Schodzenie z Encortonu

Inaczej leki sterydowe- oparte na rozmaitych kortykosteroidach

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Endrion
Debiutant ✽
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:24
Choroba: CU
województwo: podkarpackie

Schodzenie z Encortonu

Post autor: Endrion » 09 maja 2019, 20:47

Cześć :)
Od 2 miesięcy jestem w zaostrzeniu CU. Dokładnie od 20 dni biorę Encorton w dawce 40mg/dzień, co znaczy że mija już trzeci tydzień, więc trzeba zacząć schodzić z dawki. Ostatnim razem kiedy brałem Encorton (też od dawki 40mg) przez pierwsze 3 tygodnie lekarz zalecił brać pełną dawkę, a później co tydzień schodzić co 5 mg aż do zera. Zaznaczył, że jeśli pojawią się jakieś skutki uboczne schodzenia ze sterydu, to schodzić co tydzień co 2,5mg a nie 5. Na szczęście schodzenie z Encortonu przebiegło bez żadnych komplikacji i tak schodząc co 5 mg tygodniowo zszedłem do 0 (leczenie trwało ok 70dni ).
Jak zaznaczyłem wyżej, właśnie mija trzy tygodnie, od kilku dni nie pojawia się krew ( a jak już to w bardzo małych ilościach), bóle brzucha z ok 20 dziennie ograniczają się do 2-3 w ciągu dnia, więc przechodzę do zmniejszenia dawki. I moje pytanie brzmi, czy nie warto byłoby spróbować schodzić co 7,25mg tygodniowo i zakończyć leczenie Encortonem trochę szybciej ? Czy ktoś z Was może schodził większą dawką niż 5mg tygodniowo :)
Z góry dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7707
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Schodzenie z Encortonu

Post autor: obyty.z.cu » 09 maja 2019, 21:47

nie, bo to się może skończyć raz - uderzeniem w nadnercza, które przestaną pracować, a wtedy pozostaniesz na sterydach do końca życia.
A dwa - z tego co piszesz to do remisji daleko, a więc raczej "wróci" ostre zaostrzenie, a wtedy już wrócisz nie na 40 mg, ale więcej i na dłużej. Radziłbym Tobie raczej schodzić własnie o 2,5 mg i "modlić" się, by zadziałały sterydy do całkowitego wyciszenia .

Zejście powyżej 5 to proszenie się o kłopoty jakich jeszcze nie miałeś.
I radziłbym także wprowadzić wit. D3 i jakieś wapno.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Endrion
Debiutant ✽
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:24
Choroba: CU
województwo: podkarpackie

Re: Schodzenie z Encortonu

Post autor: Endrion » 10 maja 2019, 19:02

obyty.z.cu pisze:
09 maja 2019, 21:47
nie, bo to się może skończyć raz - uderzeniem w nadnercza, które przestaną pracować, a wtedy pozostaniesz na sterydach do końca życia.
A dwa - z tego co piszesz to do remisji daleko, a więc raczej "wróci" ostre zaostrzenie, a wtedy już wrócisz nie na 40 mg, ale więcej i na dłużej. Radziłbym Tobie raczej schodzić własnie o 2,5 mg i "modlić" się, by zadziałały sterydy do całkowitego wyciszenia .

Zejście powyżej 5 to proszenie się o kłopoty jakich jeszcze nie miałeś.
I radziłbym także wprowadzić wit. D3 i jakieś wapno.
Ojej, aż tak :shock:
Tak, do remisji jeszcze daleko. Tak na prawdę od kilku dni zaczynam dopiero wyciszać objawy choroby.
Czyli najbezpieczniej byłoby wydłużyć leczenie, ale schodzić co 2,5? Właściwie to, że udało mi się ostatnim razem dojść do zera schodząc co 5, to nie znaczy że tym razem pójdzie tak gładko...

Właściwie na początku roku brałem wit. D3 1000mg/dz i od kilku tygodni przestałem brać, z tego względu że jest teraz więcej słońca i produkcja witaminy przez organizm będzie większa, niż w okresie zimowym... Ale pewnie nie zaszkodzi wrócić i dodać wapno

Awatar użytkownika
Orzelek
Doświadczony ❃
Posty: 1192
Rejestracja: 30 kwie 2012, 15:22
Choroba: CD
województwo: śląskie
miasto: Częstochowa
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Schodzenie z Encortonu

Post autor: Orzelek » 10 maja 2019, 23:02

Tą sugestię lekarza ze schodzeniem z dawki o 5mg co tydzień uważam za słuszną i wystarczająco ostrożną. Jakbym się bał ewentualnych komplikacji, to może schodzić o te 5mg, ale co 10 dni ? W każdym razie, nie schodź z dawki szybciej niż mówi lekarz.
25.11.2011 - ileostomia
01.12.2011 - kolostomia
21.11.2012 - usunięcie ileostomii

Bez leków !!

:tak: Remisja :tak:

1 % z PITa wspomaga Jelita

Pozdrawiam :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sterydy”