się na CU. Może ktoś z Was używał tego specyfiku i może się podzielić swoim doświadczeniem? Szkodziło czy nie? Po takich wizytach sukcesywnie zmniejsza się moja wiara w lekarzy...

Awatar użytkownika
izyda
Debiutant ✽
Posty: 48
Rejestracja: 07 gru 2007, 15:57
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dziwna wysypka

Post autor: izyda » 02 kwie 2008, 14:43

ja mam regularnie wysypki głównie na zgięciach łokci,na brzuchu na piersiach nawet na nogach.Strasznie swędzi moja lekarka dała mi na to maść a dermatolog wcześniej myślał,że to od dezodorantu a to że atopowe zapalenie skóry.Wymyślała cudawianki.Mnie powiedziała,że to od jelit jakaś nietolerancja pokarmu-problem z wchłanianiem.Rzeczywiście jak zaczęłam patrzeć na to co jem to mi przeszło.Chociaż doczytałam sie,że to może być objaw sygnalizujący pogorszenie czyli nawrót.Staram sie nad tym nie zastanawiać... :neutral:

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dziwna wysypka

Post autor: Natalka » 02 kwie 2008, 15:22

Graga pisze:Clindacne
Graga pisze:Szkodziło czy nie?
pewnie obawiasz się go używać ze względu na to, że jest to antybiotyk (klindamycyna).
ale przy stosowaniu na skórę myślę, że to raczej bezpieczne, nie przenika do organizmu w takiej dawce, żeby mogło zaszkodzić :neutral:
ja używałam całkiem niedawno preparatów na trądzik, które miały w swoim składzie klindamycynę i innych z różnymi innymi antybiotykami no i nic złego z flaczkami się nie działo :smile: więc myślę, że nie musisz się tak obawiać.
oczywiście piszę to na podstawie własnych doświadczeń, mi nie szkodziło, ale nie mogę zagwarantować, że Tobie też nie zaszkodzi na 100% :neutral:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Graga
Początkujący ✽✽
Posty: 169
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:49
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Dziwna wysypka

Post autor: Graga » 02 kwie 2008, 20:01

obawiam się po tym, co przeczytałam w ulotce, bo pisze, że może przenikać do ustroju i że trzeba zachować szczególną ostrożność u pacjentów ze stwierdzonym CU. Być może moje obawy są na wyrost, ale wolałam się upewnić, bo tutaj człowiek boryka się nieustannie z choróbskiem i szkoda się załatwić znowu jakimś żelem. Może spróbuję poużywać, ale trochę krócej i już... Dzięki za odzew :)

Awatar użytkownika
biedronka24
Aktywny ✽✽✽
Posty: 663
Rejestracja: 09 wrz 2007, 21:02
Choroba: mikroskopowe zap. j.
województwo: podlaskie
Lokalizacja: białystok

Re: Dziwna wysypka

Post autor: biedronka24 » 03 kwie 2008, 21:30

U mnie wysypka jest najczęściej oznaką alergii na leki lub jedzenie. Do tego sucha skóra. Alergolog podejrzewa atopowe zapalenie skóry. Trzeba poobserwować po czym sie pogarsza. A jeśli to alergia, to dobrze jeśli uda się wykluczyć alergen. A na świąd można brać wapno lub zyrtec. Mnie troche pomaga.
Salofalk 500 2 x 3 tabl., Contracid 40 mg, Telfexo 180, Cortare 250, Oxodil, Ventolin.

Zablokowany

Wróć do „Inne choroby”