skutki uboczne przy AZA

Leki hamujące lub osłabiające odpowiedzi immunologiczne

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7621
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: obyty.z.cu » 22 sty 2009, 22:10

zrobic jak najbardziej :wink: chocby dla uspokojenia...wyniki pokazuja raczej stabilne, czyli troche wiecej luzu...pod kontrola !
jakos nie łaczyłbym Aza z wynikami...ale lepiej skontaktowac sie z lekarzem.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Mamcia » 22 sty 2009, 22:26

Należy łączyć AZĘ z wynikami, bo to jedno z najczęstszych działań niepożądanych immunosupresji. Dlatego na początku leczenia morfologia jest co tydzień, potem stopniowo coraz rzadziej - czyli co najmniej raz na trzy miesiące.
Obyty proszę nie pisz takich rzeczy jak nie jesteś pewien.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 22 sty 2009, 22:46

Dziękuję Wam za odpowiedzi. To, że spadek białych krwinek jest spowodowany azą wiem na pewno. Kontrolowałam co tydzień, tylko ostatnio zachorowałam i nie poszłam zbadać a tu akurat taki spadek, ale dwa tyg. to jeszcze nie tragedia chyba. Zobaczę jutro, tylko co potem, brać, nie brać? A do lekarza rodzinnego nie pójdę, bo tam się zaraz zarażę jakąś grypą, a poza tym oni się kiepsko orientują w tych sprawach niestety... doświadczyłam tego niejednokrotnie :smutny:

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7621
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: obyty.z.cu » 22 sty 2009, 22:49

sorki.masz racje...podalem mysl pod kontem swojego leczenia...sorki...bede uwazac ! :oops:
stad u mnie minimalna dawka AZA...przepraszam ..
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 23 sty 2009, 18:00

Powtórzyłam badania i mam 3,7 :( czyli gorzej. Lekarz szpitalny, którego zaczepiłam na korytarzu (leżałam tam kiedyś) powiedział żeby zmniejszyć dawkę do 50 mg ale ja nie wiem czy nie lepiej odstawić :cry: a wizyta u gastro jeszcze daleko...

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Mamcia » 23 sty 2009, 18:16

A czy do tego gastro nie można zadzwonić i zapytać? Poza tym powinien przyjąć bez zapisu i skonsultować wyniki. Nadal twierdzę, żę nie jest alarmujący. Moja miała i 2,3 a normalnie wyniki wahają się od 3,5 do 4,1
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 23 sty 2009, 18:54

Mamciu, do gastro mogę iść poza terminem najwcześniej w środę i tak zrobię. Zadzwonic nie da rady. Poradź proszę tylko, czy zażywać do środy azę, jeśli tak, czy rzeczywiście w zmniejszonej dawce, tj. 50 mg czy w normalnej - czyli 100 mg? Dziękuję Ci za porady :)

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 23 sty 2009, 21:11

Tak, Żabusiu, leczę się u Śliwińskiego i często mam przeprawy z panią w rejestracji, bo nieraz chcę iść wcześniej, ale ona, choć bywa miła, robi nieraz trudności. Obawiam się, czy nie spadną mi te krwinki do środy poniżej 3000...

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 23 sty 2009, 23:05

Wiem, że paniom jest trudno na siłę rejestrować, bo wiem jakie tam są kolejki i nie zazdroszczę im tego, ale czasami naprawdę trzeba iść błyskawicznie. Właściwie przestałam się tak martwić wynikami, wezmę połowę dawki, powtórzę badanie w poniedziałek a w środę pójdę do poradni - może mi się uda. Gdybym w poniedziałek miała bardzo złe wyniki to pozwolisz, że się z Tobą skontaktuję, żeby jakoś szybciej zadziałać. Dziękuję za wsparcie. Co do przeziębień to ostatnio przechodziłam dość silne, ale teraz się trzymam, nie chodzę do lekarza rodzinnego, bo tam jest siedlisko chorób...

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 23 sty 2009, 23:24

O matko, nie wiem jakie są objawy supresji... na razie chyba wszystko ok, dziś bolała mnie głowa, zwyczajowo już nogi i kolana (ale to od dłuższego czasu). Tak jak pisałam wcześniej - byłam dziś w szpitalu, w którym leżałam w grudniu, zaczepiłam doktora, zerknął na wyniki i doradził połowę dawki, stwierdził, że trzeba będzie pewnie odstawić. Nie było czasu na dłuższą rozmowę niestety. Ja generalnie zawsze panikuję, ale potem się uspokajam...

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Natalka » 24 sty 2009, 02:29

Słonko pisze:Co do przeziębień to ostatnio przechodziłam dość silne
no właśnie, może to jest powód podniesionej liczby leukocytów, a kiedy to wszystko było?

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 24 sty 2009, 10:05

Mam obniżoną liczbę. Podobno to nie ma znaczenia, raczej chodzi o azę. Było to tydzień temu (jeszcze nadal kaszlę, ale jest ok).

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Natalka » 26 sty 2009, 20:23

Słonko pisze:Mam obniżoną liczbę.
eh chyba mi się tematy pomieszały :wink: przepraszam za tą pomyłkę :smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Słonko
Początkujący ✽✽
Posty: 486
Rejestracja: 08 wrz 2006, 20:35
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: Słonko » 26 sty 2009, 21:34

Nie ma sprawy, dziś robiłam badania i mam już dobre wyniki 7,4 - nie wiem jakim cudem się to stało... Pozdrawiam! :wink: Włosy też mam jeszcze na miejscu ;)

Awatar użytkownika
kineczkaa
Początkujący ✽✽
Posty: 465
Rejestracja: 07 cze 2006, 10:16
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: skutki uboczne przy AZA

Post autor: kineczkaa » 02 mar 2009, 19:21

Ja już dość długo biorę Aze, ponad trzy lata i do tej pory białe krwinki były ok. W październiku miałam zwiększoną dawkę do 150 przy 43 kg, WBC powoli spadało ale było jeszcze w normie, a tu dzisiaj odebrałam wyniki: WBC 3,0; RBC 2,95 (żelazo w normie).
Lekarka kazała od razu odstawić te 150mg Azy i brać Pentasę, a w piętek lecę zrobić morfologię i w poniedziałek z wynikami do pani doktor... :niepewny:
Mam nadzieję że wszystko szybko wróci do normy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Leki Immunosupresyjne”