schodzenie z encortonu i pogorszenie

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
marcin87
Początkujący ✽✽
Posty: 277
Rejestracja: 23 paź 2008, 22:29
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: marcin87 » 29 kwie 2013, 09:58

Od prawie miesiąca mam zaostrzenie.
Dostałem 20 mg encortonu i po paru dniach się poprawiło.
Teraz biorę 15 mg, a powinienem zaraz zejść do 10. Jednak zaobserwowałem znowu pojawienie się krwi i "burczenie". Czy w takiej sytuacji mogę zwiększyć dawkę do 20, czy pobrać trochę dłużej 15?
Na razie nie mam jak się skontaktować z lekarzem.

macik79
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2013, 13:19
Choroba: niesklasyfikowane NZJ u dziecka
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: macik79 » 21 maja 2013, 13:25

Spokojnie. To tylko postać sterydozależna. Mój Młody też tak ma.
Schodzenie z encotronu jest dość czasochłonne. Czas między zmniejszaniem dawek to minimum 2 tygodnie u niego i też nie od razu. Spróbuj brać na przemian 20 i 15, ewentualnie schodzić po 2,5, ale najpierw doprowadź kiszki do porządku wyższą dawką. I dieta, dieta i jeszcze raz dieta (pozbawiona błonnika) - powodzenia.
I w pi*du i wylądował. I cały misterny plan tyż w pi*du.

Awatar użytkownika
Lena
Debiutant ✽
Posty: 42
Rejestracja: 20 cze 2006, 21:25
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: że

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Lena » 22 maja 2013, 17:58

ja schodze co tydzien o 5mg, teraz biore 20 i przlewanie w brzuchu i sladowe ilosci krwi pojawily mi sie, kiedy zaczelam rozszerzac diete o mleko - nie udalo sie, niestety, choc nie mam nietolerancji na mleko krowie, to moje jelita go nie lubia w zadnej postaci (musze kombinowac z wapnem mocno)
reasumujac - trzeba bardzo pilnowac diety

marcin87
Początkujący ✽✽
Posty: 277
Rejestracja: 23 paź 2008, 22:29
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: marcin87 » 22 maja 2013, 19:49

Dzięki za zainteresowanie wątkiem.
Niepotrzebnie się tak przejąłem. Wróciłem na kilka dni do 20 mg i zacząłem znowu schodzić. Teraz biorę 5 mg i za parę dni, jeśli wszystko będzie dobrze, kończę brać Encorton.

Z dietą mam zawsze problem. Staram się przestrzegać, ale jak w domu leżą jakieś smakołyki, to nie mogę się opanować :)

Awatar użytkownika
Lena
Debiutant ✽
Posty: 42
Rejestracja: 20 cze 2006, 21:25
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: że

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Lena » 22 maja 2013, 20:11

mam tak samo... najbardziej brakuje mi jogurtow, swiezych warzyw i owocow
a po sterydach tak bardzo chce sie jesc
kciuki za calkowite odstawienie, tez sie go nie moge doczekac :)

Marta86
Początkujący ✽✽
Posty: 57
Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:28
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Marta86 » 04 cze 2013, 18:48

Kurczę...ja od kilku dni biorę dawkę zmniejszoną o 3mg(Entocort) i też mi wrócił ból brzucha.Boli tak samo jak przed sterydami:/ Wizyta dopiero za półtora miesiąca i co tu robić...ech...Kilka lat temu gdy redukowalam Encorton poszło super gładko a teraz raptem po miesiącu zażywania Entocortu zaczęły się schody:/
Zawsze może być gorzej. MezavantXL 2400mg,Imuran 150mg

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Mamcia » 04 cze 2013, 19:23

Może zmniejszanie dawki już po miesiącu to w tym przypadku zbyt szybko. Wg wytycznych 9 mg powinno być podawane 4-8 tygodni.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Baby
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 30 mar 2011, 12:19
Choroba: mikroskopowe zap. j.
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Baby » 04 cze 2013, 21:01

Marta86 pisze:Kurczę...ja od kilku dni biorę dawkę zmniejszoną o 3mg(Entocort) i też mi wrócił ból brzucha.Boli tak samo jak przed sterydami:/ Wizyta dopiero za półtora miesiąca i co tu robić...ech...Kilka lat temu gdy redukowalam Encorton poszło super gładko a teraz raptem po miesiącu zażywania Entocortu zaczęły się schody:/
Ja bym skonsultowała się z lekarzem. Z własnego doświadczenia powiem, że u mnie próby redukcji dawki następowały mniej więcej po 2 miesiącach o 3 mg ale zawsze wracałam do dawki wyjściowej czyli 9 mg.
,,Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od siebie." Gandhi
,,Jeśli życie rzuca Ci kłody pod nogi - zrób sobie z nich tratwę."

