Problem z moczem

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
dnq
Debiutant ✽
Posty: 1
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:52
Choroba: CD
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ol

Problem z moczem

Post autor: dnq » 06 kwie 2012, 15:06

Witam wszystkich. Choruję na Crohna. Wykryto u mnie naciek zapalny z przetoką pecherzowo-jelitową, który pozlepiał ze sobą jelita i pęcherz moczowy. Wtedy w moczu pojawiały sie pęcherzyki powietrza, latały jakieś "fusy", ten mocz był ciemny, mętny itp. Zostałem zakwalifikowany do operacji, operował mnie prof. Tarnowski w ECZ w Otwocku. Operacje miałem tydzień temu, wycięto zmieniony odcinek jelita ciękiego, operacja bez powikłań i jestem w domu. Tylko pozostał problem moczu.... Dalej oddaje często mocz, ten mocz jest lekko zabarwiony, niby normalny ale jednak nie, nie ma w nim już pęcherzyków powietrza, ani tych "fusów". Myślicie, że to jest normalne? Drogi moczowe muszą dojść do siebie po usunięciu tego? Czy może mam stan zapalny dróg moczowych spowodowany tym 'naciekiem' i musze go wyleczyc? Dodam jeszcze, że dziś byłem u lekarza rodzinnego i przepisał mi antybiotyk na to.

Awatar użytkownika
malapkasia
Znawca ❃❃
Posty: 2859
Rejestracja: 24 maja 2010, 11:31
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin/Bełżyce/Łuszczów

Re: Problem z moczem

Post autor: malapkasia » 06 kwie 2012, 15:21

a moze wystarczy zadzwonic na oddział, do szpitala, w którym Cie operowano, poprosic lekarza do telefonu, który to robił, albo zapytac jakiegoś chirurga ze szpitala ?
osobiscie rodzinnym srednio wierze. a tak w ogole to nic lekarz nie mowil przy wypisie ? :roll:
"Aby być szczęśliwym z mężczyzną, trzeba go bardzo dobrze rozumieć i trochę kochać. Aby być szczęśliwym z kobietą, trzeba ją bardzo kochać i w ogóle nie próbować zrozumieć"
imuran, entocort 3mg, novothyral

mynq
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 28 paź 2014, 07:24
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problem z moczem

Post autor: mynq » 28 paź 2014, 08:16

zdaje sie ze mam podobny przypadek, mozesz napisac cos wiecej? jak to wyglada teraz?
189cm, 78kg (+/- 2kg)

Asamax 500 3x2
Imuran 50 1x2

podejrzenie przetoki pecherzowo-jelitowej

Awatar użytkownika
angelika0103
Początkujący ✽✽
Posty: 178
Rejestracja: 04 sie 2011, 19:53
Choroba: CD
województwo: opolskie
miasto: Prudnik
Lokalizacja: Wielowieś

Re: Problem z moczem

Post autor: angelika0103 » 23 lip 2015, 22:57

Ostatnio miałam robione badania moczu i wyszło mi że mam biliburine skąd ona się tamwzięła. Przy czym mam zakażenie dróg moczowych. Czy ktoś z was miał podobnie?

kalka_96
Znawca ❃❃
Posty: 2119
Rejestracja: 24 lip 2011, 14:08
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: K-w

Re: Problem z moczem

Post autor: kalka_96 » 23 lip 2015, 23:30

angelika0103, miałam tak chyba ze dwa razy.
ale ja mam anomalnie w drogach żółciowych, więc lekarze się tym nie przejęli

Awatar użytkownika
angelika0103
Początkujący ✽✽
Posty: 178
Rejestracja: 04 sie 2011, 19:53
Choroba: CD
województwo: opolskie
miasto: Prudnik
Lokalizacja: Wielowieś

Re: Problem z moczem

Post autor: angelika0103 » 24 lip 2015, 08:42

To nie ma co panikować. Zrobiłam dzisiaj powtórkę z badań by się upewnić bo ogólnie mocz nie wyszedł mi dobrze bo leukocuty i aceton ururobilinogen azotyny i liczne bakterie :-(

mari
Początkujący ✽✽
Posty: 106
Rejestracja: 23 gru 2017, 22:52
Choroba: CU
województwo: małopolskie
miasto: kraków

Re: Problem z moczem

Post autor: mari » 08 lis 2019, 23:24

Proszę powiedzcie czy Cipronex i Furagina to leki bezpieczne przy CU,mam ból przy oddawaniu moczu lekarz /jedyny gabinet który jeszcze był czynny/ którego uprzedziłam o mojej chorobie , bez badań od razu zlecił antybiotyk stwierdził ze taki problem to częsta dolegliwość ,obawiam się zaostrzenia CU po tym antybiotyku bo ostatnio choroba trochę odpuściła ,a może sa inne bezpieczniejsze leki w tej furaginie tez wyczytałam o działaniu ubocznym ,prosze napiszcie jeżeli ktoś miał zlecone te leki,

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7759
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Problem z moczem

Post autor: obyty.z.cu » 10 lis 2019, 19:12

spokojnie bierz, na pewno pomoże ;)
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
Noelia
Moderator
Posty: 2303
Rejestracja: 11 kwie 2017, 01:03
Choroba: CU u partnera
województwo: łódzkie

Re: Problem z moczem

Post autor: Noelia » 16 lis 2019, 07:52

mari pisze:
08 lis 2019, 23:24
obawiam się zaostrzenia CU po tym antybiotyku bo ostatnio choroba trochę odpuściła ,a może sa inne bezpieczniejsze leki
Gastro wielokrotnie wręcz zlecają Cipronex (cyprofloksacynę) w CU, żeby złagodzić objawy zaostrzenia, jak biegunki czy wzdęcia.
Mąż nawet kroplówki z tym antybiotykiem dostawał na oddziale gastro.
A gdy brał Cipronex z powodów nerkowych (powikłania po ataku kolki, kamica i stan zapalny), to jelita się przy okazji uspokajały :)

Furagina również nie powinna zaszkodzić.

Tabelka wprawdzie o CD, ale CU też to dotyczy:
Załączniki
1.jpg
Doradca CU

CU u męża - diagnoza 13.04.17 💔

Don't fight in the North or the South. Fight every battle, everywhere, always, in your mind.
Everyone is your enemy, everyone is your friend. Every possible series of events is happening all at once.
Live that way and nothing will surprise you. Everything that happens will be something that you've seen before.


https://astheria.pl - polecam! 🖤

mari
Początkujący ✽✽
Posty: 106
Rejestracja: 23 gru 2017, 22:52
Choroba: CU
województwo: małopolskie
miasto: kraków

Re: Problem z moczem

Post autor: mari » 17 lis 2019, 20:39

Noelia dziękuję za odpowiedź ,jak zawsze jesteś niezawodna .Zastosowałam tylko Furaginę,dodatkowo rodzinny dołożył Urosept ,pomogło.Już prawie rok żyję normalnie ,obawiałam się że coś co miało pomóc /cipronex/-zaszkodzi,choć właśnie jest dedykowane przy CU.Pamiętam rozmowę z gastrologiem -dr.szpitala MSW była to tylko konsultacja mojego leczenia CU , wtedy kilka razy powtarzał :w zaostrzeniu wchodzimy ostro ze wszystkim co może szybko zatrzymać chorobę a potem stosować minimum które pomaga utrzymać remisję i unikać obciążenia organizmu zbędnymi w danym czasie lekami.moja gastrolog postępuje w remisji podobnie,ale w zaostrzeniu wprowadza stopniowo leki zaczynając od tych słabszych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”