egzogenny zespół Cushinga

Inaczej leki sterydowe- oparte na rozmaitych kortykosteroidach

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
isabelm24
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:00
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Świdnik

egzogenny zespół Cushinga

Post autor: isabelm24 » 03 lis 2013, 20:09

Czy ktoś może doświadczył powikłań stosowania sterydów takich jak egzogenny zespół Cushinga?

Chciałabym wiedzieć, czy powikłania występowały w trakcie terapii glikokortykoidami, czy po zakończeniu tej terapii?

Awatar użytkownika
ita71
Doświadczony ❃
Posty: 1885
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:45
Choroba: CD u dziecka
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: egzogenny zespół Cushinga

Post autor: ita71 » 03 lis 2013, 23:18

isabelm24 pisze:Chciałabym wiedzieć, czy powikłania występowały w trakcie terapii glikokortykoidami, czy po zakończeniu tej terapii?
Zdecydowanie w trakcie terapii i to dosyć szybko.
Pośród wszystkich sterydów, które brał syn encorton najszybciej dał skutki uboczne
w postaci właśnie Zespołu Cushinga.Po odstawieniu sterydu po jakimś czasie
ok 6 tyg wszystko wróciło do normy.
Nigdy nie mów nigdy...

isabelm24
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:00
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Świdnik

Re: egzogenny zespół Cushinga

Post autor: isabelm24 » 04 lis 2013, 19:48

Z tego co piszecie wynika, że objawy występowały w trakcie terapii i we względnie niedługim czasie po jej zakończeniu.

Ja o istnieniu zespołu Cushinga i choroby Cushinga dowiedziałam się niedawno i przypadkiem. Postanowiłam trochę poczytać o tych chorobach i okazało się, że objawy pasują do mnie niemal idealnie. Nie robiłam jeszcze żadnych badań w tym kierunku, ale planuję zrobić badania i udać się do specjalisty. Zastanawiam się, czy objawy które odczuwam mogą mieć związek z przebytą dwukrotnie terapią sterydami... jest tylko jedno ale ...

Choruję na CU od ponad 8 lat. Czytając to forum, to właściwie mogę stwierdzić, że jestem szczęściarą, pomimo zajęcia przez CU całego jelita- tylko w trakcie 2 pierwszych lat miałam do czynienia ze sterydami. Właściwie w trakcie terapii nie odczułam żadnych zauważalnych skutków ubocznych (w tym takich, które można zaliczyć do objawów zespołu Cushinga). Moje problemy z wagą, skórą, wysokim stężeniem cukru we krwi, etc. zaczęły się w jakieś pół roku po zakończeniu terapii sterydami...

Zastanawiam się, czy zespół Cushinga może pojawić się i utrzymywać się długotrwale po zakończeniu terapii sterydami. Czy jeżeli zakończy się terapię sterydami organizm zawsze w niedługim czasie odzyskuje homeostazę?

A może ktoś spotkał się z sytuacją, kiedy zespół Cushinga pojawił się i trwał już po zakończeniu terapii?

marles
Początkujący ✽✽
Posty: 73
Rejestracja: 22 maja 2009, 20:55
Choroba: CD u dziecka
województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: egzogenny zespół Cushinga

Post autor: marles » 05 lis 2013, 20:22

Zespół ten u mojego syna pojawił się bardzo szybko po rozpoczęciu terapii sterydowej -Enkorton 40 mg i do 5 miesięcy po zakończeniu leczenia ustąpił całkowicie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sterydy”