Owłosienie od sterydów

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Daga03
Początkujący ✽✽
Posty: 57
Rejestracja: 04 maja 2009, 11:52
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Lubin

Owłosienie od sterydów

Post autor: Daga03 » 29 cze 2011, 15:16

Mam pytanko od 4 m-cy biorę medrol, w tej chwili jestem na maleńkiej dawce bo bedę go odstawiać całkowicie, jednak mam zwłaszcza na twarzy dośc obfite owłosienie i zastanawiam się czy ono znikinie po odstawieniu sterydu????
Daga

Awatar użytkownika
maggie0278
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3165
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:26
Choroba: CU u rodzica
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: obywatel świata
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: maggie0278 » 29 cze 2011, 15:20

Moja córka też miała na twarzy, jednak wszystko ładnie zniknęło po odstawieniu.
Minimalnie wąsik został jednak poszłam z nią do kosmetyczki na wosk i nie ma śladu.
Myślę, że u Ciebie też tak będzie :wink:
Aktualnie : Pentasa 1x2gr, Imuran obniżono do 50mg z uwagi na podwyższony poziom thioguaniny, Biopron 9 2x1, Omega-3, Calperos+Vit.D3
Czopki Salofalk, wlewy z Pentasy, wlewy z Corhydronu, Budenofalk Foam, Cyklosporyna -leki, które w ogóle nie pomogły :(
Włączono Infliksymab, który nie zaindukował remisji :(
Humira od września 2012r do maja 2013. REMISJA!
dodatkowo Astma Oskrzelowa (Alvesco, Zafiron, Ventolin)

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Natalka » 29 cze 2011, 15:42

Podczas brania Encortonu u rosły mi baczki i wąsy :E na szczęście nie były czarne tylko jasne i zniknęły same jakiś miesiąc po całkowitym zejściu ze sterydu.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Alutka86
Doświadczony ❃
Posty: 1576
Rejestracja: 08 lip 2010, 09:46
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Alutka86 » 29 cze 2011, 16:05

A ja tak cicho siedze i zastanawiam się czy tylko ja mam taki problem...
:neutral: :neutral: :neutral:
Wasik delikatny, raz na 4 dni te pare wloskow pesetka wyrwe...
Ale kulosy to masakra... W takim tempie odrastaja i to takie krzaczory... ze az sie zastanawiam.. czy gdybym nie golila nog kto by mial bardziej kosmate: ja czy narzeczony... :E

A po jakim czasie od odstawienia mniej wiecej znika..
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 18:23 przez Alutka86, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie marnuj uśmiechu dla siebie samego!!!

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Natalka » 29 cze 2011, 16:54

Alutka86 pisze:delokatny
a co to takiego?

edit:
a już się domyśliłam, chodzi o delikatny
:lol:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Alutka86
Doświadczony ❃
Posty: 1576
Rejestracja: 08 lip 2010, 09:46
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Alutka86 » 29 cze 2011, 18:23

juz poprawione.. :)
Nie marnuj uśmiechu dla siebie samego!!!

Awatar użytkownika
malapkasia
Znawca ❃❃
Posty: 2859
Rejestracja: 24 maja 2010, 11:31
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin/Bełżyce/Łuszczów

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: malapkasia » 29 cze 2011, 20:00

ja też mam wąsiki :| i meszek... hmm.. i na nogach też mi rosną szybko... bo tak normalnie to nawet raz na 2 tyg goliłam i było gładko, tak teraz co parę dni:/ taki urok sterydów...
"Aby być szczęśliwym z mężczyzną, trzeba go bardzo dobrze rozumieć i trochę kochać. Aby być szczęśliwym z kobietą, trzeba ją bardzo kochać i w ogóle nie próbować zrozumieć"
imuran, entocort 3mg, novothyral

Awatar użytkownika
Ala57
Aktywny ✽✽✽
Posty: 873
Rejestracja: 05 lis 2010, 20:19
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Ala57 » 29 cze 2011, 23:20

cholerne wlosiska musiałam 2 razy w m-cu usuwać woskiem.Rosły pod oczami jak wilkolakowi i nad brwiami,pod brodą no i wąsik.Teraz biorę tylko 4mg metypredu i włosków jakby mniej.Jesienią po roku z azą spróbuję odstawić sterydy i pewnie skończy się problem nadmiernego owłosienia.