Awatar użytkownika
Alis
Doświadczony ❃
Posty: 1591
Rejestracja: 23 wrz 2010, 12:59
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Polski

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Alis » 04 cze 2013, 22:08

Mam podobny problem, lekarze mówią schodzić, schodzić ze sterydów, no to schodzę, byłam na poczatku na 60 mg, potem przez ponad miesiac na 50 mg, no i co tydzień mam schodzić o 5 mg, od niedzieli zeszłam do 40 mg i wróciły biegunki, tzn. dwa dni pod rząd biegunki, poprzedzone wzdęciami bolesnymi, a bóle brzucha to mam takie jak miałam plus drżenie rąk i ciała mam od 2 dni, już dwa talerzyki zbiłam. Ogólnie to trzeba zwiekszyć sterydy jak się pogarsza, czy lepiej poczekać i może jakoś to się uspokoi samo?? Jak to jest, pierwszy raz schodzę ze sterydów...
Leki: Pentasa granulat 2x1 g/Sanprobi Super Formuła 1x1/wcześniej Remicade

Marta86
Początkujący ✽✽
Posty: 57
Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:28
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Marta86 » 04 cze 2013, 22:44

Na pewno skontaktuję się z lekarzem w tym tygodniu o ile Pan Doktor Profesor :p będzie dostepny.Zobaczymy co powie.
Zawsze może być gorzej. MezavantXL 2400mg,Imuran 150mg

Awatar użytkownika
Lena
Debiutant ✽
Posty: 42
Rejestracja: 20 cze 2006, 21:25
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: że

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: Lena » 05 cze 2013, 21:37

ja tez schodze, bralam 50mg, teraz biore 10mg
bardzo pilnuje diety

misia1
Debiutant ✽
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:05
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: ...

co dalej?

Post autor: misia1 » 31 sie 2013, 23:15

Kilka dni temu odstawiłam encorton. Dziś pojawiła się krewi nie wiem co w związku z tym mam zrobić. Wrócić do ostatniej dawki czy czekać na wizytę 11 września. Wolałabym nie wracać do encortonu ze względu na osteoporozę. Biorę asamax 2x2 i imuran 2x50mg. Ostatnia dawka encortonu 5mg

Awatar użytkownika
grzes
Debiutant ✽
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2013, 21:56
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: co dalej?

Post autor: grzes » 01 wrz 2013, 00:06

misia1 pisze:Kilka dni temu odstawiłam encorton. Dziś pojawiła się krewi nie wiem co w związku z tym mam zrobić. Wrócić do ostatniej dawki czy czekać na wizytę 11 września. Wolałabym nie wracać do encortonu ze względu na osteoporozę. Biorę asamax 2x2 i imuran 2x50mg. Ostatnia dawka encortonu 5mg

Pilnuj bezwzględnie diety lekkostrawnej i przeczekaj. Mnie przechodziło, a miałem tak prawie przy każdym zmniejszeniu dawki.
Pozdrawiam.
Grzegorz

misia1
Debiutant ✽
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:05
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: ...

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: misia1 » 01 wrz 2013, 00:10

Mam w domu opakowanie wlewek salofalku i zastanawiam się czy mogę je zastosować

Awatar użytkownika
grzes
Debiutant ✽
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2013, 21:56
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

Post autor: grzes » 01 wrz 2013, 07:44

misia1 pisze:Mam w domu opakowanie wlewek salofalku i zastanawiam się czy mogę je zastosować
Z pewnością nie zaszkodzi. A co bierzesz prócz encortonu?. Bierzesz mesalazynę (salofalk lub asamax) doustnie? JEŚLI NIE TO WLEWKI ZASTOSOWAŁBYM KONIECZNIE.

Zakładam, że wlewki z salofalku masz w domu nie bez przyczyny i diagnoza Twojej choroby jest zgodna z ideą zastosowania wlewki jako działania miejscowego na odcinek dystalny jelita...
Pozdrawiam.
Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Prednizon”