Awatar użytkownika
niekat
Początkujący ✽✽
Posty: 85
Rejestracja: 13 cze 2011, 10:48
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: niekat » 29 wrz 2011, 07:57

Moja córka bierze Encorton (no teraz od kilku dni Encortolon) od 10 tygodni i tez przez ostatnie tygodnie zauważam zwiększone owłosienie na jej buźce.Sporo nad górną wargą, na policzkach, zgęstniały jej mocno brwi i na czole pojawiły się poniżej linii włosów.Cieszę się ze przeczytałam u Was ze to mija, choć nie chciałbym musieć jak Maggie usuwać resztek woskiem.Górna warga i tak jest u nas genetycznie obciążona (sama regularnie ją depiluję) ale mała ma dopiero 7 lat.Czekam cierpliwie.Encortolon bedziemy brały jeszcze tylko dwa tygodnie i zacznie sie schodzenie z dawki.Co prawda wysokiej bo aż 40 mg dziennie więc zajmie nam to w standardowym tempie 6 tygodnie.W sumie za 8 tygodni bede wypatrywać schodzenia mocnej opuchlizny (twarz i brzuch) no i tych nieszczęsnych włosków :neutral:
Oliwia - 11 lat. Przeszczepy flory bakteryjnej, Pentasa, Azatiopryna, Calperos, Wit. D3, Wit. B6, Kwas foliowy, Hemofer, Helicid, VSL#3

Awatar użytkownika
Miska Ryżu
Doświadczony ❃
Posty: 1475
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:38
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Miska Ryżu » 29 wrz 2011, 22:11

a ja nadal się uważam za bujnie owłosioną ;-) jakoś te włoski wszędzie się przerzedzić nie chcą. a sterydów juz trochę nie biorę.
Smutno Ci? A może budyń? :)

Awatar użytkownika
Agnieszka2
Początkujący ✽✽
Posty: 212
Rejestracja: 14 gru 2006, 21:15
Choroba: CD
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Bruksela
Kontakt:

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: Agnieszka2 » 06 lut 2012, 13:26

Zaczelam Medrol 32 we wtorek tydzien temu i niestety juz mam "wasik i baczki" - tylko, ze czarne niestety....
Aga
Przyjazn jest najdelikatniejszym kwiatem, ktory rozwija sie z wzajemnych kontaktow miedzyludzkich. Jezeli nie dbamy o niego cierpliwie i niestrudzenie,więdnie i usycha, zanim otworzy wszystkie swe paki.

xAniax
Początkujący ✽✽
Posty: 299
Rejestracja: 13 lis 2008, 21:31
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: :)

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: xAniax » 06 lut 2012, 15:23

ja sterydy bralam 2-3 lata temu i pojawily sie u mnie wloski (nieduzo ) ale pojawily sie pod proda i deliktanie na dekoldzie na dekoldzie pozchodzily ale pod broda do tej pory mam one calkiem nie znikna.
xAniax

Dopóki walczysz jesteś zwyciężcą ! ! !

Awatar użytkownika
pauly
Początkujący ✽✽
Posty: 69
Rejestracja: 02 lis 2014, 00:58
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Oslo

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: pauly » 11 lis 2014, 00:04

Ja także zauważyłam u siebie boczki :shock: jestem naturalna ciemna blondynka, oczy piwne, zawsze miałam troszkę wasika ( regularnie usuwamy zostaje woskiem) ale bloczków bym sie u siebie nie spodziewała. Czy mozna to depiloeac woskiem? Jesli tak to musiałabym wydedukować chyba cała twarz...

madunka
Debiutant ✽
Posty: 19
Rejestracja: 07 lis 2014, 14:56
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: madunka » 04 gru 2014, 16:22

Sterydy brałam w sumie krótko, ponieważ przez niecałe 3 miesiące, jednak zdążyłam nabawić się w tym czasie baczków i to obfitych:(
Sterydy odstawiłam miesiąc temu i problem niestety nie zniknął:(
Czy warto jeszcze trochę poczekać ,czy nie mam na co liczyć i powinnam rozpocząć przykrą przygodę z depilacją? Czytałam, że jak już zacznie się usuwać owłosienie na twarzy woskiem czy pęsetą, to z czasem włoski będą coraz ciemniejsze:( dlatego zastanawiam się czy jest jeszcze szansa na to, że te włoski same mi jednak wypadną.
Dziewczyny doradźcie..

atabe
Aktywny ✽✽✽
Posty: 672
Rejestracja: 28 kwie 2010, 10:31
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyla łąka

Re: Owłosienie od sterydów

Post autor: atabe » 04 gru 2014, 21:06

Moja córa zawsze przy sterydach ma wąsik,ale po odstawieniu po jakimś czasie sam znika. Tak że , :wink: cierpliwości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”